رسوم عروسی در ایتالیا

رسوم عروسی در ایتالیا

فهرست عناوین

ازدواج در ایتالیا مانند سایر کشورها بسیار مقدس و زیبا تلقی می شود اما جالب است بدانید که آنها برای خواستگاری و نامزدی به دادن حلقه الماس نشان به فرد مورد علاقه شان بسنده می کنند و عملا جشن نامزدی خاصی را تدارک نمی بینند. تنها یک ملاقات خودمانی برای دیدار دو خانواده در نظر می‌گیرند تا قبل از ازدواج همه افراد بیشتر باهم آشنا شوند.

برای اجرای مراسم عروسی نیز آنها برخی از سنن محبوب و قدیمی خود را دارند که در این مقاله به برخی از انها اشاره می کنیم:

زمان برگزاری عروسی ایتالیایی

در سنت‌های رایج ایتالیا مراسم عروسی از صبح آغاز و مشخصا در روز یکشنبه برگزار می‌شود. بر اساس این سنن مراسم ازدواج نباید در روزهای پنجشنبه یا سه‌شنبه برگزار شود، در غیر این صورت زوجین با بدشانسی مواجه می‌شوند. روز شنبه هم ویژه ازدواج مجدد بانوان مطلقه است.

پوشش در مراسم عروسی ایتالیایی

شب قبل از عروسی، عروس‌های ایتالیایی لباس سبز رنگ به تن می‌کنند تا شانس خوب را به سمت خود جذب کنند.

در روز عروسی داماد برای دور کردن ارواح خبیث تکه‌ای آهن را در جیب خود می‌گذارد. عروس نیز به جز انگشتر ازدواجش نباید از طلای دیگری استفاده کند و باید یک چیز جدید، یک چیز قدیمی و یک چیزی که قرض گرفته شده و یک چیز به رنگ ابی و در نهایت یک هدیه را بر تن کند یا همراه خود داشته باشد.

در مراسم ایتالیایی فقط عروس خانم مجاز به پوشیدن لباس سفید است و مهمانان برای مهمانی عصر معمولا از لباس های رنگی و غالبا مشکی استفاده می کنند.

در ایتالیا با کمی ‌خلاقیت با استفاده از رنگ زمردی دکوراسیون مراسم عروسی یا لباس‌های عروس و داماد را تزیین می‌کنند.

رسم‌های روز عروسی در ایتالیا

عروس و داماد در ایتالیا، با پای پیاده از خانه به سمت کلیسا حرکت می‌کنند. در بعضی از مناطق این خرافات وجود دارد که اگر داماد در مسیر بین خانه تا کلیسا به عقب برگردد، بخت بدی خواهد داشت؛ به همین دلیل گروهی از دوستانش او را در مسیر همراهی می‌کنند تا اگر چیزی نیاز داشت را از خانه بیاورند.

بعد از مراسم عروسی، زوجین گلدانی را می‌شکنند که طبق سنت، تعداد تکه‌های شکسته نشانگر سال‌های خوشبختی آنهاست بنابراین سعی می‌کنند که گلدان را تا جایی که ممکن است به شدت خرد کنند.

در آخر عروسی، ساقدوش های داماد کروات داماد را با قیچی تکه تکه می کنند و آنها را برای فروش به پیش مهمانان می‌برند تا کمی پول برای عروس و داماد جمع شود.

عروس و داماد تا انتهای مراسم و راهی کردن مهمان ها در تالار یا رستوران باقی می مانند و در نهایت ساقدوش‌ها، عروس و داماد را تا خانه شان همراهی می کنند و یا با آنها به مکانهای تفریحی دیگری می روند و تا صبح با یکدیگر جشن می‌گیرند.

غذاهای مراسم عروسی ایتالیایی

از صدها سال قبل، غذا بخش بسیار مهمی ‌از مراسم عروسی است. غذاهایی مثل آنتیپاستی، کالاماری، ماکارونی و غیره که معمولا با نوشیدنی‌های محلی سرو می‌شوند، غذاهای سنتی عروسی هستند. میهمانان معمولا توسط واندا (نوعی شیرینی سنتی) و نوعی خمیر سرخ شده در روغن با روکش شکر پذیرایی می‌شوند که همگی از خوراکی ها و شیرین های خوش یمن مخصوص عروسی هستند.

بادام تلخ تفت داده شده در شکر با نام «کانفتی»  که نشانگر سختی‌ها و شیرینی‌های زندگی در کنار هم هستند، در مراسم سرو می‌شوند و یا به عنوان گیفت عروسی همراه با یک کادو کوچک و روبان با نام «بون بونیره» در آخر به مهمانان داده می شوند. ایتالیایی ها اعتقاد دارند که تعداد کانفتی های داخل گیفت باید از اعداد فرد باشد.

موسیقی عروسی ایتالیایی

نوعی سنت به نام تارانتلا یا "La tarantella" در مراسم ازدواج ایتالیایی وجود دارد که در آن مهمانان دست در دست هم حلقه می زنند و به دور عروس و داماد در جهت عقربه های ساعت می‌چرخند و می‌رقصند و با تندتر شدن آهنگ جهت چرخیدن خود را عوض می کنند. این رقص نمادی از حمایت شدن عروس و داماد و خوش یمن بودن این ازدواج برای آنهاست.

رسوم ویژه

عروس یک کیسه ساتن را در جشن عروسی برای مهمانان می‌گیرد تا در آن پاکت پول که هدیه های عروسی هستند را قرار دهند؛ این سنت Büste نام دارد. بعضی از اوقات عروس‌ها این کیسه را به گردن خود آویزان می‌کنند و مهمان‌ها شاباش را داخل پاکت می‌گذارند.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت