رژیم چاقی مخصوص عروس خانم ها

رژیم چاقی مخصوص عروس خانم ها

فهرست عناوین

داشتن اندامی زیبا تنها به معنی لاغر بودن نیست. لباس مجلسی و لباس عروس در اندامهای متعادل و پر جلوه بهتری نسبت به اندام های خیلی لاغر یا چاق دارند. بنابراین اگر بسیار لاغر هستید نیز بهتر است تا قبل از جشن عروسی کمی وزن اضافه کنید تا اندامتان تناسب بیشتری داشته باشد.

در ابتدا در مقاله «رژیم لاغری سه روزه مخصوص روزهای قبل از عروسی» درباره شاخص توده بدنی توضیحاتی ارائه شد که با مراجعه به آن می توانید تشخیص دهید کمبود وزن دارید یا خیر. سپس در ادامه برای دنبال کردن رژیم چاقی ادامه این مقاله را بخوانید.

اصول اولیه رژیم چاقی

کسانی که با مصرف مقدار زیاد مواد غذایی وزن اضافه نمی کنند، باید بیش از سایر افراد مراقب سلامتی خود باشند؛ چرا که مصرف بی مهابای غذاهای ناسالم به خیال چاق و همچنین بیمار نشدن، ممکن است به سلامتی آن‌ها آسیب بزند. برای اضافه کردن وزن نیز باید سعی کنید از رژیمی پیروی کنید که در آن از مواد غذایی سالم و مغذی استفاده شده باشد.

فرمول کلی اضافه کردن وزن برعکس فرمول کم کردن وزن است. در این حالت باید کالری مصرفی شما بیشتر از مقدار کالری ای که می سوزانید باشد.

1) پروتئین زیاد مصرف کنید!

پروتئین مهمترین و مغذی‌ترین ماده‌غذایی جهت افزایش وزن است. عضله با پروتئین ساخته می شود و بدون پروتئین با مصرف سایر مواد‌غذایی تنها چربی بدن زیاد می شود. پروتئین برای رژیم لاغری نیز توصیه می شود؛ زیرا باعث احساس سیری هم می شود. ماهی، گوشت، تخم مرغ، مواد لبنی و حبوبات از جمله غذاهایی هستند که سرشار از پروتئین می باشند.

2) مصرف کربوهیدرات ها را فراموش نکنید!

نان، برنج، سیب‌زمینی، موز و ذرت مواد غذایی حاوی کربوهیدرات هستند که برای افزایش وزن باید آن ها را در برنامه غذایی خود بگنجانید. کربوهیدرات‌ها را در کنار چربی و پروتئین حداقل سه بار در هفته مصرف کنید.

3) مواد غذایی پر انرژی را در برنامه غذایی‌تان قرار دهید.

آجیل، میوه خشک، لبنیات پر‌چرب، جو، برنج قهوه‌ای، گوشت، شکلات تلخ، کره بادام زمینی و آووکادو از جمله مواد غذایی پر انرژی هستند.

4) برای چاق شدن هم باید ورزش کنید!

اگر فکر می کنید که مقصود از ورزش کردن، تنها لاغر شدن است، کاملا در اشتباه‌اید. هم‌زمان با رژیم غذایی حرکات ورزشی همچون curl (حرکاتی با دمبل یا هالتر برای تقویت بازوها و بالاتنه) و  squat(اسکات یا ورزش هایی برای تقویت ناحیه پاها و باسن) را انجام دهید و بین هر کدام سه دقیقه فاصله دهید. در تصاویر زیر می توانید نمونه هایی از این ورزش ها را ببینید.

5) نوشیدنی ها گول زننده هستند!

علاوه بر غذاهای جامد باید در انتخاب و مصرف نوشیدنی ها نیز دقت کنید. در واقع نوشیدنی هایی مصرف کنید که در عین پر کالری بودن، تهدیدی برای سلامتی به حساب نمی آیند. نوشیدنی های صنعتی حاوی شکر، نوشابه های مختلف، چای شیرین، قهوه طعم دار و سایر نوشیدنی های دارای قند و شکر اضافه باید از رژیم غذایی شما حذف شوند. با اینکه این نوشیدنی ها کالری زیادی وارد بدن شما می کنند، اما در عین حال برای بدن مضر هستند. از آب میوه های خانگی و دست ساز استفاده کنید.

6) لذت نوشیدن اسموتی های جذاب را از دست ندهید.

اسموتی ها قادرند بیشتر از مجموعه غذاهای دیگر به بدن شما کالری وارد کنند. خصوصا اگر بی اشتها هستید، خوردن اسموتی به مراتب راحت‌تر از خوردن سایر غذاهاست. چند نمونه اسموتی برای افزایش وزن در زیر آورده شده است.

اسموتی شماره 1: یک فنجان شیر، نصف آووکادو، چهار عدد بادام، سه قاشق غذا خوری کره بادام زمینی، یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو و یک چهارم قاشق چای‌خوری دارچین را به همراه چند تکه یخ در مخلوط کن بریزید تا اسموتی آماده شود.

اسموتی شماره 2: دو فنجان شیر، دو عدد موز، یک فنجان بستنی، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون، نصف فنجان جو، چهار قاشق غذاخوری کره بادام زمینی را با استفاده از بلندر مخلوط کنید.

اسموتی شماره 3: یک فنجان گردو، یک فنجان اسفناج، یک عدد موز، نصف آووکادو، نصف سیب و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را مخلوط نمایید و میل کنید.

7) دویدن و ورزش های هوازی ممنوع!

شما تصمیم دارید کالری های مصرفی را به وزن تبدیل کنید؛ بنابراین از دویدن و ورزش های هوازی خودداری کنید.

یک نمونه رژیم غذایی برای افزایش وزن (2500 کالری در روز)

صبحانه:

یک فنجان شیر کم چرب، یک فنجان بلغور، یک ونیم فنجان کشمش، یک فنجان آب پرتقال، یک فنجان قهوه تلخ

میان وعده:

یک سیب، یک لیوان آب، 24 عدد بادام

نهار:

ساندویچ شامل دو تکه نان کامل، دو تکه گوجه فرنگی، چهار تکه گوشت بوقلمون، کاهو و خردل، یک سیب زمینی پخته با مارگارین یا کره، یک لیوان شیر

میان وعده:

مواد پروتئینی، یک لیوان آب

شام:

سالاد با سه قاشق غذاخوری سس سالاد، فیله ماهی قزل آلا، یک فنجان اسفناج پخته، نصف فنجان سیب زمینی پخته با کره یا مارگارین، یک لیوان شیر یا آب میوه طبیعی

پس از شام:

نصف لیوان ماست و  نصف لیوان توت فرنگی. یک لیوان آب

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

ستاره | 1397 مهر 22


این مطالب تو ایران جواب نمیده. همه تو کار رژ یم لاغری هستن اونم خیلی سریع
تو 3 ماه تناسب اندام به همراه مهمانی و پا گشا و ...
یعنی مصیبت خیلی بدیه

هاله | 1397 مهر 22


اینهایی که گفتین خیلی خوبه ، واقعا باید تغذیه برای چاق شدن هم با رژیم خودش باشه، ولی واسه آدمی مثل من که با یه استرس کوچیک هم به راحتی کلی وزنم کم میشه چی!!! قبل از عروسی هم که خواه و ناخواه استرس از همه طرف میاد سراغت