چگونه قبل از «بله گفتن» خود را برای ازدواج آماده کنیم

چگونه قبل از «بله گفتن» خود را برای ازدواج آماده کنیم

فهرست عناوین

زندگی مشترک، مسیری پر پیچ و خم است و فراز و نشیب‌های فراوان دارد. ممکن است در دوره‌ای از ازدواج، بی‌پولی را تجربه کنید، بد‌اخلاقی‌های همسرتان را ببینید و با برخی مشکلاتی جدید رو به رو شوید. مسلما انسان‌ها به ایده‌آلی برخورد اول خود نیستند و ویژگی‌های اخلاقی خاصی دارند که در موقعیت‌های مختلف نمایان می‌شوند. آنها ممکن است پس از ازدواج در موقعیت‌های متفاوت، عکس‌العمل‌های غیرمنتظره‌ای نشان دهند که برای شما تعجب‌آور باشد. از این رو، بهتر است قبل از اینکه بخواهید تصمیم به ازدواج بگیرید، با اقداماتی، خود و طرف مقابلتان را در موقعیت‌هایی بگذارید و خود و او را امتحان کنید.

در این مقاله، نمونه‌هایی از این اقدامات گردآوری شده است که به شما کمک می‌کند، قبل از دادن پاسخ مثبت به طرف مقابلتان برای آغاز زندگی مشترک، همدیگر را در بوته آزمایش قرار دهید.

مدتی را ارزان زندگی کنید.

همان طور که گفته شد، در مراحلی از زندگی، ممکن است به مشکلات و مضیقه‌های مالی بربخورید. شما برای آنکه بتوانید خود را برای این مساله آماده کنید و ظرفیت خود را برای انجام این کارها بسنجید، برای مدتی، هزینه‌هایتان را کنترل کنید و تا جایی که می‌توانید خرج نکنید. مثلا برای مدتی تنقلات را از زندگی خود حذف کنید، در خیابان، با دیدن لباس‌های شیک، علیرغم اغواگر بودن آنها، از خرید آنها اجتناب کنید، یا اینکه از برخی از تفریح های گران قیمت صرف نظر کنید. اینگونه می توانید ببینید تا چه حد می توانید پس از ازدواج با صرفه جویی زندگی کنید و خودتان را برای برخی روزهای احتمالی که ممکن است بریتان پیش بیاید آماده کنید.

ظاهر خود را مدتی تغییر دهید.

برای مدتی دست از آرایش غلیظ، مدل‌های موی زیبا، لباس‌های شیک و جذاب بردارید. وابسته بودن شما به مسائل ظاهری، هم هزینه‌هایتان را بالا می‌برد (که همان طور که گفته شد، در شرایط بغرنج مالی برایتان مشکل‌آفرین است) و هم عکس‌العمل طرف مقابلتان را به ظاهر معمولی شما نشان می‌دهد؛ بخصوص اینکه پس از ازدواج ،در زندگی روزانه و در منزل، همیشه آرایش نمی‌کنید و خوب است که همسر آینده‌تان، شما را این گونه نیز ببیند.

به گردش‌های یک روزه بروید.

از قدیم گفته اند که سفر، ایده بسیار خوبی برای شناخت افراد است. با سفر می‌توانید تجربیات زیادی بدست آورید و یکدیگر را بهتر بشناسید. برای این کار می‌توانید به همراه خانواده به سفرهای یک روزه بروید و خلق و خوی یکدیگر را بهتر بشناسید. سختی‌های سفر، مشکلات غیرمنتظره آن و ... نمونه‌های کوچکی از مسائل زندگی مشترک هستند که با تمرین سفر می‌توانید آنها را تجربه کنید و طرف مقابلتان را بشناسید. در واقع مسافرت تا حدود بسیار زیادی می تواند برخی حقایق و عادات فرد مقابل را پس از ازدواج پیش‌بینی کند.

با زوج‌های جوان دوست شوید.

دوستی‌ با زوج‌‌های جوان و معاشرت با آنها باعث می‌شود از تجربیات آنها استفاده کنید. همچنین زوج هایی که تا به حال در زندگی خود موفق بوده اند، می‌توانند مشاوران خوبی برای شما باشند . آنها ممکن است بتوانند به خوبی به شما کمک کنند تا مشکلاتتان را حل کنید، یکدیگر را بشناسید و تصمیمات درستی برای زندگی آینده‌تان بگیرید. البته فراموش نکنید که افرادی را برای رفت و آمد انتخاب کنید که از نظر زندگی زناشویی و روابط در سطح سالمی قرار دارند و ازدواجشان موفقیت آمیز بوده است.

روزه سکوت بگیرید.

بحث و جدل در زندگی مشترک، به خصوص اوایل آن، همواره وجود دارد و نمی‌توانید از آن فرار کنید. ممکن است بعدا مسائلی پیش بیاید و ندانید چگونه آنها را در لحظات حساس مدیریت کنید. برای همین به جای این که استرس و ناراحتی را تحمل کنید و یا مقابله به مثل کنید، می‌توانید با تمرین‌هایی، خود را برای مدیریت آن آماده کنید. مثلا در جاهایی از بحث، باید بتوانید سکوت کنید و صبر پیشه سازید. سعی کنید این کار را تمرین کنید و به این ترتیب، هم توانایی شنیدن حرف مخالف را در خود تقویت کنید و هم توانایی خود را برای این کار بسنجید.

با انجام موارد ذکر شده می توانید خودتان را تا حدی برای شروع زندگی زناشوئی آماده کنید. اما بازهم ممکن است پس از ازدواج با موقعیت هایی رو به رو شوید که اصلا انتظار دیدن آنها را نداشته اید. پیشنهاد می کنیم مقاله «9 تصور اشتباه درباره زندگی پس از ازدواج» را بخوانید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت