چگونه نامزدمان را به اظهار نظر درباره مسائل عروسی تحریک کنیم؟

چگونه نامزدمان را به اظهار نظر درباره مسائل عروسی تحریک کنیم؟

فهرست عناوین

بسیاری از آقایان نسبت به مسائل مربوط به عروسی و چیزهایی که شما را به ذوق می‌آورد، واکنش خاصی نشان نمی‌دهند و سر ذوق نمی‌آیند. مثلا گل‌آرایی و یا دکوراسیون می‌تواند، آنقدر که برای شما جذاب است، برای او جذابیت نداشته باشد. در این صورت ممکن است قضیه‌ای را در این زمینه با او مطرح کنید و با واکنش قابل توجهی از سوی او مواجه نشوید. بسیاری از خانم‌ها از این مساله رنج می‌کشند و در پی حل آن هستند. به همین دلیل در این مقاله راهکارهایی برای جذب آقایان به تعامل بیشتر با شما در انجام امور مربوط به عروسی گرد‌آوری شده است که شما می‌توانید با استفاده از آنها، ذوق و واکنش همسر آینده‌تان را تحریک و تعامل بیشتری را از سوی او ایجاد کنید.

از زبان بدن خود استفاده کنید.

سعی کنید از زبان بدن خود به گونه‌ای استفاده کنید که گویی شنیدن نظرات او برای شما مهم است. مثلا هنگام شنیدن کلمه‌ای از طرف او، با طرز نگاه خود طوری وانمود کنید که نظراتش مهم است و می‌خواهید ادامه آنها را بشنوید. به این کار گوش دادن فعال می‌گویند که برای مقصود شما بسیار ثمربخش است.

نظرات واکنش‌گرا بدهید و با او همدردی کنید.

به عنوان مثال، در صورتی که او حالت عصبانیت و برافروختگی در چهره‌اش داشت و دلیل آن را مشکلات موجود در محل کارش اعلام نمود، به جای ادامه صحبت درباره مسائل عروسی، سعی کنید با او درباره آن مشکل حرف بزنید، همدردی کنید و در صورت امکان راهکار ارائه بدهید. این کار باعث می‌شود او بفهمد که او مهم‌ترین دغدغه‌ی شما است و مسائل عروسی در اولویت بعدی قرار دارند. به این ترتیب او می‌تواند آرامش بیشتری داشته باشد و با شما در زمینه‌های مختلف عروسی، همکاری و تعامل بیشتری برقرار کند.

سوالات آسان و باز بپرسید.

سوالات باز، سوالاتی هستند که به جای پاسخ بله و یا خیر، پاسخ‌های طولانی‌تری دارند؛ مثلا به جای آنکه بپرسید "آیا این تالار خوب است؟ "، بپرسید "به نظرت این تالار چه ویژگی‌های خوب و بدی دارد؟" یا مثلا "به نظرت کدام یک از این ترکیب رنگها برای دکوراسیون مناسب است؟". طرح این سوالات باعث می‌شود که او تلاش کند توضیح بیشتری بدهد و در نتیجه شما از نظرات او آگاهی بیشتری پیدا کنید.

علائق او را تحریک کنید.

همسر آینده‌تان ممکن است در بعضی از زمینه‌های عروسی وارد باشد یا نظرات و سلیقه خاصی داشته باشد؛ مثلا در حوزه موسیقی و یا دکوراسیون و .... در این صورت، سعی کنید انتخاب در این حوزه‌ها را به او بسپارید و از دانش و تجربیاتش درباره آنها سوال کنید. داشتن علاقه باعث می‌شود او با اشتیاق بیشتری به واکاوی و ارائه نظر درباره مسائل مختلف بپردازد و تعامل بیشتری را با شما داشته باشد. در عین حال با وظیفه ای که به او محول کردید، بخشی از مدیریت کارهای عروسی را به او سپرده اید و وظایف شما سبک‌تر می شود.

وقت شناس باشید.

روزهای کاری سخت، روزهای مناسبی برای خریدهای اساسی نیستند. معمولا آقایان انقدر خسته هستند که فقط می خواهند غذایشان را بخورند و در خانه استراحت کنند. در عوض روزهای تعطیل فرصت مناسب و خوبی برای انجام انواع و اقسام خریدهاست و مسلما اقایان حس بهتری نسبت به امور عروسی دارند. واضح است که در چنین شرایطی بهتر می توانند در مورد موارد مختلف نظر بدهند.

توصیه ای برای عروس خانم ها

با همه این اوصاف اگر نامزدتان مایل به نظر دادن در مسائل عروسی نبود و بیشتر کارها در نظرش حوصله سربر می آمد، بهترین راه حل این است که اگر او سلیقه و انتخاب شما را قبول دارد و سقف بودجه برای هر مورد مشخص است، بیشتر کارهای عروسی مربوط به شخص خودتان را خودتان انجام دهید. برای مثال برای انتخاب لباس عروس، انتخاب مدل مو و میکاپ و انتخاب اکسسوری های لباس عروس و کیف و کفش می توانید از مادر یا خواهر یا دوستان نزدیک کمک بگیرید.

برای کارهایی مثل انتخاب تالار عروسی، کترینگ یا تشریفات عروسی که بخش بزرگتری از بودجه و هزینه عروسی را به خود اختصاص می دهند، مسلما ارائه نظر از سوی داماد بسیار حیاتی و لازم است.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت