عروس خانم‌ها از دلایل ازدواج خود می‌گویند

عروس خانم‌ها از دلایل ازدواج خود می‌گویند

فهرست عناوین

در این مقاله، نه قرار است درباره طراحی لباس شما در عروسی صحبت شود، نه اینکه دکوراسیون عروسی‌تان به چه صورت باشد بلکه قرار است به خود معقوله ازدواج پرداخته شود؛ اینکه نظر عروس خانم‌ها درباره ازدواج چیست و چرا می‌خواهند بقیه زندگی خود را با فرد دیگری به اشتراک بگذارند.

یک موسسه‌ روانشناسی از تعدادی از عروس خانم‌ها این سوال را پرسیده که چرا ازدواج کرده‌اند و دلیل آنها برای این کار چیست. در ادامه پاسخ‌های آنها را از زبان خودشان بخوانید.

  • اگر بگویم عاقبت آن را می‌دانم دروغ گفته‌ام. نمی‌دانم با ازدواج خوشبخت‌تر می‌شوم و یا غمگین‌تر. می‌دانم چقدر مسیر آن مشکل و پر فراز و نشیب است، اما کنجکاوم تجربه جدیدی در زندگی کنم و لذت و تلخی آن را بچشم. این یک کنجکاوی ساده است.
  • خواستم ازدواج کنم؛ چون به وجود فردی مکمل در زندگی اعتقاد دارم و بر این باورم که انسان‌ها در حالت مزدوج، ویژگی‌های خوب خود را به دیگری انتقال می‌دهند و سعادتمندتر هستند.
  • دوست داشتم با او ازدواج کنم؛ ما سال‌ها بود با هم آشنا بودیم و من ویژگی‌های تحسین‌برانگیزش را دیده و عاشقش شده بودم. فکر می‌کنم انسان باید بقیه عمر خود را با کسی که عاشقانه دوستش دارد زندگی کند. این لذت‌بخش‌ترین حسی است که هر انسان می‌تواند تجربه کند.
  • چه بهتر از آنکه وقتی به خانه می‌روی انتظار فردی را بکشی که دوستش داری و دوستت دارد؛ چه بهتر از آنکه وقتی به مشکل برمی‌خوری، فردی هست که عاشقانه تکیه گاه توست و قلبش برای تو و حل چالش‌هایت می‌تپد. ازدواج، حس با هم بودن و یکی شدن را به انسان می‌دهد و من فکر می‌کنم این در ذات انسان‌هاست.
  • بر خلاف بعضی‌ها که از تنهایی لذت می‌برند، من شخصا از تنهایی بیزارم و دوست دارم لحظاتم را با کسی شریک کنم که دوستش دارم، با او درد دل کنم، با هم به سفر برویم و با هم زندگی‌مان را بسازیم.
  • در زندگی لذتی بالاتر از مادر شدن نیست. این یک حس ذاتی است که در وجود هر کسی قرار داده شده است. من می‌خواهم مادر شوم، کسی از من زاده شود، او را بزرگ کنم و از این کار لذت می‌برم.
  • ازدواج هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی، مزایای زیادی دارد. بسیاری از روانشناسان و پزشکان انجام آن را توصیه کرده‌اند، پس من هم به این توصیه عمل می‌‌کنم.
  • زندگی مشکل است و من بدون داشتن همراه، نمی‌توانم آن را کنترل کنم. می‌خواهم کسی کنارم باشد تا با او مشورت کنم و او کمکم کند سختی‌های آن را با موفقیت پشت سر بگذاره.
  • به نظر من هر چیزی جفتی دارد. انسان هم باید جفت خود را پیدا کند. کسی که از نظر اخلاق و ویژگی‌ها، مکمل ماست و شور زندگی را در ما زیاد می‌کند.

همینطور که می‌بینید انگیزه افراد از ازدواج بسیار متفاوت است. اما بهترین راه حل برای افرادی که در تصمیم گیری سردر گم هستند، این است که به یک روانشناس خوب مراجعه کنند و افکار خود را با آنها در میان بگذارند.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت