نوعروسان از چه مسائلی در آینده واهمه دارند؟

نوعروسان از چه مسائلی در آینده واهمه دارند؟

فهرست عناوین

بسیاری از خانم‌هایی که خیال ازدواج را در سر می‌پرورانند، در شرف ازدواج هستند و یا به تازگی ازدواج کرده‌اند، از بعضی مسائلی که ممکن است در آینده زندگی مشترکشان پیش بیاید، نگران هستند. هر چند که ذکر این دغدغه‌ها برای نوعروس ها ناخوشایند است، اما آشنایی شما با آنچه که در این زمینه در ذهن بسیاری از نوعروسان می‌گذرد، باعث می‌شود بدانید که دیگران هم به این دغدغه‌ها می‌اندیشند و این فقط شما نیستید که در این زمینه مشغولیت ذهنی دارید.

در یک تحقیق از بعضی نوعروسان درباره این دغدغه‌ها و مسائلی که در آینده زندگی مشترک از آنها واهمه دارند، سوال شده و پاسخ‌های آنها به طور کلی در این مقاله گردآوری شده است.

سردی روابط

لیلا می‌گوید همواره یکی از دغدغه‌هایش این بوده که آیا همسرش به اندازه اکنون او را دوست خواهد داشت؟ آیا 20 سال دیگر هم به خوبی حالا خواهد بود؟ این نوعروس می‌گوید برایش غیرقابل باور است که روزی برسد که همسرش او را به اندازه حالا دوست نداشته باشد.( در مورد روابط صمیمانه با همسر بخوانید.)

از دست دادن همسر

گیتی گفته او و همسرش پیشینه بیماری‌های ارثی در خانواده‌شان دارند و ممکن است به سرنوشت غم‌انگیز بسیاری از نزدیکانشان که تا میانسالی درگذشته‌اند، دچار شوند. این نوعروس می‌ترسد که به سرنوشت آنها دچار شود و لذت زندگی طولانی را با همسرش تجربه نکند.

از خودبیگانگی

کتایون از فاصله گرفتن از خود می‌گوید. اینکه ممکن است ازدواج و مسئولیت بزرگی که در زندگی مشترک دارد، او را مشغول کارهای خانوادگی کند و این کارها سبب شود که این نوعروس به خودش به اندازه کافی نرسد و نتواند به اندازه‌ای که قبل از ازدواج می‌خواسته، از زندگی خود لذت ببرد.

خیانت همسر

آرزو از این می‌ترسد که همسرش به او خیانت کند. او گفته یک بار این مساله را تجربه کرده و پدرش، پس از 29 سال زندگی مشترک، به مادرش خیانت کرده است و نمی‌خواهد به سرنوشت مادرش دچار شود. این مساله، چیزی است که این نوعروس را همواره به ازدواج بدبین کرده و او به هیچ عنوان نمی‌خواهد با آن روبرو شود.

داشتن آینده‌ای مشابه پدر و مادرتان در میانسالی

لاله از اینکه تعریف و دید کاملی از ازدواج نداشته گله می‌کند و می‌گوید در خانواده‌اش در این مورد آموزش زیادی ندیده است. از این رو، این نوعروس با توجه به اینکه می‌خواهد آینده متفاوتی از پدر و مادرش داشته باشد، همواره دغدغه دارد که روزی آینده‌ای مشابه پدر و مادرش داشته باشد و مثل آنها شود.

مشکلات مالی

دینا می‌گوید همواره از اینکه روزی دچار فقر مالی در زندگی مشترک شوند، بیم‌ناک است. او می‌گوید به این مساله می‌اندیشد که اگر روزی همسرش کارش را از دست دهد و بحران‌های مالی به سراغ آنها بیاید چه آینده‌ای خواهند داشت؟ در این میان تنها امید است که می‌تواند این نوعروس و همسرش را در برابر این مساله حفظ کند و زندگی‌شان را مستحکم نگه دارد.

همان طور که می‌بینید، نوعروسان جوان دغدغه‌های متفاوتی دارند و آینده ابهام آمیز است، اما آنچه که مسلم است، بردباری، تلاش و عشقی است که در زندگی شما و همسرتان وجود دارد و شما به کمک آنها می‌توانید بر بسیاری از ابهامات، مشکلات و دشواری‌ها غلبه کنید. یادتان باشد که همواره نمی‌توانید شرایط را به صورتی که دلخواهتان است تغییر دهید، ولی می‌توانید با تدبیر آنها را حل کنید و امیدوارانه به زندگی ادامه دهید. برای اینکه دید بهتری نسبت به زندگی زناشویی خود داشته باشید پیشنهاد می کنیم سری مقالات دکتر هولاکویی را دنبال کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت