نکات مهم در عکاسی از نوزادان و کودکان

نکات مهم در عکاسی از نوزادان و کودکان

فهرست عناوین

خانواده‌ها دوست دارند همه لحظات کودک دلبندشان را از دوران بارداری تا کودکی ثبت نمایند. به همین دلیل آتلیه‌هایی مخصوص عکاسی از کودکان وجود دارند که وظیفه عکس‌برداری از کودکان و نوزادان بر عهده عکاسان متخصص این مجموعه‌ها قرار دارد. اما باید توجه داشت عکاسی از کودکان و خصوصا نوزادان جزء سخت‌ترین کارها است. ما به شما نکاتی را پیشنهاد می کنیم تا کار عکاسی از فرزند دلبندتان بهتر و با رعایت حساسیت ها انجام شود.

عکاسی از نوزادان

اولین نکته‌ای که در عکاسی نوزاد باید به آن توجه کرد، زمان مناسب عکاسی است.  بهترین زمان عکاسی از کودک، هفته دوم یا سوم بعد از تولد است. در این دوره بدن کودک بسیار نرم است و می‌توان بدن کودک را به‌راحتی در شکل‌های مختلف و جذابی درآورد.

 نگه داشتن دمای آتلیه در دمای مناسب بدن نوزاد بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه برای بعضی از عکس‌ها، لباس‌های نوزاد را در می‌آورند و این ممکن است باعث سرماخوردگی نوزاد شود. به همین دلیل والدین نوزاد قبل از رفتن به آتلیه برای عکاسی از نوزادشان باید با آتلیه مورد نظر هماهنگی‌‌های لازم را انجام دهند.

همچنین از دیگر مسائلی که در عکاسی مهم است این است که نباید محیط آتلیه برای عکاسی از نوزاد را شلوغ کنید زیرا سایز نوزاد کوچک است و به کار‌بردن دکورهای شلوغ و بزرگ باعث از بین رفتن ظرافت نوزاد و عکس‌ها می‎‌شود.

حتما این موضوع را در نظر بگیرید که قبل از عکاسی به نوزاد شیر دهید؛ چراکه نوزادها بعد از خوردن شیر و گرفته شدن بادگلو به خواب شیرینی می‌روند و این باعث ساده‌تر شدن کار عکاسی از آن‌ها می‌شود.

با توجه به اینکه نوزاد در شکم مادر از صداهای ملایم و تکرار شونده مانند صداهای حاصل از سوخت و ساز بدن مادر و جریان خون مادر استفاده برده است، پخش کردن آهنگ‌های ملایم و آرام هنگام عکس‌برداری از نوزاد باعث آرامش او می‌شود.

عکاسی از کودکان

مهم تر از هر موضوعی درهنگام عکاسی از کودکان، زمان عکاسی است. با توجه به اینکه کودکان بعد از خواب شبانه کاملا شارژ و با انرژی هستند، بهترین زمان برای عکاسی از کودکان صبح است.بهترین زمان برای عکاسی از نوزاد، هفته دوم بعد از تولد است.

هم‌چنین بهتر است قبل از رفتن به آتلیه، کودک را به حمام برده و شیر دهید تا در هنگام عکس‌برداری کودک در خواب باشد و بتوان به راحتی به بدنش شکل‌های مختلفی داد.

هنگام عکس‌برداری از کودکان نباید از فلاش دوربین استفاده کرد چراکه به چشمان کودک آسیب جدی وارد می‌کند.

یکی از دوران‌هایی که برای عکاسی از کودک بسیار مناسب است، 8 الی 9 ماهگی کودک است. در این سن کودک رفته‌رفته می‌تواند بنشیند و حالت‌های ‌بسیار جذابی برای عکاسی خلق می‌کند.

با توجه به اینکه کودکان حول و حوش یک سالگی نهایتا 1 ساعت در روز خوش‌اخلاق و سرحال هستند، لذا باید دقت کنیم لباس‌هایی که برای ما در ارجحیت هستند در ابتدای عکاسی به کودک بپوشانیم.

یکی از نکاتی که باید در عکاسی از کودکان در نظر گرفت، تعویض لباس کودکان است. با توجه به اینکه کودکان از تعویض لباس خوششان نمی‌آید، از بردن لباس‌های زیاد خودداری کنید و قبل از رفتن به آتلیه به این مساله فکر کنید و لباس‌ها را به ترتیب الویتی که برای‌تان مهم است به همراه داشته باشید.

فراموش نکنید که یکی از چیزهایی که می‌تواند به عکاسی از کودکان کمک کند، آوردن اسباب‌بازی، خوراکی و موزیک مورد علاقه کودکان است.

در زمان عكاسى سعى كنيد از مجبور كردن كودك به انجام كارى جداً خوددارى كنيد، چون كودك از حالت طبيعى خارج شده و شروع به بهانه‌گيرى خواهد كرد.

از دادن وعده‌ها و قول‌هاى بى‌اساس به كودك خود حین عکاسی اجتناب كنيد چون باعث بى‌اعتمادى و عدم همكارى كودك مي‌شود و اگر قولى عملى به او مي‌دهيد بلافاصله بعد از برآورده‌شدن خواسته‌تان به قول خود عمل كنيد.


به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت