برای مراسم عقد سالن عقد انتخاب کنیم یا تالار؟

برای مراسم عقد سالن عقد انتخاب کنیم یا تالار؟

فهرست عناوین

مراسم عقد یکی از زیباترین و مهم ترین مراسمات در زندگی هر دختر و پسر است که دوست دارند به بهترین شکل ممکن برگزار شود. برای برگزاری این مراسم انتخاب های مختلفی مقابل شما قرار دارد. می توانید مراسم عقد خود را ساده و در محضر برگزار کنید، می توانید یک سالن عقد رزرو کنید یا یک مراسم لوکس و عالی در تالار داشته باشید. کدام انتخاب برای شما بهتر است؟ هر انتخاب چه ویژگی ها، مزایا و معایبی دارد؟ اگر شما نیز بین دو راهی برگزاری مراسم عقد در سالن عقد یا تالار شیک قرار دارید، با بزمینه تا انتهای مطلب همراه شوید.

فاکتورهای موثر در انتخاب سالن عقد یا تالار؟

برای آن که بتوانیم بهترین انتخاب را برای محل برگزاری مراسم عقد و عروسی خود داشته باشیم، باید بتوانیم این دو مجموعه را از جنبه های مختلف با یکدیگر مقایسه کنیم. در ادامه فاکتورهای مهم در انتخاب سالن و تالار عقد و مقایسه آن ها بیشتر آشنا می شویم.

تعداد نفرات و مهمانهای مراسم عقد

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که بر انتخاب شما تاثیر می گذارد، تعداد نفراتی است که به مراسم خود دعوت می کنید. در صورتی که تعداد نفرات شما کم است، سالن عقد گزینه بهتری برای شما خواهد بود. تالار یا باغ تالار معمولا مناسب مراسم هایی است که تعداد مهمانان در آن زیاد است.

هزینه مراسم عقد

موضوع مهم دیگری که در انتخاب تالار و سالن عقد تاثیرگذار خواهد بود، بودجه ای است که برای برگزاری مراسم کنار گذاشته اید. در حالت کلی برگزار مراسم در سالن عقد هزینه کمتری نسبت به تالار دارد. البته گاهی ممکن است یک سالن عقد لوکس خدمات با کیفیت تری ارائه داده و قیمت آن در مقایسه با یک تالار سطح پایین تر، بیشتر باشد.

پذیرایی عقد

پذیرایی در مراسم عقد با توجه به انتخاب عروس و داماد می تواند متفاوت باشد. برای مثال برخی زوج های جوان ترجیح می دهند در روز عقد خود از مهمانان با شام یا ناهار پذیرایی کرده و انتخاب گروه دیگر پذیرایی با میوه و شیرینی است. اگر می خواهید یک مراسم تمام عیار بگیرید و شام یا ناهار در منو پذیرایی شما قرار دارد، تالار انتخاب بهتری برای شما خواهد بود. البته بسیاری از سالن های عقد نیز امکان پذیرایی از مهمانان در وعده های غذایی نیز دارند. بنابراین اگر انتخاب شما سالن عقد است، حتما راجع به این مساله از مدیریت سوال بپرسید.

دیزاین مراسم عقد

دیزاین محیط و سفره عقد چیزی است که در نگاه اول توجه شما را به خوب جلب می کند. از طرف دیگر چون اغلب عکس ها پشت سفره عقد گرفته می شود، زیبایی آن برای همیشه در عکس ها و کلیپ ها ماندگار خواهد شد. دیزاین سفره عقد و محیط آن در هر دو سالن عقد و تالار به سلیقه و اکسسوری های به کار رفته بستگی دارد و نمی توان از این نظر تفاوتی میان تالار و سالن عقد در نظر گرفت. حتما قبل از انتخاب سالن یا تالار عکس های مربوط به دیزاین سفره عقد و اتاق عقد هر مجموعه را ببینید تا بتوانید مطابق با سلیقه خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

پارکینگ اختصاصی

موضوع دیگری که در انتخاب سالن عقد یا تالار باید در نظر داشته باشید، پارکینگ اختصاصی است. برای آرامش خیال مهمانان خود حتما سالن یا تالاری را انتخاب کنید که پارکینگ اختصاصی دارد و مهمانان می توانند در طول مراسم از امنیت خودرو خود آسوده خاطر باشند.

برنامه های مراسم عقد

موضوع مهم دیگر در انتخاب سالن یا تالار عقد، برنامه هایی است که برای مراسم خود در نظر گرفته اید. با توجه به آن که فضای تالار یا باغ تالار بزرگ تر از سالن عقد است، دست شما برای انتخاب برنامه های متنوعی مانند آتش بازی، دف نوازی یا هر برنامه خاص دیگری که مورد نظرتان است، بازتر خواهد بود.

کیفیت پذیرایی

بسیاری بر این باورند که با توجه به تعداد کمتر مهمانان در مراسم سالن عقد، پذیرایی با کیفیت بهتری انجام می شود، اما کیفیت پذیرایی تا حد زیادی به نحوه خدمات رسانی مجموعه و پرنسل آن بستگی دارد. گاهی اوقات یک مراسم شلوغ و پر از مهمان با تعداد مناسبی پرسنل بسیار بهتر از مراسم در یک سالن عقد کوچک برگزار می شود. برای اطمینان از کیفیت پذیرایی و اجرای مراسم می توانید روی نظر مشتریان قبلی حساب کنید. این نظرات معمولا صادقانه و درست مطرح شده و خیال شما را بابت کیفیت اجرای مراسم آسوده خواهد کرد.

تخصص در اجرای مراسم عقد

همانطور که از نام سالن عقد پیدا است، این مجموعه به طور تخصصی تر بر روی اجرای مراسم عقد تمرکز دارد. برای مثال معمولا در این سالن ها عاقد به شما معرفی شده و شما نیازی به پیدا کردن عاقد ندارید. همچنین ممکن است مراسم عقد آریایی نیز در این سالن ها برگزار شود. در مورد تالار ممکن است شما مجبور شوید بخشی از کارها را خودتان انجام دهید. این مساله هم زمان شما را می گیرد هم ممکن است کیفیت اجرای مراسم را کمی پایین آورد.

موقعیت مکانی سالن

بسیاری از زوج ها ترجیح می دهند مراسم خود را در مکانی برگزار کنند که دسترسی راحتی داشته باشد یا داخل شهر باشد. اگر شما نیز جز این دسته از افراد هستید، سالن عقد انتخاب بهتری برای شما خواهد بود. اغلب این سالن ها در داخل شهر بوده و دسترسی مناسبی دارند. در حالی که معمولا تالارهای عروسی یا توجه به فضای بزرگی که دارند، در خارج از شهر واقع شده‌اند.

لوکیشن عکاسی

لوکیشن عکاسی در مراسم شاید بیشتر از هر کس دیگری برای مهمانان مهم باشد! با توجه به آن که سالن عقد معمولا از تالار کوچک تر است، لوکیشن های عکاسی آن هم محدود بوده و معمولا عکس ها تنها در یک فضای خاص گرفته می شود. اما در تالار با توجه به آن که فضا بزرگتر است، معمولا لوکیشن های عکاسی بیشتری وجود دارد که هم عروس و داماد و هم مهمانان می توانند در آن ها عکس بگیرند. گاهی اوقات باغ تالارها لوکیشن های لوکسی مانند آب نما، دریاچه مصنوعی و ساختمان‌هایی لوکس دارند که حتی می توانید عکس های کلیپ فرمالیته خود را در آن ها بگیرید.

سیستم صوتی، نورپردازی و جایگاه رقص

یک موضوع مهم دیگر در مراسم عقد توجه به موارد جانبی است که بر کیفیت اجرای مراسم تاثیر بسیار زیادی می گذارد. جایگاه رقص یکی از موارد جانبی و مهمی است که در انتخاب سالن یا تالار باید در نظر داشته باشید. با توجه به کوچکی فضای سالن عقد ممکن است جایگاه کافی و مناسبی برای رقص مهمانان در نظر گرفته نشده باشد، در حالی که در تمامی تالارهای عقد و عروسی این جایگاه جداگانه و بزرگ وجود دارد. نورپردازی و سیستم صوتی نیز دو فاکتور مهم دیگر است که می تواند به برگزاری عالی و همه چیز تمام یک مراسم کمک کند. نمی تواند مقایسه کلی بین سیستم صوتی و نورپردازی در سالن عقد یا تالار انجام داد و یکی را بهتر از دیگری دانست. این دو فاکتور چیزهایی هستند که قبل از انتخاب باید خودتان آن ها را بررسی کرده و از کیفیت بالایشان مطمئن شوید.
در آخر توصیه می کنیم بهترین سالن عقدها و تالارها را در بزمینه ببینید و مناسبترین انتخاب را داشته باشید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
برچسب ها : عقد عروسی
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت