10 استایل مختلف برای عکاسی عروسی

10 استایل مختلف برای عکاسی عروسی

فهرست عناوین

عکاسی عروسی یکی از مواردی است که عروس خانم‌ها و آقا دامادها سعی دارند بهترین انتخاب‌ها را پیرامون آن داشته باشند زیرا عکس‌های عروسی یادگاری به جا مانده از بهترین شب زندگی عروس و داماد است. در این مقاله ما در تیم بزمینه ده استایل‌ مختلف عکس عروسی را گردآوری کرده ایم تا شما بنا به سلیقه خود در عکاسی عروسی خود به کار ببندید.

1-    Traditional style

عکس‌هایی که در این گروه استایل قرار می‌گیرند به شکل کلاسیک، شسته رفته و ژست گرفته شده است. این عکس‌ها معمولا وقت کمی‌ از عکاس می‌گیرد و همه چیز با دستور عکاس تنظیم می‌شود. ترتیب قرار گرفتن افراد، حالت چهره، حالت ایستادن و ... همگی پیش از عکس گرفتن مشخص است. عکس‌های این چنینی معمولا به صورت دسته جمعی به همراه دوستان و خانواده گرفته می‌شود. بهترین سبک برای عکاسی دسته جمعی با اقوام و فامیل همین استایل است. چرا که نسبت به سبک‌های دیگر وقت کمتری برای هر عکس صرف می‌شود. عکس‌هایی که در کنار کیک و با ژست برش زدن آن گرفته می‌شود یا عکس اولین بوسه عروس و داماد به عنوان زن و شوهر در این گروه قرار می‌گیرد.

2-    Photojournalistic

در این استایل، عکاس علاوه بر مهارت‌های معمول، همچون تنظیم دوربین، قاب بندی و سرعت عکاسی، باید بتواند با استفاده از لنز تله‌فتو از راه دور سوژه‌های ناب را ثبت کند. در این استایل از عکاسی، عکس‌ها در نهایت مانند عکس‌های یک مجله برای گفتن قصه عروسی عروس و داماد هستند. در واقع این استایل در مقابل استایل traditional قرار دارد زیرا در استایل Traditional ژست‌ها حرف اول را می‌زنند در حالی که در این استایل افراد دارای ژست طبیعی و در حال انجام کارهای طبیعی هستند. عکاس باید باهوش باشد و سوژه‌های مختلف را شکار کند.

3-    Illustrative style

هنر عکاس در این استایل، در ترکیب ماهرانه نور و بک گراند و سوژه است. در استایل illustrative از عروس و داماد خواسته می شود که ژست خاصی را بگیرند و سپس عکاسی انجام می‌شود. در این استایل که کمی به عکاسی traditional شباهت دارد، معمولا لنز دوربین در این استایل عکاسی در حالت wide-angle قرار می‌گیرد. عکاس باید کاری کند که بر خلاف سبک traditional در این استایل، افراد حاضر در کادر دوربین احساس راحتی کنند.

4-    Portrait style

پای ثابت عکس‌های عروسی استایل پرتره می‌باشد که بدون شک زیباترین تصاویر را به ارمغان می‌آورد. پرتره همیشه طرفداران فراوانی دارد. به خصوص در جشن عروسی، عروس خانم‌ها علاقمندند که در قابی بسته عکسی واضح از چهره و میکاپ خود داشته باشند.

بهترین آتلیه ها را در بزمینه ببینید

آتلیه عکاسی نمای نزدیک مشاهده این کسب و کار
نازلی استودیو مشاهده این کسب و کار
استودیو عکس و فیلم لومانا مشاهده این کسب و کار

5-    Natural style

در این استایل همه چیز کاملا طبیعی است از این رو این استایل برای فضاهای باز مانند باغ بسیار مناسب است. در این استایل از نور طبیعی موجود در فضا استفاده می‌شود و از این رو عکاسی به این شکل محدودیت زمانی دارد. عکاسی که با این استایل عکاسی می‌کند باید در استفاده از نور طبیعی حرفه ای و با تجربه باشد.

6-    Fine art style

این استایل همانطور که از نامش پیداست مختص شیفتگان عکس‌های هنری است. به عنوان مثال عکس‌های که از حلقه‌های عروس و داماد یا لباس، دسته گل و کفش عروس گرفته می‌شود در این گروه قرار می‌گیرد. عکاسان حرفه‌ای با تنظیم نور و تعیین چیدمان صحیح برای اکسسوری‌های عروسی، عکس‌های بسیار جذاب و هنری می‌گیرند.

7-    Fashion style

در استایل فشن، عروس و داماد برای یک روز هم که شده به یک مدل تبدیل می‌شوند و عکس‌هایی مانند دنیای فشن می‌گیرند. اگر به این استایل علاقمند هستید بهتر است پیش از عکاسی عروسی، سری به ژورنال‌ها و سایت‌های فشن بزنید. شاید بهتر باشد این استایل را برای پیش‌کاری عروسی (مراسم فرمالیته) یا عکاسی اسپرت خود استفاده کنید.

8-    Black and white style

در عکس‌های سیاه و سفید خبری از رنگ نیست و تمرکز بر روی سوژه عکاسی است. در این استایل حواس بیننده به رنگ‌های موجود در عکس پرت نمی‌شود و تنها چیزی که در عکس جلب توجه می‌کند خود عروس و داماد هستند. ترکیب استایل سیاه و سفید با سایر استایلهای عکاسی هم بسیار زیبا و اثرگذار است.

9-    Vintage style

 وینتیج یک سبک یا استایل است که می‌توانید برای انتخاب دسته گل ، کیک عروسی، تزئینات مراسم عروسی، لباس عروس و سایر لوازم خود داشته باشید. وینتیج برای افرادی که به تاریخ و گذشته علاقمند هستند انتخاب مناسبی است. کسانی که به نگه داری از وسایل قدیمی‌و عتیقه‌جات علاقمند هستند و کلکسیون‌های این چنینی دارند احتمالا از این که عکس‌های آن‌ها شبیه به زمان‌های قدیم باشد لذت می‌برند. در واقع عکاس و ادیتور عکس با استفاده از نرم افزار‌های معمول عکاسی و با تغییر نور عکس، عکس‌های گرفته شده را به حالت عکس‌های قدیمی، به عنوان مثال با‌هاله ای از رنگ قهوه‌ای درمی‌آورند.

10-    Aerial style

در این استایل عکس از نگاه یک پرنده گرفته می‌شود. با استفاده از یک هلی شات در فضای باز یا قرار گرفتن عکاس بر روی یک ساختمان مرتفع  به چنین عکس‌هایی دست خواهید یافت. اگر فضای باز در اختیار ندارید و مجبورید در یک سالن بسته عکاسی کنید و از طرفی به چنین عکس‌های علاقمند هستید، عکاس با قرار گرفتن بر روی یک چهار پایه می‌تواند از شما عکس‌های این چنینی بگیرد.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت