اگر این ویژگی ها را در کسی دیدید، هرگز با آن ها ازدواج نکنید!

اگر این ویژگی ها را در کسی دیدید، هرگز با آن ها ازدواج نکنید!

فهرست عناوین

هر دختر و پسری برای ازدواج و تشکیل زندگی معیارها و ملاک هایی دارد که باید همه یا بخشی از آن ها را در طرف مقابل خود دیده تا بتواند انتخابی درست و مناسب داشته باشد. صحبت راجع به بایدها زیاد است، ویژگی هایی مانند اخلاق، خانواده خوب، نجابت، شغل و غیره. اما در این مقاله می خواهیم به شما بگوئیم که با چه کسانی ازدواج نکنید! یعنی چه ویژگی های اخلاقی سمی رابطه زناشویی بوده و قطعا شما را با مشکل مواجه خواهد کرد! با ما همراه شوید تا با این ویژگی های اخلاقی اشنا شویم. 

  با این افراد ازدواج نکنید 

همان طور که در مقدمه نیز به آن اشاره شد، ازدواج با افرادی خاص آینده و نتیجه ای مشخص دارد، آن که شما را بعد از مدت کوتاهی پشیمان خواهد کرد! ممکن است شما به دلیل علاقه ای که به طرف مقابلتان دارید، چشمتان را روی همه چیز ببندید و با خود فکر کنید که بعد از ازدواج درست می شود! اما این ویژگی های سمی بعد از ازدواج نه تنها اصلاح نشده بلکه احتمالا بدتر نیز خواهد شد! این ویژگی ها و این افراد چه چیزها و چه کسانی هستند:

فرد معتاد

اعتیاد یکی از ویژگی هایی است که اگر در طرف مقابلتان دیدید، باید از ازدواج با او صرف نظر کنید. یک فرد معتاد به احتمال زیاد نمی تواند مسئولیت یک زندگی را بر عهده گرفته و هزینه ها و مخارج آن را تامین کند.

فرد خسیس

از دیگر ویژگی هایی که می تواند زندگی را همیشه به کام شما تلخ کند، خساست است. این خیلی خوب است که زن و مرد در زندگی زناشویی اقتصادی رفتار کرده و از خرج های اضافی و بیش از حد خودداری کنند. اما این که یکی از طرفین خسیس باشد و شما برای خرید کوچک ترین مایحتاج زندگی بخواهید به طور مداوم دعوا و بحث داشته باشید، مطمئن باشید خیلی زود از پا خواهید افتاد.

  مرد تنبل 

این ویژگی به خصوص در مردان می تواند بنیان یک زندگی را برای همیشه از هم بپاشد! اگر شما با فردی آشنا شده اید که به دلایل مختلف دنبال کار نمی رود، بسیاری از کارها را مناسب شان و شخصیت خود نمی داند، هنوز هزینه و خرجی خود را از پدر و مادر می گیرد! مطمئن باشید این فرد بعد از ازدواج نیز مسئولیتی در قبال هزینه های زندگی نخواهد داشت زیرا ذاتا فردی تنبل است.  

فرد رفیق باز

اگر متوجه شدید که مرد و یا زنی که با او آشنا شده اید، بیش از حد معمول وقت خود را با دوستانش می گذراند، شب و روز با آن ها است، برای آن ها خرج و بریز و به پاش می کند، دوستانش در اولویت اول هستند و بعد خانواده! فکر نکنید که بعد از ازدواج اولویت های این فرد تغییر می کند! مطمئن باشید رفیق بازی آن همچنان ادامه داشته تا حدی که زندگی زناشویی خود را هم فدای دوستان خود خواهد کرد!

افراد وابسته

اگر متوجه شدید که پسر و یا دختر مورد نظرتان بیش از اندازه به خانواده خود وابسته است، برای هر تصمیمی از آن ها اجازه می گیرد و کاری را انجام می دهد که آن ها می گویند، احتمال زیاد در آینده و زندگی مشترک نیز همین روند ادامه پیدا خواهد کرد! اگر با یک فرد وابسته به خانواده ازدواج کنید هیچ گاه نمی توانید طعم یک زندگی مستقل زناشویی را بچشید.

  فردی که تازگی شکست عشقی خورده است 

اگر فردی که به شما پیشنهاد ازدواج داده و یا می خواهید از او خواستگاری کنید، کسی است که به تازگی شکست عشقی خورده است، بهتر است کمی صبر کرده و در پیشنهاد خود صرف نظر کنید. چنین افرادی دچار آسیب روحی شدیدی شده اند و ممکن است جواب مثبت آن ها و یا خواستگاری کردن آن ها، تنها برای فرار از فشارهای روحی باشد! بنابراین بهتر است کمی صبر کرده تا طرف مقابلتان آرامش روحی خود را به دست آورد.

افراد مد پرست و پول دوست افراطی

این که پول و رفاه مالی یکی از فاکتورها و حتی اولویت های شما برای ازدواج باشد، اصلا اشتباه نیست! در این اوضاع اقتصادی قطعا زندگی مشترکی که حتی نیازهای اولیه مالی در ان رعایت نشده اند با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد! اما هر چیزی به اندازه و به قاعده! اگر متوجه شدید که طرف مقابلتان بیش از اندازه معمول به فکر پوشیدن لباس های مارک، خرید جواهرات گران قیمت، داشتن ماشین و خانه لاکچری و غیره است، احتمال خیلی زیاد این فرد نمی تواند همسری باشد که شما را در تمامی تنگناها و سختی های زندگی همراهی کند.

افراد بدبین و بدگمان

دوران نامزدی دوران خوبی برای شناخت طرف مقابلتان است. اگر در این دوران متوجه شدید که طرف مقابلتان مدام شما را چک می کند، دوست ندارد که بدون او جایی بروید، از شما برای اثبات حرف هایتان مدرک و یا عکس می خواهد، دوست ندارد شما با جنس مخالف خود حتی صحبت کنید! این ویژگی ها را حمل بر دوست داشتن زیاد نگذارید! احتمالا طرف مقابل شما فردی بدگمان و بد بین است که مدت زیادی نمی توانید در زندگی مشترک آن را تحمل کنید.
این افراد همچنین بیش از اندازه راجع به گذشته شما سوال می پرسند و کنجکاوی می کنند. طبیعی است که زمانی که شما قصد ازدواج با یک فرد را دارید باید یک کلیتی راجع به زندگی گذشته او بدانید. اما اگر این سوال و جواب ها بیش از اندازه متعارف باشد، آن را یک زنگ خطر بدانید که احتمالا طرف مقابلتان فردی بدگمان و شکاک است.

افراد تندخوی و عصبانی

طبیعی است که همه ما در زمان های خاصی عصبانی می شویم اما این که میزان این عصبانیت چقدر باشد و یا چه مسائلی ما را عصبی می کند بسیار مهم است. اگر متوجه شدید که طرف مقابلتان در مقابل کوچک ترین مسائلی واکنش نشان داده و عصبانی می شود، اصلا آن را کم اهمیت ندانید. اگر متوجه شدید که طرف مقابلتان در مواقع عصبانیت کنترل خود را از دست داده، فحاشی می کند و یا حتی شما را کتک می زند، حتی یک سیلی ساده! تصور نکنید که این کار طبیعی است! زندگی کردن با فردی عصبی که با کوچک ترین چیزی شما را به باد فحش و کتک می گیرد چیزی است که در زمان کوتاهی شما را از پای درخواهد آورد.

افراد تبهکار و مجرم

در توضیح این فاکتور باید به شما بگوئیم ممکن است که شما با فردی آشنا شوید که سال ها پیش بنا به دلایلی از جمله سن کم یا شرایط بسیار بد مرتکب خطایی شده اما سال ها است که توبه کرده و سالم زندگی می کند. مورد نظر ما چنین شخصی نیست! زیرا هر فردی ممکن است در زندگی دچار خطا و اشتباه شود. اما اگر شما متوجه شدید با کسی که آشنا شده اید، مدام در حال خلاف است، چه خلافی که به شکل دزدی آشکار باشد و چه کسی که در خفا اختلاس می کند، بهتر است دور ازدواج با آن را خط بکشید چون آینده مناسبی پیش رویتان نخواهد بود.

افرادی که به دنبال تغییر شما هستند

اگر در یک رابطه متوجه شدید که طرف مقابلتان از شما می خواهد که خودتان را تغییر دهید، شاید بتوانید به طور ظاهری و برای مدت کوتاهی این کار را انجام دهید اما بعد از مدتی متوجه می شوید که چیزی که به ان تبدیل شده اید هیچ شباهتی با خودتان ندارد! مطمئن باشید در این زمان افسرده و پشیمان خواهید شد! بنابراین اگر فرد مورد نظرتان شما را آن گونه که هستید نمی خواهد و مدام از شما می خواهد که خودتان را تغییر دهید، بهتر است قید ازدواج با او را بزنید!
  افرادی که همیشه خود را حق به جانب می دانند 
بسیاری از افراد خود را عقل کل و حق به جانب می دانند و اگر حتی در یک بحث حق با شما باشد و آن ها اشتباه کرده باشند زیر بار نرفته و این شما هستید که باید عذرخواهی کنید! زندگی با این افراد باعث می شود که شما بعد از مدتی اعتماد به نفس و عزت نفستان را از دست داده و نتوانید طعم یک زندگی شاد و خوشبخت را بچشید.

افراد خیانتکار

خیانت یکی از اتفاق هایی است که در زندگی مشترک، قلب شما را بیش از هرچیزی به درد خواهد آورد و تحمل و یا فراموش کردن آن سخت است. اگر در دوران آشنایی متوجه شدید که طرف مقابل شما بیش از اندازه به زنان و یا مردان دیگر توجه می کند، متوجه شدید که همزمان با شما با افراد دیگری صحبت می کند و یا رابطه دارد. با خود نگوئید که این شیطنت ها طبیعی است و بعد از ازدواج درست می شود! بلکه مطمئن باشید این ویژگی اخلاقی برای همیشه همانند یک خوره روح و ذهن شما را خواهد خورد!

افراد کنترل گر

اگر متوجه شدید که طرف مقالبتان دنبال کنترل کردن شما است و برای هر مساله ای باید از او اجازه بگیرید، احتمالا مدتی بعد از ازدواج از تصمیم خود پشیمان خواهید شد! زندگی مشترک، مشترک است! یعنی شما برای انجام بسیاری از کارها باید با یکدیگر مشورت کنید اما این به معنای آن نیست که طرف مقابلتان این اجازه را داشته باشد که در مورد هر مساله ای به شما امر و نهی کرده و شما را کنترل کند!

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

مهراوران | 1399 آذر 27


عالی هس راصی هستم تجربه را چند برابر میکند

مهراوران | 1399 آذر 27


عالی هس راصی هستم تجربه را چند برابر میکند