15 ترفند از یک متخصص ورزش و تغذیه که 70 کیلوگرم وزن کم کرده است

15 ترفند از یک متخصص ورزش و تغذیه که 70 کیلوگرم وزن کم کرده است

فهرست عناوین

زمانی که جو برنشتاین 25 ساله بوده وزن او به بیش از 154 کیلوگرم رسید. جو جوان برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام رژیم های غذایی متنوعی را امتحان کرد که هیچ کدام نتیجه بخش نبودند. جو تصمیم خود را برای تغییر سبک زندگی گرفت و عادات سالمی را وارد زندگی خود کرد که در نهایت موجود شد او به سلامتی و تناسب اندام خارق العاده ای برسد.
جو اکنون به عنوان مربی شخصی تغذیه و ورزش فعالیت کرده و به افراد زیادی کمک کرده تا بتوانند به شیوه درست وزن خود را کاهش دهند. جو قوانین ساده ای برای کاهش وزن و البته داشتن یک زندگی سالم به دیگران پیشنهاد می کند که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.
مصرف کالری را متوقف کنید
شاید برایتان جالب و البته باور نکردنی باشد که حذف کالری های موادی مانند چای شیرین، شکر، نوشابه و غیره می تواند به شما کمک کند تنها ظرف 3 ماه، حدود 22 کیلوگرم وزن کم کنید! بدون اینکه خودمان متوجه این مساله شویم، همه روزانه حدود 2 هزار کالری از طریق مواد غذایی می خوریم اما کالری مصرفی ما در فعالیت های روزانه بسیار کم تر از این مقدار است. بنابراین ممکن است چند روز اول کمی برایتان سخت باشد، اما حذف کالری از خوراکی های روزانه به شما کمک چشمگیری در کاهش وزن خواهد کرد.

ناهارهای فست فودی و سریع را فراموش کنید
بسیاری از ما زمان صرف ناهار سرکار هستیم. شرکت های متعددی به کارمندان خود وعده های غذایی می دهند که اکثر آن ها بسیار چرب هستند. همچنین افراد زیادی نیز به جای خوردن یک وعده غذایی کامل و مناسب، به دنبال خرید فست فود و یا شیرینی و کیک هستند! این عادت مخرب هر روزه، باعث می شود که شما روز به روز چاق تر شده و از سلامتی خود فاصله بگیرید. اگر در زمان ناهار سر کار هستید، برای کاهش وزن، یک وعده غذایی سالم از منزل با خود برده و آن را بخورید.
  زمان کم تری را در جاده بگذرانید 
این روزها وسیله حمل و نقل همه ما وسایل نقلیه شخصی و عمومی مانند اتومبیل و تاکسی است. این مساله هم باعث افزایش ترافیک شده و باعث می شود شما زمان بیشتری را پشت چراغ های قرمز و در جاده بگذرانید و هم فعالیت شما را تا حد زیادی کم می کند. به جای استفاده از وسایل نقلیه تا حد ممکن برای رفتن به محل کار خود دوچرخه سواری کرده و یا پیاده روی کنید. این کار هم باعث سلامت و کاهش وزن شما شده و هم به شما زمان آزاد بیشتری می دهد.
پخت غذاهای سالم را یاد بگیرید
اگر از شما به عنوان یک فرد ایرانی نام چند غذایی که در یک هفته می خورید را بپرسیم، تقریبا غذاهای ما در چند مدل خاص خلاصه می شود، در حالی که هزاران غذای خوشمزه، سالم و رژیمی وجود دارد که شما می توانید به راحتی دستور پخت آن ها را از اینترنت گرفته و آن ها را درست کنید. طبخ غذاهای سالم و رژیمی و البته جدید هم شما را سر ذوق می آورد و هم به شما در کاهش وزن و رسیدن به سلامتی کمک می کند.
دسته جمعی پیاده روی کنید!
هیچ چیز به اندازه ی پیاده روی با یک دوست نمی تواند منجر به کالری سوزی و فعالیت بدنی شما شود! جدای از شوخی اگر شما بتوانید دلیلی برای پیاده روی هر روزه خود پیدا کنید، سلامتی و تناسب اندام را برای همیشه به خود هدیه خواهید داد. پیاده روی در هر زمان می تواند به کاهش وزن شما کمک کند اما بهترین و مناسب ترین زمان برای آن اول صبح است.

غذای ارگانیک بخرید

 متاسفانه مواد غذایی که مصرف می کنیم پر از مواد افزودنی، نگه دارنده و حتی شیمیایی است که حتی می تواند به مرور به سلامت شما آسیب برساند. به جای خرید مواد غذایی بسته بندی شده سعی کنید، مواد ارگانیک تهیه کنید. شاید در چند روز اول کمی در هزینه ها و بودجه خود دچار اختلال شوید اما سعی کنید خرید ارگانیک را جز برنامه های اصلی خرید خود قرار داده و برای آن برنامه ریزی کنید.

وعده های غذایی گوشت خود را کاهش دهید

اگر خوردن گوشت را نمی توانید کنار بگذارید، سعی کنید که حداقل آن را کم کنید. به جای گوشت در وعده های غذایی خود می توانید حبوبات، دانه ها، مغزها، میوه ها، سبزیجات، مرغ و ماهی و غیره بخورید. نکته دوم آن که حتما گوشت خود را از فروشگاه ها و قصابی های مطمئن خریداری کنید.

هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی تغییر کنید

رسیدن به یک سبک زندگی سالم و ایده آل نه تنها نیازمند تغییر در عادات غذایی و رفتارهای فیزیکی، بلکه نیازمند تغییر در تفکر و ذهن افراد نیز هست. همان طور که شما سعی می کنید بسیاری از خوراکی های مضر را ترک کرده و یا عادات جدیدی را وارد زندگی خود کنید، ذهن شما با آن مقابله می کند. شما باید سعی کنید از نظر فکری و ذهنی نیز خودتان را آماده تغییر کرده و به دنبال بهتر شدن و قوی تر شدن باشید.
  آب زیادی بنوشید 
نوشیدن 6 تا 8 لیوان در هر روز هم می تواند سموم بدن شما را دفع کرده، هم به زیبایی پوست و موی شما کمک می کند و هم می تواند تاثیر خارق العاده ای بر کاهش وزن شما داشته باشد. آب هیچ گونه کالری ندارد و نوشیدن آن باعث می شود که شما تا مدت ها احساس سیری داشته باشید.
توصیه می کنیم مقاله رژیم‌های غذایی سم‌زدا یا دیتاکس را بخوانید.

وعده های غذایی خود را کوچک اما پر تعداد کنید

برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام لازم نیست گرسنگی را تحمل کنید. شما می توانید وعده های غذایی خود را کوچک تر کرده و آن ها را در زمان های مختلف صبح تا شام بخورید. شما می توانید در هر شبانه روز 5 تا 6 وعده سبک بخورید که در مقایسه با خوردن 3 وعده غذایی سنگین برای شما بسیار بهتر است.

به اندازه کافی بخوابید

شاید برایتان جالب باشد که بدانید عدم خواب کافی باعث کند شدن سوخت و ساز بدن شده و می تواند منجر به چاقی و افزایش وزن در شما شود. همچنین بی خوابی در بسیاری از افراد سبب افزایش اشتها و پرخوری می شود. بنابراین سعی کنید حداقل 7 ساعت را در طول شب بخوابید. نکته مهم آن که خواب روز به هیچ عنوان نمی تواند جایگزین خواب شبانه شود. بنابراین اگر شب ها بیدار هستید و در طول روز می خوابید، سعی کنید این عادت خود را ترک کنید.

در بشقاب های کوچک غذا بخورید

اگر شما یک بشقاب بزرگ را برای صرف غذای خود امتحان کنید، ذهن شما به طور ناخودآگاه حجم غذای داخل آن را کم تشخیص داده و شما دیرتر سیر می شوید. بر عکس این قضیه نیز وجود دارد، اگر شما یک ظرف کوچک را پر کنید، ذهن شما تصور می کند که وعده غذایی شما زیاد است و با خوردن آن به راحتی سیر می شوید. بنابراین برای کاهش وزن حتما از ظروف کوچک استفاده کنید.

هنگام غذا خوردن هیچ کار دیگری نکنید

عادت بسیاری از ما ان است که هنگام غذا خوردن، تلویزیون می بینیم و یا کارهای دیگری انجام می دهیم. تحقیقات نشان می دهد که این کار باعث افزایش اشتها و پرخوری می شود. بنابراین برای کاهش وزن سعی کنید، هنگام غذا خوردن هیچ کار دیگری انجام ندهید.

در خانه لباس های تنگ بپوشید! 

افرادی که اضافه وزن دارند معمولا برای پوشاندن آن لباس هاس گشاد را انتخاب می کنند، اما اگر شما به دنبال کاهش وزن هستید، بهتر است در خانه لباس تنگ بپوشید. این لباس ها به طور ناخودآگاه به شما اضافه وزنتان را یادآوری می کنند تا باعث شوند شما از پرخوری و دیگر عادات غذایی نامناسب دست بکشید.
بو بکشید!
یکی از ترفندهای جالب برای کاهش وزن بو کشیدن مواد خوراکی مانند موز، سیب یا نعنا است. طی یک آزمایشی از 3 هزار نفر خواسته شد که در یک دوره تعیین شده مواد خوراکی را بو بکشند و نتایج باور نکردنی نشان داد که به طور میانگین افراد توانستند طی 6 ماه بین 8 تا 13 کیلوگرم وزن کم کنند. گویا بو کشیدن می تواند ذهن انسان را فریب داده تا فرد احساس سیری کند. این ترفند ساده و رایگان نیز می تواند در کاهش وزن به شما بسیار کمک کند.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت