بن مژه چیست؟ به همراه نحوه انجام و هزینه آن

بن مژه چیست؟ به همراه نحوه انجام و هزینه آن

فهرست عناوین

این روزها برای زیباتر شدن راهکارهای مختلفی وجود دارد که استفاده از تتوهای دائم و موقت یکی از آن ها است. بن مژه یکی از پرطرفدارترین تتوهایی است که می تواند حالت چهره شما را زیباتر و شاداب تر نشان دهد. با ما همراه شوید تا کمی بیشتر با این تتو آشنا شویم.

بن مژه چیست؟

بن مژه همان ریشه مژه است، جایی که مژه های چشم از آن شروع شده و معمولا رنگ تیره تری نسبت به قسمت های دیگر مژه دارد. در روش تتو بن مژه با استفاده از ابزارهای مخصوص و ظریف، خط داخلی بن مژه را پر رنگ تر می کنند. بن مژه با خط چشم متفاوت بوده و می تواند با ایجاد یک کنتراست طبیعی، چشم ها را درشت تر و خوش حالت تر کند.
رنگ انتخابی برای بن مژه با توجه به سلیقه و نظر شما انتخاب خواهد شد، اما به این نکته توجه داشته باشید که بن مژه برای زیباتر کردن چشم ها در کنار حفظ حالت طبیعی آن ها است. از این رو بهتر است رنگی مناسب با پوست خود انتخاب کنید تا حالت طبیعی چشم ها حفظ شود. اگر مدام از ریمل استفاده می کنید، رنگ مشکی می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. علاوه بر رنگ مشکی، رنگ قهوه ای تیره نیز یکی از رنگ های پرطرفدار برای تتو بن مژه به شمار می رود. بن مژه برای کسانی که وقت زیادی برای آرایش کردن ندارند، می تواند یک انتخاب عالی بوده و چهره آن ها را شاداب تر و جوان تر کند.

تتو بن مژه مناسب چه کسانی است؟

شاید بتوان گفت که این تتو تقریبا برای تمامی افراد مناسب است و تقریبا به هر کس با هر فرم صورت و چشمی می آید. البته اگر اهل کشیدن خط چشم های پهن و آرایش غلیظ در چشم ها هستید، بن مژه برای شما گزینه مناسبی نخواهد بود. بن مژه برای افراد زیر می تواند بهترین گزینه باشد:
• افرادی که چشم هایی بی حالت دارند.
• کسانی که دوست دارند حالت طبیعی چشم هایشان حفظ شود.
• افرادی که مژه های کم پشتی دارند.
• کسانی که وقت کافی برای آرایش کردن ندارند.
• کارمندهای خانم که می خواهند در محیط کار چهره ای زیباتر اما طبیعی داشته باشند.
• برای کسانی که به مواد آرایش چشم حساسیت دارند، بسیار مناسب خواهد بود.

انواع بن مژه

اگر قصد تتو بن مژه را دارید، می توانید مدل مورد نظرتان را از میان دو نوع ساده و دنباله دار انتخاب کنید. همان طور که در بالا نیز اشاره شد، ضخامت بن مژه بسیار کم و در اندازه تار مو است و تفاوت دو مدل در انتهای چشم است. در مدل ساده تتو در انتهای چشم تمام می شود. این مدل کمی فرم چشم های شما را گردتر خواهد کرد. بنابراین اگر چشم های گرد دوست دارید، بن مژه ساده برای شما عالی خواهد بود.
بن مژه دنباله دار گوشه انتهایی چشم کمی ادامه پیدا کرده تا چشم ها حالت کشیده تر پیدا کند. اگر تتو بن مژه شما ساده باشد و بعد از مدتی بخواهید تغییری در آن ایجاد کنید، می توانید از تتوکار خود بخواهید، گوشه چشم شما را نیز تتو کند.
همچنین بن مژه پلک پایین نیز برای کسانی که عادت به سیاه کردن پلک پایین خود دارند، نیز انجام می شود. در این روش رنگ تتو به لابه لای مژه ها و قسمت زیرین پلک تزریق می شود. بن مژه پایین چشمان شما را گیراتر خواهد کرد.

آیا بن مژه همان خط چشم است؟

بسیاری از افراد بن مژه را همان خط چشم می دانند اما این دو با یکدیگر کاملا متفاوت هستند. مهم ترین تفاوت آن ها ضخامت خطی است که بر روی چشم کشیده می شود. خط چشم با توجه به سلیقه و انتخاب شما می تواند به فرم های مختلف کشیده شده و حالت چشم های شما را تغییر دهد، اما بن مژه بسیار نازک بوده و فرم چشمان شما را تغییر نخواهد داد.
همچنین تتو خط چشم بر روی بالاترین قسمت مژه ها انجام می شود، اما بن مژه بر روی قسمتی که به آن بن مژه گفته شده و محل خروج مژه ها است، انجام می شود.
نوع سوزن مصرفی و ضخامت آن نیز در تتو بن مژه و خط چشم متفاوت است. سوزن های به کار برده برای بن مژه بسیار نازک تر از سوزن های خط چشم هستند.

نکات مهمی که باید قبل از انجام تتو بن مژه بدانید


 اگر سابقه آلرژیک دارید، بهتر است قبل از مراجعه به سالن زیبایی، قرص سیتریزین مصرف کنید.
 تا سه روز قبل از انجام تتو از قرار گرفتن در برابر اشعه ماورا بنفش که برای برنزه کردن استفاده می شود، خودداری کنید.
 قبل از تتو از انجام کارهای پوستی مانند میکرو درم، لایه برداری و غیره که پوست را نازک می کنند، خودداری کنید.
 قبل از انجام بن مژه، قطره استریل چشمی استفاده کنید.
 تا چند ساعت قبل از شروع کار مواد کافئین دار مانند قهوه نخورید.

مراحل انجام تتو بن مژه

قبل از انجام تتو حتما با تتو کار خود مشورت کرده و مدل و رنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید. چشم ها باید کاملا تمیز و بدون آرایش باشند. قبل از شروع کار، تتوکار باید محل مورد نظر را به خوبی استریل کند. پس از استریل کردن نوبت به استفاده کرم بی حسی می رسد. این کرم ها کاملا با سلامت چشم سازگار بوده و مشکلی برای آن ایجاد نخواهند کرد. حدود 20 تا 30 دقیقه زمان نیاز است تا چشم و پلک به طور کامل سر و بی حس شود. اگر مواد بی حسی با کیفیت استفاده شود، شما هنگام استفاده هیچ دردی را احساس نخواهید کرد.
بعد از سر شدن موضعی، بهتر است تتوکار ابتدا طرح پیشنهادی شما را بر روی چشم ها کشیده و از دور به آن نگاه کند تا مطمئن شود خط مورد نظر قرینه و یکسان است.
در مرحله بعدی تتوکار با سوزن سر پاور، خط بن مژه را کشیده و سپس با استفاده از سوزن های 3 یا 5 آن را پر می کند. نکته مهم در این مرحله فشار مناسب و به اندازه بر روی چشم ها است. اگر فشار دست زیاد باشد، رنگ بر روی چشم پخش شده و یا می تواند باعث پارگی مویرگ های پلک چشم شود. همچنین کم بودن فشار دست باعث می شود که رنگ ها در جای مناسب خود قرار نگرفته و تتو بعد از مدتی پاک یا کم رنگ شود. همچنین تتوکار باید مراقب باشد که سوزن را بر روی غدد اشکی نزند چرا که به مرور باعث خشکی چشم و یا تاری دید خواهد شد.
پس از پایان کار، تتو آرتیست باید چشم ها را از فاصله دور و نزدیک دیده تا عدم تقارن و یا هرگونه ایراد در کار را بتواند اصلاح کند.
پس از پایان تتو، بین 4 تا 6 هفته بعد شما باید برای ترمیم مجددا به تتو آرتیست خود مراجعه کنید. بعد از این مدت ورم پلک ها کاملا خوابیده و زخم های آن خوب شده است. تتوکار نتیجه نهایی بن مژه را مشاهده کرده و هرگونه ایراد آن را برطرف خواهد کرد.

مزایا و معایب تتو بن مژه

تتو بن مژه در کنار مزایایی که شما را زیباتر می کند، معایبی نیز خواهد داشت. از جمله مزایا و معایب تتو بن مژه می توان به موارد زیر اشاره کرد:
 به رفع بی حالی چشم ها و چهره کمک می کند.
 زمان مورد نیاز برای آرایش کردن را کاهش می دهد.
 چهره شما را جوان تر خواهد کرد.
 نگرانی بابت پخش شدن مواد آرایشی و یا ریختن آن زیر چشم ندارید.
 عدم استریل کردن تجهیزات و چشم می تواند باعث بروز عفونت ها و مشکلات جدی شود.
 تتوکار غیر حرفه ای می تواند باعث پخش شدن رنگ بر روی پلک ها شده و یا تقارن چشم های شما را از بین ببرد.
 مواد بی کیفیت هم ماندگاری بسیار پایینی داشته و هم می توانند به سلامت چشم ها آسیب بزنند.
 تتوکار غیر حرفه ای می تواند به بافت چشم و پلک ها آسیب وارد کند.
 کسانی که مستعد ایجاد گوشت اضافه هستند، ممکن است دچار این مشکل بر روی پلک خود شوند.
 به دلیل ایجاد خراش و کشش بر روی پلک ها، درصد چروک و افتادگی پلک را به مرور زمان افزایش خواهد داد.

مراقبت های بعد از تتو بن مژه

کار شما درست بعد از پایان کار تتو آرتیست شروع شده و تا حداقل یک هفته ادامه خواهد داشت. مراقبت های بعد از انجام تتو باعث می شود که التهاب و ورم چشم ها در زمان کوتاه تری از بین رفته و ماندگاری مواد بیشتر شود. از جمله مراقبت های بعد از تتو بن مژه می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• حداقل تا یک هفته از مواد آرایشی برای چشم ها استفاده نکنید.
• تا دو هفته از انجام کارهایی مانند اکستنشن مژه خودداری کنید.
• اگر روتین پوستی شما شامل موادی مانند هیدروکسی اسیدها است، تا یک هفته آن را کنار بگذارید.
• تا دو هفته سراغ استخرهای کلردار، جکوزی و سونا نروید!
• تا یک هفته در صورت احساس خشکی و خارش در چشم ها از قطره استریل چشمی استفاده کنید.
• تا 24 ساعت بعد می توانید از کمپسر آب سرد بر روی چشم ها استفاده کنید.
• تا 3 روز چشم های خود را نشویید.
• از خارش چشم و پلک و کندن زخم های آن خودداری کنید.
• تا یک هفته روزی سه بار پماد ویتامین A چشمی را بر روی محل زخم قرار دهید.
• تا یک هفته روزانه از پماد هیدروکورتیزول چشمی استفاده کنید.
• تا سه روز از قرار گرفتن در برابر نور مستقیم خورشید خودداری کرده و از عینک آفتابی استفاده کنید.

ماندگاری بن مژه چقدر است؟

احتمالا این مساله نیز برای شما مهم باشد که ماندگاری بن مژه چقدر است؟ ماندگاری بن مژه تا حد زیادی به کیفیت مواد به کار رفته، مهارت تتو آرتیست و نوع پوست شما بستگی دارد. برای مثال ماندگاری تتو بر روی پوست های چرب در برابر پوست های خشک کمتر است. به طور کلی رنگ استفاده شده برای تتو روی چشم می تواند تا یک سال حالت پر رنگ خود را حفظ کند اما به مرور رنگ آن کم رنگ تر خواهد شد. این رنگ کم رنگ می تواند بین 3 تا 5 سال بر روی چشم ماندگاری داشته باشد.

آیا می توان بن مژه را پاک کرد؟

پاک کردن تتو یکی از کارهایی است که به راحتی انجام نمی شود. از آن جا که چشم یکی از بخش های حساس در صورت است، پاک کردن بن مژه به روش های موجود می تواند برای چشم آسیب رسان باشد. از این رو قبل از انجام تتو بن مژه به این نکته توجه داشته باشید که پاک کردن آن بسیار سخت و گاهی غیر ممکن است.

هزینه تتو بن مژه چقدر است؟

هزینه تتو بن مژه مانند دیگر کارهای زیبایی به فاکتورهای مختلفی مانند کیفیت مواد به کار رفته، شهر و موقعیت مکانی سالن زیبایی، مدرک و سابقه کاری تتو آرتیست و غیره بستگی دارد. به طور میانگین هزینه تتو بن مژه در شهرهای مختلف چیزی حدود 500 هزار تا یک میلیون و پانصد هزار تومان خواهد بود. لازم به ذکر است که ترمیمی که چند هفته بعد انجام می شود، معمولا نیازی به پرداخت هزینه مجدد ندارد و هزینه آن جز هزینه اصلی و اولیه محاسبه خواهد شد.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت