هزینه عقد در دفتر عقد و ازدواج و سالن های عقد معمولی و لاکچری در سال 99

هزینه عقد در دفتر عقد و ازدواج و سالن های عقد معمولی و لاکچری در سال 99

فهرست عناوین

این روزها برای برگزاری مراسم عقد پیشنهادهای متفاوتی برای زوج های جوان وجود دارد، شما می توانید یک مراسم ساده تنها شامل خواندن خطبه عقد در یک دفتر رسمی عقد و ازدواج داشته باشید، می توانید مراسم خود را در یک سالن عقد با امکانات ساده و معمولی برگزار کنید و یا می توانید یک مراسم کوچک اما شیک در یک سالن عقد لاکچری داشته باشید. هزینه عقد در دفتر عقد، نسبت به سالن های عقد معمولی و لاکچری بدون شک با یکدیگر متفاوت است. بنابراین اگر به دنبال برگزاری مراسم عقد خود هستید، خواندن این مقاله به شما کمک خواهد کرد. 

  هزینه عقد در دفاتر عقد و ازدواج 

تا سال ها پیش تقریبا تمامی مراسم عقد در این دفاتر برگزار می شد. احتمالا همه ما حداقل یک بار برای برگزاری عقد دوستان و آشنایام به دفاتر عقد و ازدواج رفته ایم. این سالن ها بدون امکانات ویژه ای بوده و یک سفره عقد نسبتا ساده دارند. همچنین ممکن است شما بتوانید از تعداد محدودی از آشنایانتان پذیرایی کنید. البته این سالن ها معمولا پرسنلی برای پذیرایی ندارند و شما برای پذیرایی خودتان باید دست به کار شوید.
بدون شک هزینه عقد در دفاتر عقد و ازدواج با این شرایط ذکر شده در مقایسه با موارد دیگر کم تر است. اگر شما می خواهید عقد خود را ساده و با کم ترین هزینه برگزار کنید، برگزاری این مراسم در دفتر عقد و ازدواج در سال 99 چیزی حدود 700 هزار تومان برای شما هزینه بر خواهد بود. (این هزینه بسته به شهر شما و امکانات محضر متفاوت خواهد بود.)

   هزینه عقد در سالن های عقد معمولی 

مراکز دیگری که می توانید مراسم عقدتان را در آن ها برگزار کنید، سالن های عقد معمولی هستند. این سالن ها نسبت به دفاتر عقد و ازدواج کمی شیک تر بوده و امکانات بهتری دارند. برای مثال سفره های عقد در این سالن ها زیباتر بوده و عکاسی های شما در این سالن های عقد بدون شک شیک تر و به یاد ماندنی تر خواهد شد.
گل آرایی از دیگر خدماتی است که این سالن های عقد به زوج های جوان ارائه می کنند تا محیط زیباتر و البته گرم تر شود. این سالن های عقد بسته به ظرفیت و فضایی که دارند ممکن است بتوانند پذیرای تعداد محدودی از مهمان های شما باشند. هزینه عقد در سالن های عقد معمولی در سال 1399 مبلغی بین یک میلیون و پانصد هزار تا دو میلیون تومان است. (این مبلغ بدون احتساب هزینه های متفرقه مانند پذیرایی است.)
بنابراین اگر می خواهید مراسم عقدتان کمی از حالت رسمی خارج شده و عکس های عقدتان هم زیبا از آن درآید و البته در هزینه های خود محدودیت دارید، سالن های عقد معمولی انتخاب مناسبی برای شما خواهند بود.

هزینه عقد در سالن های عقد لاکچری 

بعد از هزینه عقد در دفتر عقد و ازدواج و هزینه عقد در سالن های عقد معمولی به هزینه عقد در سالن های عقد لاکچری می رسیم. همان طور که از نام این سالن های عقد پیدا است، تمامی شرایط در این سالن ها شیک و لاکچری است.
در این سالن ها شما می توانید از حدود 100 تا 300 نفر از اقوام و دوستانتان پذیرایی کنید. این سالن ها دارای میزهای مجزا برای مهمانان بوده و شما می توانید از آن ها علاوه بر شیرینی، فینگر فود، نوشیدنی های طبیعی و غیره، در وعده های شام و ناهار پذیرایی کنید.
این سالن های عقد لاکچری، معمولا دارای فضایی بسیار شیک و زیبا همراه با گل آرایی و شمع آرایی هستند و شما می توانید عکس هایی بسیار زیبا و متفاوت بگیرید. سفره های عقد در این سالن ها به سبک هایی بسیار زیبا بسته به سلیقه عروس خانم چیده می شوند و زیبایی محیط و فضا عموما شما را شگفت زده خواهد کرد.
این سالن ها معمولا فضاهایی برای عکاسی دارند، حیاط، روف گاردن یا باغ و یا بخش هایی از تالار تزیین شده هستند تا عکس های شما را بسیار متفاوت و زیبا کنند. همچنین در این سالن های عقد موسیقی چه به صورت سیستمی چه به صورت زنده پخش می شود تا شادی جشن و مراسم شما را چند برابر کنند.
  منوی این سالن ها متفاوت بوده و شما می توانید برای پذیرایی از مهمان های خود غذاهای مختلفی سفارش دهید. همچنین بسیاری از سالن های عقد لاکچری با آتلیه های معروف همکاری می کنند که اگر شما در کنار رزور سالن عقد از خدمات آن ها نیز استفاده کنید، به شما تخفیف های ویژه می دهند. 
با توجه به ویژگی های گفته شده، بدون شک هزینه عقد در سالن های عقد لاکچری در مقایسه با موارد دیگر ذکر شده، بسیار بیشتر است. هزینه عقد در این سالن ها به فاکتورهای مختلفی وابسته است. برای مثال این که شما بخواهید از کدام خدمات سالن استفاده کنید، تعداد مهمان های شما چند نفر است؟ پذیرایی شامل چه چیزهایی باشد؟ با انتخاب هر کدام از موارد فوق هزینه عقد در سالن های عقد لاکچری به ده ها میلیون می رسد.
البته شما می توانید بدون حضور تعداد زیادی مهمان و فقط اقوام درجه یکتان مراسم عقد را در این سالن ها برگزار کرده و از مواردی مانند پذیرایی، موسیقی زنده و غیره خودداری کنید. بدون شک هزینه های شما تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می کند.

در انتخاب سالن و دفتر عقد به چه مواردی توجه کنیم؟ 

در بخش های بالا با هزینه عقد در سه مکان متفاوت آشنا شدیم. این شما هستید که باید با در نظر گرفتن موارد مختلف تصمیم بگیرید که مراسم عقد خود را در چه مکان و البته با چه هزینه ای برگزار کنید.
اولین نکته مهم آن که باید حساب کتاب کنید و ببینید که برای مراسم عقدتان چقدر می خواهید هزینه کنید. اگر واقعا دست و بالتان تنگ است و بودجه کافی برای برگزاری مراسم عقد خود ندارید، خودتان را درگیر قرض و وام نکنید! بهتر است از همان اول زندگی سعی کنید که در هزینه هایتان صرفه جویی کنید.
نکته دوم آن که باید ببینید آیا قصد برگزاری مراسم عروسی دارید یا خیر؟ اگر مراسم عروسیتان نیز چند ماه بعد برگزار می شود می توانید عقد در دفاتر رسمی و یا سالن های عقد معمولی را انتخاب کنید اما اگر خبری از مراسم عروسی نیست، می توانید یک مراسم شیک و زیبا در سالن های عقد لاکچری داشته باشید. این سالن ها دقیقا نسخه کوچکی از مراسم های عروسی هستند که با تعداد محدودتری مهمان ها برگزار می شوند.
  نکته سوم تعداد مهمان هایی است که می خواهید داشته باشید. بدون شک اگر تعداد زیادی مهمان را در یک دفتر رسمی عقد دعوت کنید، شلوغی محیط باعث می شود که مراسم عقدتان به هم ریخته و شلخته شود. بهتر است ابتدا تعداد مهمان هایتان را لیست کنید و بعد در نظر بگیرید که آیا سالن عقد مد نظرتان برای این تعداد مناسب هست یا خیر؟! 
نکته اخری هم که برای انتخاب سالن عقد و هزینه عقد در مراکز مختلف باید توجه کنید میزان تشریفاتی است که همیشه دوست داشته اید مراسم عقدتان داشته باشد. به خاطر داشته باشید که این روز، روز شما است. بنابراین سعی کنید با مدیریت هزینه ها بهترین انتخاب را داشته باشید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت