نکات انتخاب سالن عقد و تالار عروسی خوب

نکات انتخاب سالن عقد و تالار عروسی خوب

فهرست عناوین

در هنگام برنامه‌ریزی برای مراسم‌های مربوط به ازدواج مانند مراسم‌های نامزدی، عقد، بله برون و عروسی، اولین و مهم‌ترین انتخاب مربوط به مکان برگزاری مراسم می‌باشد.
در درجه اول، این مکان برگزاری مراسم شما می‌باشد که تعیین می‌کند جشن شما جشنی مدرن و لوکس است یا معمولی و خودمانی. این سالن عقد و عروسی شماست که تعیین می‌کند چه نوع دکوراسیونی می توانید برای جشن خود داشته باشید و نحوه پذیرایی و منوی غذایی که توسط تالار یا تشریفات شما تدارک می‌شود و کیفیت پذیرایی از میهمانان نیز به انتخاب درست تالار و سالن باز می‌گردد.
پس اهمیت این انتخاب در برنامه‌ریزی عقد و عروسی شما بسیار بالاست. با بزمینه در این مقاله همراه باشید تا نکات مربوط به انتخاب دقیق و هوشمندانه سالن عقد و تالار عروسی را بررسی کرده و در انتها به معرفی یکی از بهترین سالن‌های عقد و تالارهای خوش قیمت در تهران به نام تالار قصر گلها بپردازیم.

قیمت سالن عقد یا تالار عروسی

بی شک در روند برنامه‌ریزی برای هر مراسمی، یکی از مسائلی که بسیار تعیین کننده است میزان بودجه مورد نظر برای هر بخش از مراسم است. قیمت منوهای غذایی و ورودی و دیزاین سالن و سفره عقد و هرگونه تغییر در دکوراسیون سالن یا تالار، یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید در انتخاب مکان برگزاری مراسم‌های‌تان، به آن توجه داشته باشید. سالن‌ها و تالارهای تهران معمولا از لحاظ قیمتی به سه دسته تقسیم می‌شوند. سالن‌های لوکس و بسیار گران‌قیمت، سالن‌های شیک و خوش‌قیمت و سالن‌های رده پایین و ارزان قیمت که هرکس متناسب با بودجه خود به سراغ یکی از آنها می‌رود.

مدیریت سالن و پرسنل خدماتی و هنری

نحوه مدیریت سالن و چگونگی برخورد با عروس و داماد، یکی از مسائلی است که در انتخاب سالن عقد و تالار عروسی بسیار مهم است. مدیریت حرفه‌ای در برگزاری بی عیب و نقص مراسم شما حرف اول را می‌زند. یک مدیر حرفه‌ای در عین صبر و متانت، بسیار قاطعانه رفتار می‌کند و از تیم هنری خود درخواست می‌کند که علاوه بر در نظر گرفتن بودجه و دیزاین حرفه‌ای و مدرن، به سلیقه شخصی عروس و داماد نیز توجه کافی را داشته باشند تا نتیجه چه از لحاظ اقتصادی و چه از نظر عروس و داماد و سایر بینندگان وشرکت کنندگان، کاملا رضایت‌بخش باشد. مدیریت حرفه‌ای در ابتدای عقد قرارداد، تمام مسائل را به صورت واضح و شفاف بیان می‌کند و همه نکاتی که در عقد قرارداد، حائز اهمیت است را در متن قرارداد جای می‌دهد و اجازه نمی‌دهد که هیچ چیزی در ابهام باقی بماند. پس به راحتی می‌توانید به یک مدیر حرفه‌ای و باتجربه اطمینان نمایید.
علاوه بر مدیریت حرفه‌ای، پرسنل خدماتی و کسانی که قرار است از میهمانان شما پذیرایی نمایند، نیز بسیار مهم هستند. باید آموزش دیده، خوش برخورد و با ظاهری تمیز و مرتب باشند.
بهتر است یونیفرم‌های یکسانی داشته باشند و در هنگام پذیرایی، بسیار مودبانه و ابرومندانه رفتار نمایند. طرز برخورد آنها تاثیر زیادی در میزان رضایت‌مندی میهمانان شما و ابرومندانه برگزار شدن مراسم شما دارد. همچنین تعداد دفعات شارژ میزها و ظرف‌های میوه و شیرینی و نحوه پذیرایی نوشیدنی و دسر و ... نیز از جمله مواردی است که حتما باید به آنها توجه داشته باشید.

اندازه سالن‌ها و ظرفیت آنها

تعداد میهمانان شما و نوع مراسم شما در انتخاب سالن و تالار نقش بسیار مهمی دارد. یکی از مهمترین نکاتی که در انتخاب مکان برگزاری مراسم خود باید به آن توجه داشته باشید، اندازه سالن‌ها و ظرفیت آنهاست که باید متناسب با تعداد میهمانان و نوع دیزاین مورد نظر شما باشد. پس در ابتدای مراجعه به سالن‌های عقد و تالارها، از مساحت و ظرفیت سالن‌ها و تناسب آنها با نوع مراسم خود اطمینان حاصل کنید سپس به سراغ بقیه قسمت‌ها بروید.
 اگر برای تعداد کم میهمانان، سالنی بزرگ و وسیع در نظر بگیرید، مراسم شما سرد و خلوت و بی‌روح به نظر می‌رسد که میهمانان در جای جای سالن پراکنده شده‌اند و اگر ظرفیت سالن با تعداد میهمانان شما برابری نکند و کمتر از آن باشد که فاجعه‌ای عظیم در انتظار شماست. میهمانان بدون صندلی و میز و پذیرایی نشده و مراسم شلوغ و هرج و مرج، واقعا غیر قابل تحمل است. البته نکته‌ای که حتما باید به آن توجه داشته باشید این است که در هنگام عقد قرارداد با تالار و یا سالن عقد و یا اتاق تولد با مدیر سالن، برای صندلی‌های اضافه نیز صحبت کنید که اگر احیانا صندلی به تعداد میهمانان نبود، میهمانان بدون صندلی باقی نمانند.

دکوراسیون سالن و تالار و دیزاین سفره عقد

بخش مهم دیگری که برای انتخاب اتاق تولد، سالن عقد و یا تالار عروسی باید بدان توجه داشته باشید نوع دکوراسیون سالن‌ها و دیزاین سفره عقد است. دیزاین‌ها باید ظرفیت تغییر و دستکاری را داشته باشند تا بتوانند متناسب با سلیقه و خواست شخصی شما درآیند. تزئینات سقف سالن و دیوارها از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است. سقف سالن باید بلند و همراه با لوسترهای بزرگ و تزئین شده باشد. همچنین رنگ رومیزی‌ها می‌تواند متناسب با سلیقه شما و رنگ دکوراسیون مد نظرتان تغییر نماید. سفره عقد نیز یکی از المان‌های جذاب و صد البته مهم در مراسم عقد می‌باشد که دیزاین آن در ظاهر کلی مراسم شما بسیار تاثیرگذار است. رنگ سفره عقد باید متناسب با خواسته‌ها و لباس شما باشد و المان‌هایی که در تزئین سفره عقد مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید جدید و مدرن و تمیز باشند.

دسترسی و پارکینگ و سایر امکانات جانبی

یافتن جای پارک در شهر تهران یکی از معضلات اساسی شهروندان تهرانی محسوب می‌شود و حال تصور کنید با لباس و میکاپ مناسب مراسم عقد و عروسی در اتومبیل خود به دنبال جای پارک بگردید، تصور آن هم سخت و عذاب آور است. پس داشتن پارکینگ اختصاصی و جای پارک مناسب برای اتومبیل‌ها و همچنین دسترسی آسان برای تالار عروسی و سالن عقد و همچنین اتاق تولد بسیار مهم است. اگر ادرس تالار شما به گونه‌ای است که پیدا کردن آن کمی مشکل به نظر می‌رسد حتما در کارت‌های دعوت خود از کروکی استفاده کنید تا میهمانان برای پیدا کردن آدرس دچار سردرگمی نشوند. علاوه بر پارکینگ، اسانسور، سیستم‌های تهویه مناسب و دسترسی به ویلچیر برای افراد کهنسال حاضر در مراسم، می‌تواند آپشن‌های خوبی برای یک تالار شیک و حرفه‌ای باشد.

فوق برنامه‌های عقد و عروسی

برای جذابیت بیشتر مراسم‌های عقد و عروسی، می‌توانید به دنبال فوق برنامه‌هایی مانند مه سرد و آتش بازی و شمع آرایی و ... باشید که ظاهر لاکچری و رمانتیکی را به مراسم شما می‌بخشند.

منوی غذایی و کترینگ

در برگزاری میهمانی‌هایی مانند عقد، نامزدی، تولد و عروسی، پذیرایی از میهمانان و منوی غذایی در میزان رضایت‌مندی آنها حرف اول را می‌زند، پس کیفیت غذایی که برای میهمانان در نظر می‌گیرید بسیار با اهمیت است. در هنگام مراجعه برای بازدید از یک تالار و سالن عقد و ... حتما کیفیت غذای آنها را تست کنید و حتی می‌توانید قرار بازدید از یکی از مراسم‌های آنها را هم بگذارید تا بتوانید از نزدیک کیفیت پذیرایی و منوی غذایی را چک کنید و با خیال راحت، پذیرایی از مراسم خود را به آنان بسپارید.

سیستم‌های صوتی

چک کردن کیفیت سیستم‌های صوتی و تعداد آنها و اینکه همه جای سالن را پوشش می‌دهند یا نه، نیز بسیار مهم است. این موزیک است که باعث هیجان و گرمی مراسم شما می‌شود و کیفیت سیستم‌های صوتی در این بخش، نقش تعیین کننده‌ای را ایفا می‌نماید.

نحوه کنسلی و یا تغییر تاریخ مراسم

یکی از مهم‌ترین بخش‌های عقد قرارداد با تالار و سالن عقد، قید شرایط کنسلی و یا تغییر در تاریخ مراسم است. برخی از تالارها و باغ تالارها به شما اجازه کنسلی و یا تغییر در تاریخ را نمی‌دهند و در این شرایط شما مجبور هستید کل هزینه مراسم را پرداخت کنید. اما برخی دیگر طبق شرایطی و با دریافت درصدی از هزینه‌ها به عنوان ضرر و زیان، این اجازه را به شما می‌دهند تا مراسم را کنسل کنید و یا تاریخ آن را تغییر دهید. به هر حال هیچ‌کس از فردای خود خبر ندارد و نمی‌داند که چه اتفاقاتی در انتظار اوست پس این مساله را حتما با مدیر سالن خود مطرح کنید و شرایط مد نظر خودتان و ایشان را مورد بررسی قرار دهید.

با تالار و سالن عقد قصر گلها، مراسمی شیک و بصرفه را تجربه نمایید.

تالار قصر گلها با تجربه‌ای بالغ بر 10 سال و با مدیریت آقای پرهام زندیان در منطقه یوسف اباد تهران واقع شده است. این تالار سه سالن مجزای 80، 150 و 200 نفره بسیار شیک و مجلل دارد که برای برگزاری انواع مراسم های نامزدی، عقد، عروسی، تولد کودک و بزرگسال، مراسم ترحیم، سالگرد ازدواج، بله برون، شب یلدا و... بسیار مناسب می باشد و می توان برنامه ریزی و برگزاری صفر تا صد مراسم های تولد و عقد رسمی و محضری را به تیم حرفه ای و هنری این تالار سپرد. تالار قصر گلها علاوه بر مراسم های بزم و شادی، مراسم های بزرگداشت و ختم و ترحیم را نیز میزبانی می نماید و همچنین از لحاظ موقعیت مکانی به مسجد نور برای مراسم ترحیم نیز نزدیک می باشد. تالار قصر گل‌ها با ارائه خدمات حرفه‌ای دکوراسیون و سفره عقد با طراحی و اجرای بهترین و مجرب‌ترین تیم دیزاین و متناسب با سلیقه شخصی عروس و داماد، یکی از خوش قیمت‌ترین و زیباترین سالن‌های عقد و تالارهای واقع در مرکز شهر تهران به شمار می‌رود. ورودی این تالار در ایام وسط هفته رایگان و در روزهای تعطیل و آخر هفته 500هزار تومان می‌باشد که در صدر لیست تالارهای خوش قیمت تهران قرار گرفته و علاوه بر ارائه کیفیت درجه یک و بسیار بالا، صرفه های اقتصادی را نیز برای مشتریان خود در نظر گرفته است. امکاناتی مانند پارکینگ اختصاصی، آسانسور، دسترسی به ویلچیر و همچنین ارائه بهترین و لذیذترین منوهای غذایی و بهره گیری از مواد اولیه مرغوب و درجه یک مانند برنج طارم و روغن حیوانی کرمانشاهی، اتاق تولد و تالار قصر گل ها را در بین سالن‌های هم رده خود متمایز و شاخص نموده است. مدیریت حرفه‌ای، تیم خدماتی خوش برخورد و آموزش دیده، سرآشپزان فوق حرفه‌ای و منوی غذایی درجه یک و فینگرفودها و دسرهای شیک و رنگارنگ، تیم هنری مجرب و با سلیقه ، خیال شما را از هر بابتی آسوده می‌سازد و با اطمینان کامل می‌توانید برگزاری مراسم خود را به این تیم حرفه ای و خوش قول بسپارید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت