درددل عروس خانمها (قبل از برنامه ریزی عروسی بخوانید)

درددل عروس خانمها (قبل از برنامه ریزی عروسی بخوانید)

فهرست عناوین

وقتی خودمون داخل گود میریم تازه میفهمیم که اوضاع به اون آسونیها که فکرش رو می‌کردیم نیست. برگزاری مراسم ازدواج از اون دسته کارهایی است که هر کی از بیرون تماشاچیه نمی‌تونه مشکلاتی که عروس و داماد باهاشون دست به گریبانن رو درک کنه. هزارتا کار ریز و درشت هست که آدم وسطشون گیر میفته و نمیدونه از کجا باید شروع کنه، بخصوص با هزینه های سرسام آور این روزها! تو این مقاله می‌خوام یک سری از مشکلاتی که من و همسرم برای جشنمون پشت سر گذاشتیم و باعث شد تجربیات زیادی کسب کنیم در اختیارتون قرار بدم، به امید اینکه شما دوستان که در شرف این اتفاق زیبا هستید این مراحل را راحت‌تر طی کنید.

رویای کودکیمون رو باید خودمون بسازیم!

آرزوی هر دختریه که روز عروسیش مثل یک ملکه باشکوه باشه و زیباترین لباس عروس رو بپوشه و چهره اش از همیشه زیباتر و جذابتر باشه، خلاصه اینکه مثل یک ستاره تو عروسیش بدرخشه. معمولا تصورات عروس خانم اینه که روز عروسی باهاش مثل ملکه ها رفتار میشه. لباس عروس رویاییش رو تنش می کنند و کفشای بلوریش رو پاش می کنند. همه منتظر ورودش هستنند و اون خرامان وارد سالن عروسیش میشه و همه غرق در شکوه و زیباییش روی سرش گل میریزند. به همین راحتی مثل تو فیلما. بهتره ابرهای بالا سرتون رو با دست کنار بزنین و بدونین به این آسونیها هم که فکر میکنین نیست.
عروس خانما، باید بهتون بگم که شما دقیقا وسط ماجرایی هستین که باید خودتون مدیریتش کنید و از کسایی که بهشون اعتماد کامل دارید کمک بگیرید. پس اگر می‌خواهید یک جشن ایده آل داشته باشید باید همه چیز رو در نظر داشته باشید، بخصوص جزئیات.

انجام به موقع هر کاری در زمان مناسب

اگه زمان بندی برنامه ریزی‌هاتون درست باشه همه چیز همانطور که مایلید پیش میره. راستش طبق تجربه ای که خودم داشتم اولین قدم، انتخاب یک تیم حرفه ای تشریفاته، که باور کنید باعث میشه نیمی از مشکلاتتون حل شه. توجه داشته باشید که انتخاب اشتباه تیم تشریفات می‌تونه بهترین شب زندگیتون رو به یه کابوس تبدیل کنه.
وقتی بتونید یک تیم خوب تشریفات عروسی پیدا کنید با خیال راحت می‌تونین برید سراغ کارهای دیگرتون مثل انتخاب آتلیه عروسی، سالن زیبایی و ...
به همین منظور باید یک تیم خلاق و حرفه ای تشریفات پیدا کنید که ایده های جدید و دوست داشتنی برای مراسم عروسیتون داشته باشند. پس حتما وقت کافی بزارید و با همسرتون به دفترشون سر بزنید و نمونه کارهاشون رو خوب بررسی کنید. کارهای قبلیشون رو ببینید و بعد تصمیم بگیرید.

سالی که نکوست از بهارش پیداست

برخورد و رفتار اشخاص نشان دهنده شخصیت اونهاست، برای من و همسرم خیلی مهم بود با کسانی که کار میکنیم احساس راحتی، اطمینان و صمیمیت داشته باشیم چون باعث کمتر شدن استرس‌ می‌شه. خیلی جاها سر زدیم با خیلی از تیم‌های تشریفاتی صحبت کردیم. چیزی که برامون مهم بود برخورد مناسب، همدلی، احساس مسئولیت و سلیقه بود.
 یادم هست یک روز به تالاری رفتیم که تو غرب تهران، سمت کرمان خودرو بود که قرار بود با تیم تشریفاتشون صحبت کنیم. آدرس رو پشت تلفن گرفتیم و ساعت ملاقاتمون رو هم مشخص کردیم. خدا می‌دونه که بخاطر ناقص بودن آدرس چقدر اون روز دور خودمون چرخیدیم وقتی با هزار زحمت خلاصه پیداش کردیم، شاید باورتون نشه حدود 20 دقیقه پشت در تالار منتظر موندیم تا درب رو باز کنن. همسرم چندبار با موبایلشون تماس گرفت و اونها هر بار میگفتن الان میایم و درب رو باز میکنیم این اولین چیزی بود که خیلی تو ذوقم خورد. وقتی داخل رفتیم به سمت دفترشون هدایتمون کردن. به محض ورود متوجه تمیز نبودن محیط و رفتار نه چندان دوستانشون شدیم و تیر آخر فنجون لب پری بود که برای چای برامون آوردن!! خیلی بی سر و صدا بدون اینکه اطلاعات بیشتری ازشون بگیریم بلند شدیم و با آرزوی موفقیت براشون از اونجا خارج شدیم و دیگه پشت سرمون رو هم نگاه نکردیم. همین چند مورد کافی بود که نتونیم به اون تیم اعتماد کنیم، اول از همه بابت کامل نبودن آدرس و منتظر گذاشتن مشتری به مدت طولانی پشت در، که نشان دهنده بد قولی و بی مسئولیتیشون بود و دوم تمیز نبودن محیط و اهمیت ندادن به احساس مشتری در محیطی که جلسه گذاشته بودن. هرگز مراسمتون رو به چنین اشخاصی نسپرید. به دنبال تیمی باشید که عاشق کارشون هستند و برای مشتری ارزش قائل هستند.

تزیینات محل برگزاری عروسی

یکی از وظایف تیم تشریفات، توجه کامل به تزیینات محل برگزاری جشنه که خیلی مهمه. در واقع تزیینات سالن و باغ عروسی، اولین چیزیه که مهمانان در بدو ورودشون مشاهده می‌کنن. که متاسفانه در بسیاری از جشن‌های عروسی خیلی به این مسئله توجه نمیشه ویک سری تزیینات جزئی و حتی تکراری مثل گل آرایی در بعضی از قسمت های سالن دیده میشه. در دوران قبل از برگزاری جشن عروسیتون حتما به مراسم عروسی دوستان و آشناهایی که میرید با دید بهتر و دقیق‌تری به جزئیات نگاه کنید و سعی کنید تجربه کسب کنید. حتم داشته باشید همین جزئیات خیلی می‌تونه در اجرای مراسم خودتون ایفای نقش کنه.
 تست استایل عروسی رو در سایت بزمینه بدید و اگر عاشق سبک بوهو هستید یک تیم تشریفات که این سبک رو پیاده می کنه انتخاب کنید. شما باید درباره نحوه گل آرایی و تم رنگی مراسم برای تیم تشریفات خود توضیح دهید و حتما جزئیات را در قرارداد فیمابین ذکر کنید.

تجربه رفتن به آرایشگاه عروس ساعت 4 صبح!

اگر تا به حال 4 صبح به آرایشگاه نرفتید احتمالا عروس نشدید!! آرایشگران به نام که چندین عروس در یک روز میکاپ می کنند ممکن است حتی قبل از طلوع خورشید شروع به کار کنند! پس آمادگی داشته باشید. ولی اگر دوست ندارید صبح خیلی زود بیدار شوید حتما هنگام تحقیق درباره آرایشگاه، این نکته را به آنها بگویید یا بپرسید که چند عروس در یک روز پذیرش می کنند.

بهترینها را در بزمینه ببینید

میکاپ آرتیست فارا داودی مشاهده این کسب و کار

عکاسی عروسی گاهی از کار در معدن سخت تره!

شاید شما هم مثل من عاشق ژست گرفتن برای عکاس باشید. ولی مطمئن باشید بعد از 4 ساعت پیاپی گوش دادن به دستوراتی مثل، چونه بالا، لبخند، صورت کج، سر بالا و ... که از جانب عکاس داده می شود خسته می شوید. حتی عضلات گونه نیز از خندیدن زیاد برای عکاسی درد می گیرند. پس حتما بعد از عکاسی با خوردن شکلات، غذا و نوشابه انرژی زا تجدید قوا کنید تا برای مهمانی عروسی خسته نباشید. در ضمن فراموش نکنید جواهرات عروسی را با خود همراه ببرید! وگرنه مثل ما 1 ساعت معطل می شوید تا برادر داماد گوشواره به دست به آتلیه بیاید!

نورپردازی عالی و موسیقی مراسم

نورپردازی سالن، یکی دیگر از ویژگی های مهمیه که تیم تشریفات عروسی باید به اون دقت کنه. نورپردازی سالن، می‌تونه باعث زیباتر شدن و باشکوه تر شدن بیشتر مراسمتون بشه. تیم تشریفاتی عروسی که انتخاب می‌کنید باید تجهیزات کامل برای نورپردازی داشته باشد و علم استفاده از نور رو داشته باشه که کجای سالن از چه نوری استفاده کنه و نور چه موقعی کم و زیاد بشه. ، شمع آرایی همراه با گل های طبیعی فضای جشنتون رو خیلی عاشقانه و رمانتیک می‌کنه که یک تیم تشریفاتی خوب باید همه این موارد رو در نظر بگیره.
اجرای یک موسیقی خوب باعث هیجان انگیزتر و شادتر شدن مراسمتون میشه و به مهموناتون هم بیشتر خوش میگذره. پس حتما در رابطه با موسیقی عروسی با تیم تشریفاتتون هماهنگ کنید و از یک تیم حرفه‌ای در این زمینه استفاده کنید. ویژگی یک تشریفاتی خوب، اینه که سلایق شما رو در نظر بگیره و آهنگ های مختلفی برای مراسم عروسی انتخاب کنه.

نظم و انضباط تیم تشریفات با تجربه کاری ارتباط داره

در پروسه کارهای عروسی علاوه بر عروس و داماد، نزدیکان آنها نیز دچار استرس می شوند. اگر خودتان یا نزدیکانتان مسئولیت خرید میوه و شیرینی و هماهنگی گل آرا و تیم موسیقی را داشته باشید در روز عروسی مطمئنا دچار دردسرهایی می شوید. بنابراین انتخاب یک تیم تشریفات عروسی خوب می تواند این استرس را کاهش دهد. شما باید تیمی را انتخاب کنید که متعهد و منظم هستند و همه کارها را سر وقت و طبق برنامه ریزی های قبلی انجام می دهند. اینکار سبب می شود تا شما خیالتان از هر لحاظ آسوده باشد. بنابراین هنگام عقد قرارداد با تیم تشریفاتی، حتما این مسئله را مدنظر داشته باشید و بر روی آن تاکید کنید.
خاطرم هست که در عروسی یکی از دوستان صمیمیم میکروفون خواننده خراب شد و تیم تشریفات چنان با داد و هوار با همدیگه صحبت می کردند و جو رو متشنج کردند که عروس و داماد واقعا نمی دونستند از خرابی میکروفون ناراحت باشند یا رفتار غیرحرفه ای تیم تشریفات.

کیفیت غذای عروسی خیلی مهمه

نورپردازی، سالن عروسی، تزیینات عروسی، آرایشگاه و ...، همه یک طرف غذای عروسی طرف دیگه ، به انتخاب منوی غذایی خوب و مناسب خیلی اهمیت بدین. تیم تشریفات، باید بهترین منوی غذایی رو برای مهمونها فراهم کنه تا همه از خوردن غذاها لذت ببرن. بهتون اطمینان میدم که کیفیت غذا یکی از چیزایی که مهمونا هیچ وقت فراموش نمیکنن. تهیه میوه، شیرینی، دسر و غذاها، از وظایف مهم تیم تشریفاته. یک تیم حرفه ای تشریفات عروسی، باید منوهای مختلفی با توجه به سلیقه و هزینه های روز در اختیارتون قرار بده و بهترین غذا رو با بهترین کیفیت تهیه کنه، یعنی طبق قولی که به شما بابت کیفیت غذا میده باید اجرا کنه.
 به غیر از کیفیت غذا باید به تزئین ظروف غذا و میوه و شیرینی و ... هم اهمیت داده بشه. هنگام مذاکره با تیم تشریفات، درخواست کنید پرسنلی که پذیرایی از مهمونا رو انجام میدن حرفه‌ای و مجرب باشن و علاوه بر خوشرو و آراسته بودن، آگاه به آداب پذیرایی از مهمونها باشند.
تجربه ثابت کرده که آشپزهای حرفه ای فقط با تیم های حرفه ای تشریفات کار می کنند و آشپزهای تازه کار به دلیل حقوق و تجربه پایین تر با تیمهای تشریفات نوپا کار می کنند. پس این نکته را مد نظر قرار دهید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت