تجربه هایی که بعد از جشن عروسیمان کسب میکنیم

تجربه هایی که بعد از جشن عروسیمان کسب میکنیم

فهرست عناوین

همه ما بعد از برپایی جشن عروسی خوب میدانیم که برای برگزاری یک عروسی خوب چه کارهایی باید کرد. درحالیکه خودمان قبل از عروسی کاملا گیج و سردرگم بودیم و حتی نمی دانستیم از کجا باید شروع کرد. جالب اینجاست که روز عروسی روی کمک هیچکس هم نمی‌شود صد در صد حساب کرد، همه درگیر تدارکات کار خود هستند و از خود عروس و داماد هم سرشان شلوغ تر است.
برای برگزاری مراسم جشن باید به تمام جوانب آن دقت کنید با کوچکترین سهل انگاری دچار عواقب بدی خواهید شد و استرس و اضطرابتان را چندبرابر میکند. معمولا روز عروسی برای همه همراه با استرس طی می شود، دلهره اینكه آیا همه چیز طبق برنامه انجام می شود یا نه؟ مهم ترین سفارش این است كه آرام باشید و با خودتان عهد کنید هر اتفاقی كه افتاد آرامش خود را از دست ندهید و سریع به فکر چاره باشید.

 آرامش و دوراندیشی 

اولین توصیه ای که به شما دارم این است که آرامش خود را در روزهای قبل از مراسم و مخصوصا روز مراسم عروسی کاملا حفظ کنید و برای تمام برنامه ریزی‌هایی که انجام می دهید زمان کافی بگذارید. استرس می تواند تمام برنامه های شما را به هم بریزد.
تمام کارهایی را که برنامه ریزی کردید به نوبت و طبق برنامه پیش ببرید و آنها را به روزهای دیگر موکول نکنید. هر اتفاق غیر منتظره ای ممکن است رخ دهد، مانند: کنسل شدن آتلیه، آماده نشدن به موقع لباس عروس، تصادف، خرابی وسایل یا ترافیک و... آمادگی هر اتفاقی را داشته باشید تا در ان لحظه بتوانید بحران را مدیریت کنید. پس خود را آماده کنید تا سریع راه حل دیگری بیابید که تمام اینها به آرامش کامل شما بستگی دارد. نگذارید استرس باعث کم غذایی و کم خوابی شما شود، چون مستقیم بر روی سطح انرژی شما و پوستتان تاثیر می گذارد.

تحقیق کامل درباره تیم تشریفات

تیم تشریفات مراسم عروسی بسیاری از کارهای اجرایی و برنامه ریزی و هماهنگی‌های لازم روز جشن شما را به عهده میگیرد که همین باعث می شود شما وقت بیشتری برای کارهای دیگرتان داشته باشید. مهم اینست که برنامه ریزی این روز بزرگ و مهم را به دست تیم باسابقه و حرفه ای بسپارید تا خیالتان راحت باشد. انتخاب یک تشریفات عروسی خوب مستلزم تحقیقات کامل است تا مطمئن شویم به کدام تشریفات می توانیم اعتماد کنیم. تشریفات های مختلف عروسی هر کدام نقاط قوت خاص خود را دارند، یکی غذای بسیار خوبی سرو میکند چون آشپزهای حرفه ای دارد، دیگری در گل آرایی سنگ تمام میگذارد.
 حتما قبل از هر انتخابی نه تنها نمونه کارهایشان راببینید، حتی به تست مراسم عروسی هم اصرار کنید و بخواهید که شما را به به یکی از عروسیهایی که برگزار میکنند دعوت کنند تا خودتان از نزدیک شاهد برنامه ریزی و تشریفات و پذیراییشان باشید. چون متاسفانه بعضی ها قول‌ها و وعده های زیبایی می‌دهند و بعد شما را کاملا در هنگام عروسیتان شوکه میکنند. در نظر داشته باشید که با مراجعه به سایت بزمینه می توانید با بهترین تشریفات عروسی با هر سلیقه ای آشنا شوید. زیرا سایت بزمینه بهترین های مربوط به جشن را گلچین می‌کند و در اختیار کاربران می‌گذارد.

مسافت ها را حتما در نظر بگیرید 

فاصله زیاد آرایشگاه عروس تا آتلیه و بعد از آن تالار عروسی می تواند به کابوس تبدیل شود! بسیاری از ما بیشتر دوست داریم روز عروسیمان در اعیاد و روزهای تعطیل باشد که مسلما همیشه در چنین روزهایی شاهد ترافیک های سنگین میشویم.
اصلا بعد مسافت را دست کم نگیرید. نزدیکی این سه مکان بهم بسیار می تواند روز عروسی، خاطر شما را آسوده کند و مشکلات مختلفی را می تواند به راحتی حل کند. مثلا اگر در هر کدام از این مکانها چیزی را فراموش کرده باشید به سرعت می توانید برگردید و یا اگر فاصله آرایشگاه عروس تا آتلیه کم باشد، مسلما آرایشتان به هم نمی‌ریزد. اصلا مشکل غیر قابل حلی نیست سعی کنید این سه مکان را نزدیک بهم انتخاب کنید.

در روز عروسی‌تان طبیعی رفتار کنید 

در روز عروسی خودم متاسفانه کنترل رفتار کل روزمان را به دست گروه فیلمبرداری داده بودیم و برای کوچکترین قدممان باید به ما اجازه میدادند. کل مدیریت رفتاریمان در دستان آنها بود و کاملا حرکاتمان غیر طبیعی جلوه داده میشد. این اصلا اتفاق خوشایندی نیست و باعث کلافگی‌تان می شود، و نمی توانید رفتاری راحت و طبیعی داشته باشید. خیلی مهم است که بتوانید در روز عروسیتان آزادانه رفتار کنید، لبخند بزنید و با مهمانان‌تان خوش و بش کنید و به هر سو که مایلید بروید. این رفتار آزادانه هم برای خودتان بسیار آرامش بخش است هم برای مهمانان بسیار دلنشین.

عكس با نزدیكان فراموش نشود

در روز عروسی‌تان سعی کنید تا جایی که ممکن است به مهمانانتان توجه کنید و به آنها اطمینان دهید که از حضورشان خشنود هستید. از عکاس بخواهید که اطمینان حاصل کند که با تمام مهمانانتان بخصوص نزدیکان حتما عکس دسته جمعی گرفته باشید و کسی را از این بابت از خود دلخور نکنید.
ممكن است به خاطر شلوغی و جو مراسم عروسی، فراموش كنید كه با نزدیك ترین دوستان وفامیل خود عكس اختصاصی بگیرید. این مسئولیت را به تیم تشریفاتتان هم می توانید بسپارید كه آن را در فهرست برنامه ها بیاورند.

ماشین عروس

برای خیلی از عروسها نوع و رنگ ماشین بسیار اهمیت دارد. رنگ سفید ماشین نشان دهنده سفید بختی و یا همان اسب سفید است. توصیه من به شما اینست که بیشتر از اینکه بر روی مدل ماشین تکیه کنید روی گل آرایی ماشین عروس تمرکز کنید. گل آرایی زیبا و با سلیقه، ماشین عروس را بسیار چشمگیر میکند و حتی از اسب سفید رویایی هم زیباتر میشود. تجربه ثابت کرده هر زیبایی در سادگی بیشتر خود را نشان میدهد.

گوشزد چند نکته برای آقا دامادها

آقا داماد، مواظب هورمونهای استرس همسرتان باشید! ممکن است عروس شما در روز عروسی به یک عروسزیلا! (ترکیب عروس و گودزیلا) تبدیل شود. مطمئن باشید اگر بتوانید شرایط را مدیریت کنید خیلی سریع سطح استرس کاهش میابد و دوباره لبخند و شادی جای استرس را می گیرد. برای جلوگیری از بحران بهتر است این موارد را در نظر بگیرید:
فهرستی برای برنامه ریزی روز عروسی
کارهایی را که روز عروسی می خواهید انجام دهید فهرست کنید:
ساعت رفتن داماد به آرایشگاه
ساعت حضور عكاس و فیلمبردار
گرفتن دسته گل عروس و ماشین عروس
ساعت حضور عروس در سالن زیبایی
هماهنگی با تالار
هماهنگی با عاقد
هماهنگی با گروه و تیم تشریفات
اگر تیم تشریفات ندارید موارد ذیل را هم در نظر بگیرید:
هماهنگی جهت تزئینات مراسم و گل آرایی
هماهنگی با دیجی و گروه موسیقی
هماهنگی جهت بردن شیرینی و كیك به محل جشن
هماهنگی جهت تحویل میوه به تالار
وسایل اضافی از قبیل یک کفش اضافی برای عروس و داماد، کیف لوازم آرایش عروس خانم و موارد دیگر را فراموش نکنید.
پول برای شاباش به اندازه کافی داشته باشید و بهتر است یک شخص به عنوان مادر خرج تعیین کنید. چون معمولا گروه موسیقی و فیلم بردار در ساعات آخر شب برای گرفتن وجه اضافی مراجعه می کنند. حتما چک لیست عروسی سایت بزمینه را مطالعه کنید.

ارزش تمام دقیقه ها را بدانید

اول وقت و راس ساعتی که با آرایشگاه قرار دارید عروس خانم را به آنجا برسانید، و بعد سریع به کارهای خود رسیدگی کنید مثلا رفتن به آرایشگاه داماد و گلفروشی برای تزئین ماشین. حتما سر وقت ماشین عروس را به گلفروشی تحویل دهید تا ماشین به موقع حاضر شود. در این بین هم به کارهای دیگرتان بپردازید تا وقت رفتن به دنبال عروس خیالتان راحت باشد و به موقع برسید.

رسیدن به‌ موقع به تالار

آقا داماد شما باید به موقع به دنبال عروس خانم در آرایشگاه بروید و حتما فکری هم برای وعده نهار بکنید. خیلی وقتها عروس کاملا حاضر شده است و فقط منتظر است تا آقای داماد به دنبالش بیاید که همین موضوع هم باعث کلافگی می شود و هم اینکه ممکن است دیر به تالار برسید.

 اسراف ممنوع!

یكی از مشكلاتی که زیاد اتفاق میفتد این است كه آخر جشن عروسی كمتر كسی به فكر مدیریت باقیمانده خوراکی و غذای عروسی است مانند: میوه، شیرینی، شام و... در این شرایط بعضی اوقات كدورت هایی بین تالار و كارگرهای تالار با صاحبان مجلس عروسی پیش می آید. که این مسئولیت بزرگترها یا تیم تشریفاتتان است که به خوبی آن را مدیریت کنند. 
تشكر از مهمانان
بعد از اتمام مراسم عروسی علی رغم همه خستگی ها، حتما از مهمانانتان و کسانی که برای هرچه بهتر شدن مراسم جشنتان زحمت کشیدند تشکر کنید، بالاخص خانواده ها که به اندازه خودتان استرس آن روز را تحمل کردند. اگر دلخوری هم پیش آمد حتما با یک عذرخواهی آن را از بین ببرید در مراسم‌های بزرگ معمولا دلخوری هایی پیش میاید که باید مدیریت شود.
امیدواریم با رعایت این مطالب بتوانید یک جشن عروسی زیبا و رویایی داشته باشید و با مشکلاتی که ناخواسته در جشن عروسی ممکن است پیش بیاید بهترین تصمیم را با آرامش بگیرید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت