رنگ‌های سال 2019 برای دکوراسیون داخلی

رنگ‌های سال 2019 برای دکوراسیون داخلی

فهرست عناوین

معمولا افراد بیشتر عمر خود را در منزل سپری می‌کنند. از این رو در هنگام خرید جهیزیه، خصوصا لوازم دکوراسیون داخلی، انتخاب رنگ مناسب وسایل و فضای منزل یکی از نکات پر اهمیتی است که برای انتخاب آن‌ها باید دقت کافی به خرج داد. استفاده نادرست از رنگ‌ها فضا را به جایی غیر قابل تحمل تبدیل می‌کند. از این رو لازم است که با انتخاب‌های به جا و درست از رنگ‌ها و ترکیب آن‌ها فضای خوبی را در منزل به وجود آوریم. در این مقاله رنگ‌های سال 2019 برای دکوراسیون داخلی توسط تیم بزمینه گردآوری شده است.

رنگ مرجانی

کمپانی پنتون رنگ سال 2019 را رنگ مرجانی انتخاب کرده است. رنگ مرجانی در واقع از تنالیته‌های رنگ نارنجی محسوب شده که با رنگ صورتی یا کمی ‌قرمز ترکیب می‌شود. در واقع می‌توان مرجانی را نارنجی مایل به قرمز و صورتی دانست. این رنگ در ایران به نام گلبهی شناخته می‌شود. پررنگ و کم‌رنگ بودن این رنگ بستگی به ترکیب آن با سایر رنگ‌ها و هدف شما در دکوراسیون داخلی دارد.
رنگ مرجانی در کنار رنگ‌هایی مانند سفید، کرم ‌و خاکستری ترکیب زیبایی را به وجود می‌آورد. سفید، کرم و خاکستری رنگ‌هایی خنثی هستند که به راحتی می‌توانند با هر رنگ دیگری ترکیب شوند. خوبی استفاده از این رنگ‌ها در کنار مرجانی این است که فضا بیش از حد شلوغ نمی‌شود و حس آرامش را القا می‌کنند. رنگ مرجانی اگر در کنار رنگ‌های مناسبی قرار نگیرد فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهد.
ترکیب دیگری که می‌توان با مرجانی در نظر گرفت، رنگ سبز آبی است. استفاده از این دو رنگ در کنار هم یادآور دریا و ساحل می‌باشد. حس آرامشی که طبیعت به انسان می‌دهد به راحتی با این ترکیب رنگ به منزل شما آورده می‌شود.

رنگ صورتی- خاکی

این رنگ با رنگ مرجانی تفاوت فاحشی ندارد. می‌توان آن را مرجانی روشن در نظر گرفت. افرادی که به رنگ‌های روشن علاقه دارند یا فضای منزل آن‌ها کوچک است و در عین حال دوست دارند مطابق مد سال 2019 دکوراسیون منزل را درست کنند می‌توانند این گزینه را در نظر داشته باشند.

رنگ آبی طاووسی

بهتر است از رنگ آبی طاووسی تنها در بعضی قسمت‌های منزل استفاده کنید. این رنگ را می‌توانید در دکوراسیون منزل خود جایگزین رنگ‌های سیاه و خاکستری کنید. در نظر داشته باشید که استفاده بیش از اندازه از این رنگ سبب می‌شود فضای خفه‌ای به دست آید. از این رو اگر قصد دارید از این رنگ در فضا استفاده کنید در کنار آن رنگ‌های روشنی مثل سفید را از خاطر نبرید.

رنگ متروپولیتن

نام این رنگ کمی ‌نا آشنا به نظر می‌رسد. این رنگ در واقع خاکستری روشن مایل به سبز، آبی یا بنفش می‌باشد، که می‌توان آن را به عنوان رنگ اصلی دکوراسیون سال 2019 در نظر گرفت. از این رنگ در کنار رنگ‌هایی که در خود دارد استفاده کنید تا فضای آرامش ‌بخشی را به وجود آورید.

رنگ کله غازی

رنگ کله غازی از رنگ‌های تیره محسوب می‌شود که بهتر است در خانه‌هایی که نورگیر نیستند استفاده نشود زیرا فضا را کوچک و دلگیر نشان می‌دهد. در کنار رنگ کله غازی از رنگ‌های روشن و خنثی مثل سفید و خاکستری و کرم استفاده کنید تا رنگ کله غازی را به تعادل برسانید.

مقالات مربوط به خرید جهیزیه

ده مدل کابینت مدرن به همراه 40 ایده جدید برای رنگ و طرح کابینت آشپزخانه مشاهده این مقاله
راهنمای خرید یخچال برای جهیزیه مشاهده این مقاله
16 اشتباه رایج در دکوراسیون منزل مشاهده این مقاله

رنگ کرم

استفاده از رنگ کرم در فضای منزل کار را برای صاحب خانه راحت می‌کند. چرا که از هر رنگ دیگری در کنار آن بنا به سلیقه خود می‌توانید استفاده کنید. اگر فضای منزل شما کوچک است این رنگ بهترین گزینه برای شما می‌باشد. با رنگ کرم هم فضای دلباز‌تری خواهید داشت و هم آرامش بیشتری را به منزل خواهید آورد.

رنگ آبی کاربنی

رنگ آبی کاربنی در واقع آبی پررنگ با تنالیته خاکستری است. این رنگ از رنگ‌های سرد به حساب می‌آید. از این رو استفاده آن به تنهایی و به شکل افراطی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. بهتر است در کنار این رنگ از رنگ‌های گرم نیز استفاده گردد تا به مرور زمان منجر به خستگی نشود.

رنگ ادویه ای

اگر از آن دسته افراد هستید که دوست دارید دکوراسیون منزلتان از رنگ‌های گرم تشکیل شود این گزینه را مد نظر قرار دهید. تندی رنگ ادویه ای گرما و صمیمیت فضای زندگی شما را زیاد می‌کند و حس خوبی را به وجود می‌آورد.

رنگ زرد و پرتقالی

این رنگ همچون رنگ‌های خنثی توانایی همنشینی با رنگ‌های بسیاری را دارد و انرژی خوبی را به فضا انتقال می‌دهد. افرادی که دارای افسردگی هستند با قرارگیری در فضایی که رنگ غالب آن زرد است می‌توانند به مرور افسردگی را از خود دور کنند.

رنگ سفید

رنگ سفید یک رنگ کلاسیک است که در سال 2019 در لیست رنگ‌های مربوط به دکوراسیون منزل دیده می‌شود. قرارگیری رنگ‌های مختلف در کنار رنگ خنثی و زیبای سفید با نورپردازی درست و اصولی می‌تواند فضای زیبا و دلنشینی را برای شما ایجاد کند. بنا به سلیقه خود از سایر رنگ‌ها در کنار سفید استفاده کنید و از زندگی در چنین فضایی لذت ببرید.

پیشنهاد می کنیم چک لیست کامل اثاث هال و پذیرایی و اتاق خواب را نیز ببینید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت