9 نکته برای این که در دیدار اول بفهمیم با فرد مناسبی روبرو هستیم یا خیر؟

9 نکته برای این که در دیدار اول بفهمیم با فرد مناسبی روبرو هستیم یا خیر؟

فهرست عناوین

بسیاری از افراد ‌ترجیح می‌دهند در همان ابتدای دوران آشنایی متوجه شوند که با فرد مناسبی روبرو هستند یا خیر و ازدواج آنها صحیح است یا خیر. مطمئنا بدون گذر زمان و برررسی‌های جامع نمی‌توان به نتیجه قطعی دست یافت اما در این مقاله بزمینه با بررسی نظرات کارشناسان و روانشناسان به مواردی اشاره کرده اند که با توجه به آن‌ها می‌توانید در ابتدای کار برای ادامه دادن یا ادامه ندادن رابطه تصمیم صحیحی بگیرید.
نمی‌توان انکار کرد که هیچکس کامل نیست و همه افراد دارای نقطه ضعف‌ها و ایرادهایی هستند. اما بعضی از نقطه ضعف‌ها می‌توانند مشکلات بسیار بزرگی را به وجود آورند. با شناسایی این نقاط در طرف مقابل می‌توانید مطمئن شوید که بهتر است چنین رابطه ای را ادامه ندهید.

1- اعتیاد

اگر در ابتدای آشنایی متوجه شدید که طرف مقابل شما گرفتار اعتیاد به انواع مواد مخدر، الکل، قمار یا داروی خاصی است از ادامه دادن رابطه خودداری کنید. نشانه‌هایی که به شما می‌فهماند که فرد به یکی از موارد مخرب اعتیاد دارد را جدی بگیرید و قبل از این که در این رابطه آسیب ببینید با او قطع رابطه کنید تا دل‌بستگی به وجود نیاید. در این مورد مراقب باشید که به ناگهان تصمیم نگیرید از روی‌ترحم نقش ناجی را پیدا کنید.

2- عصبی بودن

فردی که به شدت عصبی است و مانند یک بمب ساعتی هر لحظه امکان دارد منفجر شود در چند جلسه اول آشنایی قابل شناسایی است. او را در موقعیت‌های مختلف مورد بررسی قرار دهید. موقع رانندگی، پشت چراغ قرمز، زمانی که گارسن غذای شما را دیر می‌آورد، هنگامی که ‌کسی با او مخالفت می‌کند و ... با چنین فردی نمی‌توانید آرامش دائمی‌را تجربه کنید.

3- قربانی پنداری

کسی که خود را قربانی می‌داند و این نقش را برای خود می‌پسندد، در حرف‌ها و مرور خاطراتش مدام از دیگران و اتفاقاتی که خودش مسبب آن‌ها نبوده گله می‌کند. اگر در روز‌های ابتدایی متوجه شدید که با چنین فردی روبرو هستید بهتر است از او فاصله بگیرید. کسی که مسئولیت گذشته خود را بر عهده نمی‌گیرد بدون شک نمی‌تواند از پس مسئولیت زندگی مشترک با شما نیز برآید.

4- سلطه طلبی

در مقابل مورد قبل، فرد سلطه جو قرار می‌گیرد. این افراد اعتیاد به مدیریت دارند و‌ ترجیح می‌دهند همه کارها را به تنهایی انجام دهند. چنین فردی مدام سعی می‌کند از شما به گونه وسواسی مراقبت کند زیرا گمان می‌کند در این صورت احاطه بهتری به همه چیز دارد و کنترل امور در دستش است.

5- مشکلات جنسی

اختلالات جنسی تنها محدود به ناتوانی عملی نیست، بلکه شامل وسواس‌ها، اعتیاد به تخیلات بیمارگونه، نداشتن عزت نفس در رابطه، صحبت‌های دائمی‌در این زمینه و .... نیز می‌باشد. شناسایی این اختلالات در زمان آشنایی خصوصا در فرهنگ ایرانی بسیار دشوار است. اما به محض آن که متوجه یکی از این موضوعات شدید بهتر است رابطه را به پایان برسانید. از صحبت کردن درباره این مسائل خجالت نکشید چرا که موضوع با اهمیتی می‌باشد. مهم‌ترین چیزی که بین رابطه زناشویی و سایر روابط، تفاوت ایجاد می‌کند رابطه جنسی است.

6- عدم بلوغ فکری و شخصیتی

بعضی از افراد بسیار جذاب و با نمک هستند. به گونه ای که شما با آن‌ها به حدی خوش می‌گذرانید که به فکر چیزهای مهم‌تر نمی‌افتید. مراقب این گونه افراد باشید چرا که بعضی از افراد شیرین نیستند بلکه سبک‌سر هستند. به این فکر کنید که کسی که در مقابل شما ایستاده و شما را جذب خود کرده است به حدی از بلوغ رسیده که مسئولیت یک رابطه را بر عهده بگیرد یا تنها یک کودک نابالغ در کالبد جوانی رعنا می‌باشد؟

7- عدم ارتباط راحت

بعضی از افراد گویی در اطراف خود پوسته ای سخت دارند که برای رسیدن به لایه‌های درونی کار دشواری در پیش دارید. اگر طرف مقابل شما کسی است که برای برقراری ارتباط و فهمیدن درون او با دشواری مواجه هستید به احتمال زیاد این دشواری شدیدتر نیز خواهد شد.

8- آسیب دیدگی از روابط گذشته

اگر با فردی مواجه هستید که از رابطه‌های قبلی خود آسیب دیده است، بسیار مراقب باشید که بار روابط قبلی او را بر دوش نکشید. بعضی از افراد نسبت به رابطه قبلی خود احساس عذاب وجدان یا مسئولیت می‌کنند، برخی دیگر احساس بدبینی ناشی از رابطه قبلی خود را به همراه دارند و بعضی از افراد سایر آسیب‌ها را با خود حمل می‌کنند. اگر با چنین فردی مواجه هستید بدانید همیشه سایه روابط قبلی طرف مقابلتان در رابطه جدید دیده خواهد شد.

9- آسیب دیدگی از دوران کودکی

همه ما از کودکی دچار صدماتی شده‌ایم. اما بعضی از این صدمات باعث می‌شود که فرد نتواند روابط سالمی‌با دیگران برقرار کند. اگر متوجه شدید که طرف مقابل شما دچار یکی از این آسیب‌ها مانند مورد تجاوز قرار گرفتن در کوددکی، خودکشی پدر یا مادر، خیانت در یا مادر و ... شده است، حتما در این باره با مشاور خود مشورت کنید.
منبع: از باربارا بپرسید نوشته باربارا‌ی‌آنجلیس
این مقاله را بخوانید:
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت