رنگ موهای جدید و پرطرفدار و روش ترکیب آنها

رنگ موهای جدید و پرطرفدار و روش ترکیب آنها

فهرست عناوین

یکی از پرطرفدارترین، ارزان ترین و زیباترین کارها برای ایجاد تغییر در شکل ظاهری، تغییر در رنگ موهاست که به تنهایی قابلیت این را دارد که هم شما را زیباتر و جذاب‌تر نماید و هم سن و سال شما را افزوده یا کاهش دهد. رنگ موها یکی از پرمصرف‌ترین مواد آرایشی در کل دنیا هستند که شناخت صحیح و استفاده درست از آنها به میزان بسیار زیادی در کیفیت نتیجه نهایی موثر است. برندهای مختلفی برای رنگ مو در دنیا در حال فعالیت هستند که هر یک از آنها مزایا و معایبی دارند و هر کس باید متناسب با جنس موی خود و رنگ اصلی موهای خود، برند مناسب را انتخاب نماید. هایلایت‌ها و مش‌های رنگی نیز از جمله روش‌های بسیار زیبا برای ایجاد تغییر در رنگ موها هستند که در رنگ‌ها و روش‌های متنوع و گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر انتخاب برند مناسب و استفاده از مواد آرایشی مرغوب و با کیفیت، شناخت تناژ اصلی رنگ پوست صورت نیز در انتخاب رنگ مو بسیار موثر است. برخی از رنگ موها و هایلایت‌ها برای رنگ‌هایی با تناژ گرم و برخی دیگر برای پوست‌های سرد، زیباتر هستند و در صورت انتخاب نادرست، نتیجه نهایی ممکن است ظاهر شما را زیبا نکند که هیچ، باعث مسن‌تر دیده شدن شما و یا ایجاد محدودیت در انتخاب نوع میکاپ و رنگ آن گردد. با بزمینه در این مقاله همراه باشید تا رنگ موهای جدید و پرطرفدار در سال 2020 میلادی و پاییز و زمستان 1398و روش‌های ترکیب آنها را بررسی نماییم. مقاله زیرا را بخوانید:

آشنایی با واریاسیون‌

واریاسیون‌ها، یکی از پایه‌های اصلی در ترکیب رنگ موهای مختلف هستند که برای استفاده از آنها باید قوانین اصلی کاربرد آنها را بلد باشید تا بتوانید مانند آرایشگرهای حرفه‌ای، موهای خود را رنگ کنید. واریاسیون‌ها در واقع رنگ‌های اصلی و خالص مانند رنگ‌های قرمز، آبی، بنفش، طلایی و خاکستری هستند که بسیار قوی‌تر و خالص‌تر از رنگ موهای معمولی می‌باشند، که وظیفه آنها ایجاد سایه‌های زیبا در رنگ مو و خلق سایه روشن‌های جذاب است و هم چنین برای خنثی کردن زردی یا قرمزی موها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند، عمدتا موها در دو نوع دسته‌بندی می‌شوند. موهایی که به صورت طبیعی در هنگام مواجهه با رنگ‌های شیمیایی، از خود زردی نشان می‌دهند و موهایی که به صورت طبیعی، قرمزی را بروز می‌دهند.
پس به طور کلی، واریاسیون‌ها، نتیجه نهایی رنگ مو را جذاب‌تر و زیباتر می‌نمایند و باعث یکدست شدن رنگ موها و شفافیت آنها می‌گردند.
واریاسیون‌ها هیچگاه به تنهایی روی موها مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و همیشه به یاد داشته باشید که هر چقد میزان واریاسیون استفاده شده در ترکیب رنگ مو بیشتر باشد و یا مدت زمان مواجهه مو با واریاسیون، طولانی‌تر باشد، رنگ مو تیره‌تر خواهد شد.
واریاسیون‌ها انواع مختلفی دارند که هر یک از آنها برای ترکیب با رنگ‌های خاصی کاربرد دارند. در ادامه انواع واریاسیون و کاربرد آنها را مطالعه می‌نمایید.
واریاسیون روشن کننده: در رنگ موهای روشن و نیازمند به دکلره مورد استفاده قرار می گیرد و زردی موها را دفع می‌کند.
واریاسیون سبز: قرمزی مو و رنگ مو را خنثی می‌کند.
واریاسیون زرد: به موها سایه روشن‌های طلایی می‌بخشد و معمولا با همه رنگ موها سازگاری دارد.
واریاسیون نقره‌ای: برای رنگ موهایی که احتیاج به دکلره دارند، معمولا مورد استفاده قرار می‌گیرد و زردی مو را خنثی می‌کند.
واریاسیون آبی: دکلره‌هایی با پایه‌های پایین‌تر که تناژ نارنجی مو را آشکار می‌سازند احتیاج به واریاسیون آبی دارند تا این رنگ نارنجی خنثی شود.. معمولا از واریاسیون آبی در رنگ موهای سری N یعنی رنگ‌های طبیعی و تیره و رنگ‌هایی که تنالیته گرم دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.
واریاسیون قرمز: برای ترکیب با رنگ‌های گرم مورد استفاده قرار می‌گیرد و شفافیت این رنگ‌ها را افزایش می‌دهد. بهتر است با رنگ‌هایی که تناژ سرد دارند مانند رنگ‌های دودی، زیتونی و خاکستری ترکیب نشود زیرا سایه‌های قرمز ایجاد شده در آنها باعث نازیبا شدن این رنگ‌ها می‌گردد.
واریاسیون بنفش: تناژ بنفش و سایه‌های بنفش را در رنگ موهای سرد مانند رنگ‌های رزگلد و ماهاگونی ایجاد می‌کند.
پس از آشنایی با انواع واریاسیون و کاربرد آنها به سراغ معرفی رنگ موهای جدید و پرطرفدار می‌رویم.

رنگ موی مشکی پر کلاغی

رنگ موی مشکی از جمله رنگ‌هایی است که طرفداران زیادی دارد و مخصوصا برای دختران کم سن و سال و هم چنین خانم‌های میانسال، یکی از رنگ‌های توصیه شده و مناسب می‌باشد. رنگ موی مشکی، اغلب باعث شاداب‌تر و جوان‌تر شدن صورت می‌شود و همراه با میکاپ‌های گرم، بسیار زیبا و دلنشین است. برای دستیابی به مشکی پرکلاغی باید از ترکیب رنگی شماره C1 یا N1 همراه با واریاسیون‌های آبی و نقره‌ای استفاده شود.

رنگ موی مسی

رنگ موی مسی از جمله رنگ‌های ترند و بسیار پرطرفدار در بین سلبریتی‌های هالیوودی است که البته به دلیل ترکیب نارنجی رنگی که دارد، برای هر صورت و رنگ پوستی مناسب نمی‌باشد. معمولا برای صورت‌های گندمگون و صورت‌های بی بی فیس مناسب‌تر می‌باشد. رنگ موی مسی از جمله رنگ موهایی است که با ارایش‌های بژ، بسیار زیبا و چشم نواز می‌شود. برای درست کردن این رنگ مو، رنگ‌های شماره 8.43 را با واریاسیون نارنجی ترکیب کنید.

رنگ موی رزگلد

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای فصل هزار رنگ پاییز، رنگ موی رزگلد است که این روزها طرفداران زیادی دارد و افراد با هر سن و سالی از آن استقبال می‌کنند اما توصیه میکاپ آرتیست‌ها این است که افرادی که پوست صورت‌شان تناژ گرمی دارد بهتر است از این رنگ مو استفاده کنند.

رنگ موی بلوند و بلوند یخی یا مرواریدی

از جمله رنگ‌هایی که سالیان طولانی مد بوده و حالاحالاها قصد دمده شدن را ندارد، رنگ موی بلوند است که در طیف‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. رنگ موی بلوند عاجی، مرواریدی یا یخی نیز از جمله بلوندهای بسیار زیبا است که برای فصل‌های بهار و تابستان همراه با میکاپ‌های لایت و حتی گرم، بسیار زیبا و دلنشین است.

رنگ موی شامپاینی

برای دستیابی به رنگ موی زیبای شامپاینی می‌توانید از ترکیب رنگ مسی 6، شکلاتی 5، دودی 6 به همراه واریاسیون نقره‌ای استفاده کنید.

رنگ موی بنفش و یاسی

ترند سال 2019، رنگ موی یاسی و بنفش است که جلوه و شفافیت بسیار زیادی را به موهای شما می‌بخشد. اما یکی از عیوب استفاده از رنگ بنفش، این است که رنگ ماندگاری نیست و معمولا پس از 2 تا 3 هفته به رنگ عسلی یا شامپاینی تغییر پیدا می‌کند اما این رنگ آنقدر زیبا و جذاب است که با این وجود، افراد بسیار زیادی از آن استقبال می‌کنند.

رنگ موی عسلی

رنگ موی عسلی از جمله رنگ‌هایی است که برای کسانی که پوست صورت تیره‌ای دارند توصیه نمی‌شود اما یکی از رنگ‌های بسیار زیبا و جذاب برای افراد سفید پوست است. عسلی 9، طبیعی 9، دودی 9.2 و واریاسیون روشن کننده 000 به همراه واریاسیون طلایی، ترکیب رنگی بسیار زیبا برای دستیابی به رنگ موی عسلی است.

رنگ موی زیتونی

رنگ موی زیتونی از آن دسته رنگ‌هایی است که برای هر صورتی، اعم از صورت‌های تیره و روشن، پرکاربرد است. زیتونی همراه با واریاسیون‌های متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. واریاسیون‌های بژ، دودی و سبز در رنگ موی زیتونی بسیار زیبا هستند. یکی از ترکیب رنگ‌های جذاب برای رنگ زیتونی، زیتونی 5، زیتونی 9، زیتونی 10 و واریاسیون سبز و نقره ای است. برای دستیابی به رنگ دودی زیتونی همراه با دکلره مو نیز می‌توان ابتدا موها را به پایه 8 رساند سپس از ترکیب دودی 8، زیتونی 8 و واریاسیون نقره‌ای استفاده نمود.

رنگ موی شکلاتی

رنگ موی شکلاتی از جمله رنگ‌هایی است که معمولا همراه با هایلایت‌های شرابی، فندقی و مسی مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیار زیباست. هایلایت‌ها و مش‌های بلوند نیز روی زمینه شکلاتی بسیار جذاب می‌شوند. برای ترکیب رنگ شکلاتی و کاراملی می‌توان از رنگ‌های شکلاتی 7، فندقی 7، بلوند مسی و واریاسیون آبی و بنفش استفاده کنید.

رنگ موی کاراملی و نسکافه ای

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای چهره‌های گندمگون، رنگ‌های کاراملی و نسکافه‌ای هستند. ابتدا موها را به پایه 10 دکلره برسانید سپس از ترکیب رنگ بلوند طلایی روشن، بلوند خاکستری پلاتینه، بلوند بژ، واریاسیون نقره ای، واریاسیون روشن کننده 000 و واریاسیون دودی استفاده کنید.

رنگ موی شرابی

شرابی از جمله رنگ‌هایی است که بیشتر به عنوان هایلایت استفاده می‌شود و روی زمینه‌های مشکی و فندقی بسیار زیبا و جذاب می‌شود. به طور کلی برای موهایی با زمینه‌های تیره توصیه می‌شود. رنگ موی شرابی طیف‌های متنوعی دارد. برخی از آنها سایه‌های بنفش دارند، برخی به قرمزی گرایش دارند و برخی دیگر به صورتی، مانند شرابی سیکلمه.

رنگ موی مرجانی

رنگ موی مرجانی نیز جرو تزندهای سال 2019 است که با ترکیب مسی 6، طلایی 6 و واریاسیون قرمز به دست می‌آید.

رنگ موهای فانتزی 

رنگ موهایی مانند آبی، صورتی، پاستلی، سبز و ... که به رنگ‌های فانتزی شهرت دارند و از جمله رنگ‌های پرطرفدار محسوب می‌شوند. خاصیت رنگ موهای فانتزی در خاص و متفاوت بودن آنهاست و برای پوست‌های روشن و سفید، زیباتر هستند. البته به یاد داشته باشید که رنگ موهای رنگین کمانی نیز از جمله رنگ‌هایی هستند که ظاهری بسیار فریبنده و متفاوت دارند اما در باور عموم به عنوان نماد برخی فرقه‌های اعتقادی شناخته می‌شوند و استفاده از این رنگ موها نشانه عضویت در این گروه‌ها می‌باشد.
سخن آخر:
رنگ مو از جمله مواردی است که تنوع بسیار بالایی دارد و ترکیب هر رنگ با رنگ دیگر و با واریاسیون‌های متفاوت، نتیجه‌ای متفاوت و جدید به دنبال خواهد داشت از همین رو، برای انتخاب رنگ مناسب برای موهای خود، همانطور که گفته شد به مواردی مثل رنگ پوست، حالت و فرم چهره و حتی رنگ لباس‌ها و استایل خود باید توجه داشته باشید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت