ساعت عروس و ساعت داماد را چگونه و از کجا بخریم؟

ساعت عروس و ساعت داماد را چگونه و از کجا بخریم؟

فهرست عناوین

ساعت عروس و داماد، یکی از موارد موجود در لیست خرید عقد یا عروسی است که معمولا همه عروس و دامادها اقدام به تهیه آن می نمایند. اما خرید ساعت، برای کسانی که اطلاعات کامل و جامعی در مورد ساعت و برندهای آن ندارند، به نظر کار دشواری است، زیرا تنوع مدل‌ها و برندها و قیمت‌ها در بازار ساعت بسیار زیاد است و هم‌چنین مدل‌های فیک و چینی که با نمونه‌های اصل هیچ تفاوتی ندارند، در بازار ایران بسیار زیاد است. از همین رو، خرید ساعت می‌تواند یکی از سخت‌ترین خریدهای مربوط به عروسی باشد. با بزمینه در این مقاله همراه باشید تا نکات مربوط به ساعت عروس و داماد را بررسی نماییم و در این خرید دشوار، شما را یاری دهیم.

انتخاب ساعت تک یا ساعت ست

قبل از اقدام به خرید ساعت، باید تعیین کنید که ساعت ست می‌خواهید یا دوست دارید ساعت‌های زنانه و مردانه جداگانه با مدل‌های متفاوت انتخاب کنید؟ ساعت‌های ست معمولا به دلیل ایجاد هارمونی بین دستان شما و همسرتان زیباتر به نظر می رسند و هم‌چنین زمانی که در بین خریدهای عقد یا عروسی قرار گرفته اند و تزئین شده اند جلوه بسیار زیباتر و گیراتری خواهند داشت و در مقابل، ساعت‌های تک، تنوع مدل‌های بیشتری دارند و مدل‌های زنانه آنها ظریف‌تر و خوش تراش‌تر هستند. ساعت‌های تک زنانه می‌توانند از بین ساعت‌های نگین دار و متناسب با اندازه دست و فرم و کشیدگی انگشتان انتخاب شوند.
معمولا برای دست‌های کوچک و با انگشتان ظریف و کشیده، ساعت‌های نگین‌دار و با بندهای ظریف و نازک بسیار زیباتر هستند اما ساعت‌های ست به دلیل اینکه باید بین ساعت زنانه و مردانه مشابهت ایجاد شود و ساعت‌های مردانه برای دست‌های بزرگ و زمخت مردانه و به تناسب آنها بزرگ و با صفحات درشت هستند، ساعت های زنانه ست با آنها نیز نمی‌توانند به اندازه ساعت‌های تک، ظریف و نگین دار باشند. پس ابتدا با توجه به سلیقه خود و همسرتان تعیین کنید که ساعت ست می‌خواهید یا ساعت تک؟

تعیین بودجه

مهم‌ترین کار، تعیین بودجه برای خرید ساعت است، زیرا اگر بدون تعیین بودجه به بازار مراجعه کنید، بی شک در میان انبوه مدل‌ها و برندها و قیمت‌ها سردرگم می‌شوید اما اگر میزان هزینه‌ای که می‌خواهید برای ساعت صرف کنید، مشخص باشد، می‌توانید از فروشنده‌ها بخواهید که صرفا ساعت‌های متناسب با بودجه شما را پیشنهاد بدهند. میزان پولی که برای ساعت عروس و داماد باید بدهید می‌تواند با توجه به برندها و مدل‌ها بسیار متفاوت باشد. معمولا ساعت‌های ست از یک برند، در مقابل ساعت‌های تک از همان برند و با همان ظاهر و کیفیت، مقداری گران تر هستند.
برای خرید ساعت می‌توانید از 300-400 هزار تومان تا مبالغ خیلی بالاتر و حتی 40-50 میلیون تومان نیز کنار بگذارید و این کاملا با مدیریت بودجه شما در ارتباط است. اما اگر می‌خواهید ساعت خود را از برندهای معروف و اصل انتخاب کنید حداقل هزینه‌ای که باید برای ساعت‌ها کنار بگذارید از 1 میلیون تومان شروع می‌شود.

تعیین نوع و مدل

در هنگام اقدام برای خرید ساعت عروسی، با همسر خود مشورت کنید و در مورد نوع و مدل ساعت عروسی، تصمیم گیری نمایید. در مورد اینکه ساعت خود را برای چه کاربردی لازم دارید، صحبت نمایید. ساعت‌های اسپرت برای میهمانی‌های دوستانه و محل کار و ... یا ساعت‌هایی لوکس و رسمی برای مجالس و میهمانی‌های رسمی؟
پس از انتخاب مدل ساعت، به تصمیم گیری در مورد نوع آن می رسیم، با توجه به بودجه ای که برای ساعت ها کنار گذاشته اید، نوع و مدل آن ها را انتخاب نمایید. اگر جزو افرادی هستید که پوست حساسی دارید و به فلزات حساسیت‌های پوستی نظیر اگزما نشان می‌دهید چاره‌ای ندارید جز اینکه ساعتی بند چرمی یا بند رابری انتخاب کنید و یا اگر ساعت‌های بند فلزی را دوست دارید باید ساعتی از جنس طلا، نقره یا تیتانیوم بخرید که به مراتب قیمت‌هایی بالاتر از ساعت‌های معمولی دارند.
نوع بعدی از ساعت ها، که باید در مورد آنها تصمیم گیری کنید، ساعت های ضد آب هستند. ساعت‌های ضد آب انواع مختلفی دارند و درجات مقاومت آنها در برابر آب متفاوت است. درجه اول آنها، ساعت‌هایی هستند که تنها در برابر قطرات آب مقاوم هستند به این معنا که اگر به صورت اتفاقی، قطرات باران روی آن بخورد، آسیبی نمی‌بینند. درجه بعدی از ساعت‌های ضد آب، ساعت‌هایی هستند که تا عمق 30 متری آب، از خود مقاومت نشان می‌دهند، این ساعت‌ها اگر به صورت اتفاقی داخل اب بیفتند و سریع از آب بیرون کشیده شوند، اسیبی نمی بینند ولی برای شنا، به هیچ عنوان مناسب نمی‌باشند. درجه بعدی از ساعت‌های ضد آب، ساعت‌هایی هستند که تا عمق 50 متری مقاوم هستند و این ساعت‌ها برای شنا و استفاده در حمام مناسب می‌باشند و مقاومت کافی را دارند. در انتها ساعت‌های حرفه ای تر که تا عمق‌های بالاتر یعنی 100 متر، 200 متر و حتی بیشتر در برابر آب مقاوم می‌باشند و برای غواصی در عمق‌های زیاد در دریاها و اقیانوس‌ها، مورد استفاده قرار می گیرند.

شناسایی برندها و تشخیص اصل و فیک

بهترین برندهای ساعت که در بازار ایران نیز موجود هستند عبارتند از: ویولت، سیکو، سیتیزن، اسپریت، دی کن وای، گوچی، رولکس، امگا، رومانسون، تیسوت که همه این مارک‌ها کیفیت خوبی در ساخت و متریال استفاده شده دارند و از لحاظ موتوری و کارکرد نیز قوی هستند و در صورت استفاده اصولی و درست، تا سالیان سال بدون هیچ مشکلی، کار می‌کنند.
نکته بعدی که باید حتما در مورد آن بدانید، نحوه شناسایی ساعت‌های اصل و فیک است. متاسفانه بازار ایران مملو از ساعت‌هایی است که مشابه اصل ساخته شده اند و اگر ساعت‌شناس خوبی نباشید، امکان اینکه ساعتی فیک ولی با قیمت اصل، بخرید بسیار بالاست پس در درجه اول اگر قصد خرید ساعت‌های گران قیمت و مارک دار را دارید به فروشگاه های معتبر و مراکز خرید لوکس مراجعه کنید و همچنین به یاد داشته باشید که تمام ساعت‌های برند و مارک دار، شناسنامه و کارت گارانتی دارند و در صورت خرید، فروشنده موظف است کارت گارانتی آن به همراه مهر فروشگاه و تاریخ خرید را، به شما تحویل دهد. پس قبل از اینکه از فروشگاه خارج شوید، می توانید شناسنامه و شماره سریال ساعت را در سایت اصلی برندی که ساعت را از آن خریده اید، وارد کنید تا از اصل بودن آن ساعت اطمینان حاصل نمایید.
نکته بعدی که در مورد ساعت های اصل باید بدانید، این است که تمامی شرکت‌های صاحب نام در ساخت ساعت، لوگوی برند خود را داخل صفحه ساعت و پشت آن به صورت برجسته حک می کنند. با دانستن این اطلاعات می توانید خریدی مطمئن داشته باشید.

شناسایی بورس های خرید ساعت عروسی

فروشگاه‌های متفرقه بسیاری در سطح تهران و در تمامی مناطق آن در حال عرضه ساعت در انواع و اقسام مدل‌ها و قیمت‌ها هستند اما بزرگ‌ترین مرکز فروش ساعت تهران در پاساژ قیصریه واقع در بازار بزرگ است. خبر بد اینکه در این پاساژ، مدل های فیک و اصل در کنار هم فروخته می‌شوند و احتمال اینکه خرید فیک داشته باشید، زیاد است! اما تنوع مدل و نوع و قیمت در این بازار، در هیچ کجای تهران دیده نمی‌شود.
مرکز بعدی که می‌توانید برای خرید ساعت به آن مراجعه نمایید، خیابان جمهوری و اطراف چهارراه استانبول و پاساژ آلومینیوم است که محدوده قیمتی این مغازه ها نیز مثل بازار بزرگ متنوع است و هر گونه ساعتی از اصل و فیک گرفته تا بند چرمی و بند فلزی و طلا و نقره را می‌توانید در این مغازه‌ها بیابید.
پس از این مراکز، به پاساژ نصر و خیابان گیشا، میرداماد و اطراف میدان محسنی، خیابان کریمخان، پاساژ میلاد نور و کوروش مال در اتوبان ستاری، می رسیم که اکثر  فروشگاه‌های واقع در این مناطق، فقط ساعت‎های اصل و برندهای معتبر با قیمت های بالا را به فروش می‌رسانند و از لحاظ شناسایی اصل از فیک بودن، بیش از مغازه‌های بازار بزرگ و چهارراه استانبول قابل اعتماد هستند اما باز هم به هر حال باید حواستان را جمع کنید تا سرتان کلاه نرود!
فروشگاه بزمینه، مکانی قابل اعتماد و مطمئن برای انواع خریدهای عروسی به شمار می رود که علاوه بر ساعت عروسی، می توانید اقلام دیگری مانند لباس عروس، مانتوی عقد، اکسسوری های عروس و داماد و فرمالیته، گیفت، کارت دعوت و ... را نیز در آن بیابید و خریدی لذت بخش داشته باشید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت