چه تاجی برای چه صورتی مناسب است؟

چه تاجی برای چه صورتی مناسب است؟

فهرست عناوین

یکی از اکسسوری‌هایی که عروس را از سایر مهمانان متمایزمی‌ کند تاج است. تاج مکمل میکاپ و شینیون است و باید متناسب با شینیون و فرم صورت انتخاب شود. کارشناسان ما در بزمینه در این مقاله شکل تاج مناسب با هر فرم صورت را گردآوری کرده‌اند تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. بدیهی است که برای خرید تاج موارد دیگری نیز باید مورد بررسی قرار بگیرند که در سایر مقالات به آن‌ها خواهیم پرداخت.

انواع فرم صورت

پیش از این در مقاله «آموزش مرحله به مرحله آرایش صورت - پایه آرایش» و «آموزش مرحله به مرحله آرایش صورت - کانتورینگ و طراحی ابرو»، انواع فرم صورت را به تفصیل بیان کردیم و به آموزش کانتور صحیح هر فرم پرداختیم.
به طور خلاصه برای شناخت فرم صورت خود به یک آینه بزرگ‌تر از صورتتان نیاز دارید. در مقابل آینه بایستید و با یک رژ لب دور تصویر صورت خود را در آینه خط بکشید. سپس به شکل به دست آمده نگاه کنید. این شکل به هرکدام از شکل‌های زیر که نزدیک‌تر بود فرم صورت شما در آن گروه قرارمی‌ گیرد.
 
در ادامه به معرفی تاج مناسب برای هر فرم چهره خواهیم پرداخت.

صورت بیضی شکل

صورت بیضی شکل ایده‌آل‌ترین فرم صورت است. اگر فرم صورت شما بیضوی است شما خیلی خوش‌شانس هستید چرا که می‌‌توانید هر تاج یا ریسه‌ای برای خود انتخاب کنید. هر نوع تاجی برای صورت شما مناسب است بنابراین مطابق شینیون و لباس عروس و البته سلیقه خود تاج عروسی خود را تهیه کنید. تل‌هایی که بر روی پیشانی قرارمی‌ گیرند، ریسه‌ها، تاج‌های گرد، تاج‌هایی که در وسط ارتفاع بیشتری دارند، گل سر و ... همگی برای صورت شما انتخاب‌های درستی می‌ باشند.

صورت گرد


اگر دارای صورت گردی هستید باید تاجی انتخاب کنید که با خطای دید، چهره شما را به فرم ایده‌آل بیضوی نزدیک کند. یک تاج که ارتفاع داشته باشد و صورت شما را کشیده‌تر نشان دهد بهترین انتخاب برای شماست. از این جهت خوش شانس هستید زیرا می‌توانید تاجی مانند تاج ملکه‌ها بر روی سر بگذارید و زیبایی خود را دو چندان کنید. به هیچ وجه از هدبندهایی که روی پیشانی را می‌‌پوشاند استفاده نکنید. ممکن است شما این هدبندها را بر روی صورت فردی با فرم بیضوی یا کشیده دیده باشید و از نظر شما زیبا به نظر برسد، اما بهتر است با واقعیت کنار بیایید و بدانید این هدبندها قد صورت شما را کوتاه می‌کنند و باعث می‌شود از فرم ایده‌آل دور شوید.
تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که در صورتی که چهره شما گرد است اما صورت بزرگی ندارید از تاج‌های باریک‌تر استفاده نمایید.

صورت کشیده

در صورتی که صورت دراز و کشیده‌ای دارید باید از انتخاب تاج‌هایی که ارتفاع دارند اجتناب کنید. شما نباید به کشیده‌تر شدن صورتتان دامن بزنید بلکه بهتر است از ریسه‌های تخت یا گل‌های کنار یا پشت سر استفاده کنید. شانه‌های تزئینی و گل سرهایی که در پشت سر و روی شینیون استفاده می‌شود نیز می‌توانید انتخاب کنید. در واقع شما باید به دنبال چیزی باشید که صورت شما را کشیده نکند بلکه به عرض آن اضافه کند. تل‌های دانتل می‌توانند یکی از گزینه‌های مناسب برای شما باشند. هدبندهایی که کمی روی پیشانی را می‌پوشاند از طول صورت شما می‌‌کاهد و به فرم ایده‌آل نزدیک می‌کند. برخلاف صورت‌های با فرم گرد، در صورتی که با تاج‌هایی که در وسط ارتفاع دارند علاقه دارید به شدت توصیه می‌شود که از علاقه‌تان دست بکشید و سراغ گرینه‌‌های مناسب با فرم صورتتان بروید.

صورت مربعی

اگر دارای صورتی با فرم مربعی شکل هستید. موهای خود را با موج‌های لطیف و نرم شینیون کنید و از اکسسوری‌های کوچک استفاده کنید. به هیج عنوان به دنبال تاج‌های خیلی بزرگ نروید بلکه یک گل سر یا شکوفه کوچک در کنار سرتان به شما ظاهر بهتری خواهد داد. البته توجه داشته باشید که گل سر شما نباید در نزدیکی گوش‌ها قرار بگیرد. هدبندها و کلاه را در گزینه‌های خود قرار دهید.

 صورت قلبی شکل

اگر صورت شما در فرم قلبی قرار دارد، باید تمرکز بیننده را به چشمان زیبا و استخوان گونه‌تان معطوف کنید. بهتر است به جای استفاده از تاج از ریسه‌های باریک و ظریف در روی سر خود استفاده نمایید. کنار سر و بالای گوش نیز جای مناسبی برای قرار دادن قطعه تزئینی مو می‌باشد.

سخن آخر

با توجه به نکات گفته شده باید متوجه شده باشید که تنها زیبایی تاج معیار مناسبی برای انتخاب آن محسوب نمی شود. با خریدن تاج مناسب با فرم صورت خود می‌‌توانید به زیبایی خود در شب عروسی بیافزایید. پیش از خرید تاج با آرایشگر خود مشورت کنید. البته مطمئن شوید که آرایشگر شما فرد سودجویی نباشد. زیرا بعضی از آرایشگرها تنها تاج‌هایی که خودشان در سالن زیبایی در اختیار دارند به عروس خانم‌ها پیشنهاد می‌‌کنند و با قیمت‌های گزافی اجاره می‌‌دهند یا به فروش می‌رسانند.
مورد دیگری که باید به آن در طول خرید تاج توجه کنید تناسب تاج و لباس عروس شمامی‌ باشد. سعی کنید همه چیز هماهنگ و دارای تناسب باشد.

همه چیز برای زیبایی شما اینجاست! کلیک کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت