با هر لباس، چه کفشی ست کنیم؟ (راهنمای تکمیل یک استایل شیک)

با هر لباس، چه کفشی ست کنیم؟ (راهنمای تکمیل یک استایل شیک)

فهرست عناوین

تناسب در تک تک قسمت های استایل شما از لباس و تزئینات مو گرفته تا کمربند و شلوار و کفش و اکسسوری ها می تواند روی زیبایی استایل شما بسیار موثر باشد. حتی اگر کوچکترین اکسسوری ها را نادرست انتخاب کنید استایل شما خدشه دار می شود و شاید بینندگان متوجه نشوند کجای استایل شما بی تناسب با بقیه است اما هر کسی که شما را ببیند در نگاه اول متوجه می شود که یک جای کار می لنگد! کفش ها انواع متفاوتی دارند از کفش های کالج و کتانی گرفته تا کفش های پاشنه بلند استیلتو که هر یک از آنها برای استایل خاصی مناسب هستند. با بزمینه در این مقاله همراه باشید تا اصول ست کردن انواع کفش ها با انواع پیراهن ها را بررسی نماییم.

لباسهای رسمی

استایل های رسمی استایل هایی هستند که بیشتر برای محیط های کاری و جلسات و قرارهای شغلی مورد استفاده قرار می گیرند اما بسیاری از خانم ها این استایل ها را برای مراسم ها و میهمانی ها نیز می پسندند. دامن های میدی کوتاه و جذب که برخی افراد به آنها دامن مدادی می گویند همراه با شومیز یا کت، کت و شلوارهای خوش دوخت، شلوارهای پارچه ای راسته و ساده یا پیراهن های میدی آستین دار که عموما یقه انگلیسی یا یقه آمریکایی هستند در استایل های رسمی به وفور مورد استفاده قرار می گیرند. بهترین انتخاب برای استایل های رسمی کفش های پاشنه دار هستند. کفش های کتانی یا کفش های کالج انتخاب های مناسبی برای استایل های رسمی نیستند. کفش های پاشنه دار پامپ همراه با استایل های رسمی بیش از مدل های دیگر توصیه می شود.

پیراهن های اسکارلتی یا پفی

پیراهن ها و دامن های پفی نیز از جمله استایل های بسیار زیبا و پرطرفدار هستند که البته برای هر اندامی مناسب نمی باشند و بیشتر برای اندام های ظریف با کمرهای باریک یا مدل های ساعت شنی مناسب است. با دامن های پفی بهترین انتخابی که می توانید داشته باشید کفش های پاشنه دار پامپ، استیلتو، پاشنه لژ و کفش های پاشنه دار بندی و جلوباز است، اما علاوه بر کفش های پاشنه دار و کفش های عروسکی نیز انتخاب های مناسبی به شمار می روند.

ماکسی های بلند

ماکسی های بلند انواع متفاوتی دارند و در مدل های متفاوت دوخته می شوند. دامن های کات آ، دامن های ماهی یا پری دریایی، دامن های پرنسسی و شیث های بلند همگی در دسته ماکسی های بلند قرار می گیرند که باید به همراه آنها از کفش های پاشنه دار استفاده کنید، نکته ای که بیش از مدل کفش پاشنه دار مهم است اندازه پاشنه است. کفش های پاشنه فرانسوی یا کیتن انتخاب های خوبی برای ماکسی های بلند نیستند چون معمولا پاشنه پهن و کوتاهی دارند.
زیباترین و مناسب ترین انتخاب برای ماکسی های بلند، کفش های پاشنه دار جلو باز، پامپ، پاشنه مکعبی یا پاشنه کاما هستند که باعث می شوند ظرافت استایل شما بیشتر شود و دامن بر اندام پایین تنه بهتر و زیباتر بنشیند.

استایل کژوال

استایل کژوال یا سبک موقر و نیمه رسمی فاخر از جمله استایل هایی است که بنا بر سلیقه های مختلف دارای تنوع بسیار بالایی است. در ایران استایل های کژوال بیشتر به عنوان استایل های روزانه و خیابانی مورد استفاده قرار می گیرند. شاید بهترین تعریفی که بتوان برای استایل کژوال ارائه داد اینگونه باشد که استایلی که در دسته های رسمی، کلاسیک، مجلسی، رمانتیک و ... قرار نگیرد به عنوان استایل کژوال شناخته شود. شلوار جین، کت های چرمی، تی شرت های طرح دار، پیراهن های اسپرت، کت های اسپرت، شلوار کتانی جذب یا راسته، بافت های اوور سایز، پیراهن های راحتی کوتاه با پارچه های لطیف و خنک همگی معمولا در دسته بندی استایل های کژوال قرار می گیرند. همراه با استایل کژوال بیشتر کفش های کتانی و کالج و یا بوت های لگ و بلند بدون پاشنه مورد استفاده قرار می گیرند و اگر در استایل کژوال پیراهن های راحتی استفاده شده است می توان از کفش های پاشنه دار جلو باز یا صندل های راحتی استفاده نمود که بسیار زیباست.

پیراهن های کوتاه

منظور از پیراهن های کوتاه در اینجا لباس های مجلسی کوتاهی است که قد دامن آنها بالاتر از زانو است. این نوع از لباس ها در مدل های متنوعی دیده می شوند اما معمولا سیلوئت همه آنها راسته و شیث است و در مدل های جذب یا تونیک مورد استفاده قرار می گیرند. بهترین انتخاب برای لباس های مجلسی کوتاه، کالج های عروسکی و صندل های بدون پاشنه است اما برخی افراد تمایل به پوشیدن کفش های کتانی و اسپرت نیز با این لباس ها دارند اما برای انتخاب کفش کتانی باید به مراسمی که قرار است در آن حاضر شوید نیز دقت داشته باشید. کفش های کتانی بیشتر برای مراسم های صمیمانه و دوستانه مناسب هستند و اگر این لباس ها را در میهمانی های شب می پوشید توصیه می کنیم دور کفش کتانی را خط بکشید هم چنین کفش های پاشنه دار به دلیل قد کوتاه این دامن ها انتخاب های خوبی نیستند.
امروزه با تحولی عظیم در دنیای مد و فشن و طراحی های جدید مد توسط برندهای مطرح در سراسر دنیا دیگر استایل لباس پوشیدن و ست کردن کفش و اکسسوری مانند گذشته در چند چارچوب خاص خلاصه نمی شود و حتی اگر دوست داشته باشید می توانید کفش های آدیداس را با لباس های اسکارلتی و پفی هم بپوشید و کسی به شما ایرادی نمی گیرد!!. دلتان خواسته و دوست داشتید اینگونه لباس بپوشید!! پس بیش از آنکه ذهن خود را منحصر به چند مدل خاص کنید در مورد مدل هایی که دوست دارید و تمایل دارید آنها را تجربه کنید فکر کنید و آنها را انتخاب نمایید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت