6 راه اصلی دکوراسیون کیک و شیرینی

6 راه اصلی دکوراسیون کیک و شیرینی

فهرست عناوین

این روزها هنر تزئین کیک و دکوراسیون آن تبدیل به یکی از راه های درآمد خانگی و مشاغل حرفه ای شده است. انواع کیک ها از کیک های عروسی گرفته تا کیک های تولد و سالگرد ازدواج و کیک های مناسبتی دیگر مانند کیک های سالگرد فارغ التحصیلی، همگی متدهای یکسان و مشترکی برای دکوراسیون دارند که به تناسب ذوق و هنر و سلیقه دکوراتور کیک مورد پردازش قرار می گیرند و نتیجه آن کیک هایی متنوع و متفاوت می شود.
هنگامی که صحبت از تکنیک های حرفه ای تزئین کیک به میان می آید، مهارت های زیادی وجود دارد که باید آنها را مورد بررسی قرار دهیم. به یاد داشته باشید که برای موفقیت در این عرصه باید مشتاق یادگیری تکنیک های موجود و ابداع تکنیک های جدید باشید. با بزمینه در این مقاله همراه باشید تا روش های اصلی و مرسوم برای تزئین کیک های مختلف را بررسی نماییم.

آیسینگ رویال کیک با گیپور خوراکی

گیپورهای خوراکی روش های جذابی برای تزئین کیک های چند طبقه کلاسیک و یا در اصطلاح کیک های رویال (سلطنتی) هستند. برای درست کردن این گیپورها ورقه های سیلیکونی خاصی در لوازم قنادی ها به فروش می رسند که با روش آسان و با مواد اولیه ساده و در دسترس مانند نشاسته و پودر قند ساخته می شوند و روی کیک ها و شیرینی ها به عنوان تزئین گذاشته می شوند. این روش، راه بسیار مناسبی برای تزئین کیک های عروسی به شمار می رود. در کنار این گیپورهای خوراکی از تزئینات خامه نیز برای زیبایی هر چه بیشتر استفاده می شود.

تزئین کیک با ماسوره خامه

یکی دیگر از روش های بسیار مرسوم و البته با قدمت زیاد، استفاده از ماسوره های خامه برای ایجاد شکوفه های خامه ای روی کیک و شیرینی هاست. خامه قنادی و ماسوره ای با مدل های مختلف تنها چیزهایی هستند که به آنها نیاز دارید تا بتوانید مدل های بی نظیری از کیک ها را خلق نمایید.

تزئین کیک با گل های شکری

به این عکس ها نگاه کنید. ایا هنر دکوراتور کیک قابل تحسین نیست وقتی که بدانید تمامی گل های استفاده شده در تزئین کیک خوراکی و دست ساز هستند ؟
درست کردن گل های شکری هنری بی نظیر در صنعت دکوراسیون کیک محسوب می شود که با مواد اولیه ای ناچیز و البته ذوق و هنری فراوان می توان به آن دست یافت. گل های شکری با مواد اولیه ای مانند نشاسته، کرم تارتار، رنگ خوراکی و تخم مرغ ساخته می شوند. البته بسیاری از قنادان ترجیح می دهند از گل های طبیعی برای تزئین کیک های خود استفاده کنند زیرا درست کردن گل های شکری کاری بسیار تخصصی و وقت گیر است.

تزئین کیک با روکش های متنوع

روکش های شکلاتی، باترکریم، کاراملی و روکش های ژله ای و براق از جمله روش های بسیار مرسوم و البته ساده و کاربردی برای تزئین کیک ها محسوب می شوند که طرفداران خاص خود را دارند و برای انواع کیک های تولد بسیار مناسب می باشند.

مجسمه ای از جنس کیک!

ساختن المان های مجسم یکی دیگر از عرصه های هنر دکوراسیون کیک محسوب می شود که طرفداران بسیار زیای را به خوود جذب نموده است. یادگیری چگونگی حکاکی، مجسمه سازی و ایجاد کیک های واقعی هنری است که علاوه بر قنادی و کیک پزی نیازمند هنر نقاشی و مجسمه سازی و تصور خارق العاده اجسام است که از عهده هر کسی بر نمی آید.

تکنیک های نقاشی دستی روی کیک

نقاشی روی کاغذ هم در نگاه اول بسیار سخت و پیچیده به نظر می رسد چه برسد به اینکه قرار باشد این کار روی کیک انجام گیرداما به یاد داشته باشید که هر فرد حرفه ای در ابتدا یک فرد مبتدی بوده است و هیچکس به صورت مادرزادی هنرمند به دنیا نمی آید. گاهی نقاشی ها به صورت دستی روی کیک انجام می گیرند و گاهی از چاپگرهای خاصی برای چاپ عکس ها و تصاویر روی کیک ها استفاده می شود و بدین ترتیب کیک های خاص و متفاوت و متناسب با هر مناسبتی را می توان به وجود آورد.

به کمک فوندانت خلاقیت را به حد اعلا برسانید!

فوندانت یک آیسینگ شگفت انگیز است که در روش های مختلف و بسیار خلاقانه ای مورد استفاده قرار می گیرد. خمیر فوندانت به دلیل ساختار فرم پذیری که دارد و هم چنین ساختار استوار و مقاوم آن پس از خشک شدن برای ساختن المان شخصیت ها گرفته تا مشاغل، حیوانات و تزئینات مرتبط با مراسم عروسی مانند لباس عروس بسیار مناسب و پرکاربرد می باشند.
سخن آخر:
هنر تزئین کیک یک هنر بسیار گسترده و لایتناهی است و هر روز ، روش های جدید و مدرنی به آن اضافه می شود که هر یک از این روش ها مدل های زیبا و فوق العاده ای را با خود به ارمغان می آورد. کیک های عروسی از جمله قسمت هایی از مراسم عروسی به شمار می روند که می توان نهایت خلاقیت و خاص و متفاوت بودن را در آن به خرج داد و مطمئن بود که این مدل از کیک را تا به حال هیچکس برای عروسی خود انتخاب نکرده است! برای مشاهده نمونه کارهای هنرمندان ایرانی در زمینه تزئین کیک، کلیک کنید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت