راهنمای عکاسی در سفر؛ 6 نکته اصلی برای ثبت خاطره ها

راهنمای عکاسی در سفر؛ 6 نکته اصلی برای ثبت خاطره ها

فهرست عناوین

عکاسی لحظات خوش در سفر یکی از مهم‌ترین کارهایی است که بیشتر افراد مخصوصاً زوج‌های جوان به آن توجه و علاقه نشان می‌دهند؛ زیرا بدون ثبت عکس‌های هیجان انگیز، عملاً سفرتان اصلی‌ترین عنصر یعنی خاطره سازی را کم دارد.

همان گونه که از مراسم‌های متعدد زندگی‌تان همانند نامزدی، عقد و عروسی عکس‌های خاطره انگیزی دارید، باید بعد از ازدواج نیز همچنان شوق و ذوق عکاسی را در قلبتان زنده نگه دارید و در طول سفرهای متعدد عکس‌های خلاقانه و خاطره انگیزی را ثبت کنید.

با وجود این که تمام افراد تصور می‌کند عکاسی امری ساده است و با در دست داشتن یک دوربین حرفه‌ای می‌توانند عکس‌های جذابی ثبت کنند، اما باید بدانند که عکاسی نیز یکی از شاخه‌های هنری است و نیاز به خلاقیت زیادی دارد.  بهترین برندهای دوربین را ببینید.) بنابراین بدون توجه به راهنمای عکاسی در سفر، ممکن است نتوانید عکس‌ها را آن گونه که دلخواهتان است به تصویر بکشید.

جاذبه‌های گردشگری منطقه را دقیقا بررسی کنید.

به عنوان اولین نکته‌ی راهنمای عکاسی در سفر، باید لیست مناطق جذاب و هیجان انگیز منطقه را بررسی کنید؛ زیرا با توجه به این که برخی از مناطق ممکن است با سلیقه شما سازگاری بیشتری داشته باشند، انتخاب‌های بهتری برای ثبت عکس‌های خاطره انگیز خواهید داشت. به عنوان مثال اگر از افرادی هستید که به مناظر طبیعی علاقه‌مند هستید، انتخاب مناطق بکر و دست نخورده می‌تواند گزینه مناسبی برای ثبت عکس‌های خاطره انگیز باشد.

اما در صورتی که بیشتر به فرهنگ و هنر علاقه‌مند هستید، بهتر است عکس‌هایی را در این مناطق به یادگار ثبت کنید.

مطابق اصول راهنمای عکاسی در سفر، انتخاب مناطق بنا بر سلیقه افراد متفاوت است. زیرا همان‌طور که زوج‌های مختلف سفره عقد و تجملات متفاوتی را برای برگزاری مراسم نامزدی و عروسی در نظر می‌گیرند، ممکن است منظره‌ای را جهت عکاسی انتخاب کنند که تنها برای آن‌ها خاص و رویایی به نظر میرسد.

مناطق مورد علاقه‌تان را اولویت بندی کنید.

با توجه به این که سفر در یک چشم بر هم زدن به پایان می‌رسد و باید کوله بارتان‌ را برای برگشتن به خانه آماده کنید، بنابراین به عنوان دومین نکته راهنمای عکاسی در سفر به شما پیشنهاد می‌کنیم که مطابق تحقیقاتی که انجام داده‌اید، یک چک لیست از جاذبه‌های گردشگری منطقه تهیه کنید. زیرا ممکن است گزینه خاص و مهیجی در مکانی که برای سفر انتخاب کرده‌اید وجود داشته باشد و شما آن را به دست فراموشی سپرده باشید؛ به گونه‌ای که پس از اتمام سفر و دیدن عکس‌ها تازه متوجه می‌شوید که مکانی که منتظر دیدنش بوده‌اید و قصد داشتید در آن عکس‌های هیجان انگیزی ثبت کنید را به طور کامل از قلم انداخته‌اید!

با لیست کردن مناطق گردشگری مورد علاقه‌تان می‌توانید در طول سفر به ترتیب به آن‌ها سر بزنید و تصاویری به یاد ماندنی ثبت کنید.

اگر این سفر ماه عسل‌تان پس از ازدواج است، بهتر است ژست‌هایی را داشته باشید که مانند عکس‌های روز نامزدی، عقد یا عروسی شدت علاقه‌تان را به یکدیگر نشان دهد تا تماشای چندین و چند باره عکس‌ها همیشه لبخندی از سر رضایت به لب شما بنشاند.

عکس‌های متعدد بگیرید.

با وجود این که عکاسی در طول سفر آداب خاصی را دارد، به عنوان سومین نکته راهنمای عکاسی در سفر، به شما پیشنهاد می‌کنیم از هر منظره چندین و چند عکس ثبت کنید؛ زیرا برخی از عکس‌ها ممکن است به دلیل بازتابش نور یا عدم دقت کافی از کیفیت مناسبی برخوردار نباشند. ثبت چندین و چند عکس، خیالتان را از بابت این که یکی از عکس‌ها به طور اتفاقی از بین رفته باشد راحت می‌کند؛ زیرا همیشه چندین نمونه از همان عکس با زوایای مختلف موجود است و می‌توانید به جای عکسی که از بین رفته است، آن‌ها را جایگزین کنید.

یک لبخند زیبا در همه حال می تواند سوژه های خاص بسازد!

هیچ فردی از دیدن کسی که در عکس قیافه‌ای غمگین یا عصبی دارد خوشحال نخواهد شد؛ بنابراین سعی کنید با توجه به چهارمین نکته راهنمای عکاسی در سفر، در تمام عکس‌هایتان لبخند بر لب داشته باشید تا بتوانید پس از گذشت چند سال، با دیدن عکس‌ها دوباره شادی و اشتیاق آن روزها را احساس کنید.

اگر گرما یا سرما آزارتان می‌دهد و از شما فردی عبوس و ناراحت می‌سازد، بهتر است زمان‌هایی را برای عکاسی در سفر انتخاب کنید که زاویه تابش خورشید مستقیم نیست و دمای هوا برای این کار مناسب است. این مورد به خصوص در زمانی که به مسافرت ماه‌عسل می روید، بسیار حائز اهمیت است.

در گرفتن عکس هایتان قانون شکنی کنید!

با وجود این که عکاسی اصول خاص خودش را دارد و بیشتر عکاسان از این اصول  به عنوان پنجمین نکته راهنمای عکاسی در سفر پیروی می‌کنند؛ اما به شما پیشنهاد می‌کنیم قانون شکنی کنید و با ژست‌های مختلف و در مناظر خاص خاطراتتان را ثبت کنید. عکس‌هایی که با ظرافت تمام و با ژست‌های کاملاً متفاوت ثبت می‌شوند، همیشه جذاب‌تر از تصاویری هستند که تنها حرکاتی نمایشی و تکراری دارند و هیچ اثری از واقعیت و هیجان‌های زندگی طبیعی در آن‌ها جریان ندارد.

ترکیب نور و رنگ را برای جان بخشی به عکسها فراموش نکنید.

عکاس‌ها میانه خوبی با نورها و رنگ‌ها داشته و به واسطه روحیه هنر دوستانه‌ای که دارند، بهترین عکس‌ها را با بهترین کیفیت ثبت می‌کنند. شما نیز به عنوان فردی که قصد دارید عکس‌های خاطره انگیزی هنگام سفرتان ثبت کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که دنیای رنگ‌ها و نورها است که به عکس‌ها رنگ واقعیت می‌بخشد.

بنابراین مطابق ششمین نکته راهنمای عکاسی در سفر، مکان‌هایی را برای عکاسی انتخاب کنید که از نور سرشار باشد. همچنین اگر منظره انتخابی‌تان تنها یک جنگل سرسبز است، سعی کنید لنز دوربین را به گونه‌ای تنظیم کنید که آسمان و ابرها نیز در کادر قرار بگیرند.

سعی کنید در طول سفر به بازارهای منطقه نیز سری بزنید و از مواد غذایی خاصی که تنها مختص به آن شهر یا کشور است، تصاویری به یادگار ثبت کنید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت