اگر شما و شریک زندگیتان این 6 مورد را رعایت کنید، ازدواجی ماندگار و عالی خواهید داشت

اگر شما و شریک زندگیتان این 6 مورد را رعایت کنید، ازدواجی ماندگار و عالی خواهید داشت

فهرست عناوین

از قدیم در گوش ما خوانده اند که ازدواج هندوانه در بسته است و تا حد زیادی وابسته به شانس است. اما واقعا این حرف واقعیت دارد؟ باید گفت ازدواج بیش از آن که به شانس و اقبال بستگی داشته باشد، به میزان تفاهم و سازگاری طرفین با یکدیگر و نحوه تعاملشان وابسته است. اینکه شما خود و همسرتان را به خوبی بشناسید و بدانید که در در شرایطی چگونه رفتار کنید، می تواند یک ازدواج موفق را برای شما تضمین کند. 
 در این مقاله شما را با 6 موقعیت متفاوت در روابط زناشویی آشنا می کنیم و به شما خواهیم گفت، بهترین واکنش و رفتار در چنین موقعیت هایی چگونه است. اگر این 6 مورد را در زندگی مشترک و رابطه با نامزد و پارتنرتان رعایت کنید، می توانید به آینده زندگیتان تا حد زیادی اطمینان داشته باشید. 

انتقاد پذیر باشید  

یکی از مهم ترین مواردی که می تواند به شما در بهبود و ارتقا یک رابطه کمک کند، انتقاد پذیری است. زمانی که همسرتان راجع یک مساله از شما انتقاد می کند، نباید واکنش دفاعی گرفته و از آن ناراحت شوید. بهتر است به آرامی راجع به آن صحبت کنید.
یکی از اشتباهات رایج در زمان انتقاد از طرف مقابل، استفاده از کلماتی مانند همیشه و هرگز است. جملاتی مانند تو همیشه فلان کار را انجام می دهد، هیچ تاثیر مثبتی در روند گفت و گوی شما نخواهد گذاشت. بهتر است در این مواقع از ضمیر من به جای تو استفاده کنید. برای مثال به جای آن که بگویید تو همیشه دیر به خانه می آیی، بگویید اگر من تا دیر وقت در منزل تنها باشم احساس ناامنی خواهم کرد.

 به همسرتان عشق هدیه کنید و زنجیره رفتارهای اشتباه را بشکنید 

یکی از رفتارهای ناسالم در روابط زناشویی که منجر به طلاق و جدایی بسیاری از زوج ها شده است، رفتارهای متقابل است. در واقع زمانی که همسر شما بداخلاق شده یا رفتار اشتباهی انجام می دهد، شما نیز متقابلا مانند او رفتار می کنید. این زنجیر رفتارهای اشتباه ادامه پیدا خواهد کرد تا زمانی حرمت های بسیاری بین شما شکسته خواهد شد.
شریک زندگی شما باید ببینید که شما چقدر برای زندگی مشترکتان تلاش می کنید. همواره برای کوچک ترین کارها از او تشکر و قدردانی کنید و به او عشق بورزید. سخت است اما ارزشش را دارد، اگر همسرتان رفتار اشتباهی انجام داد به جای آن که شما نیز مانند او رفتار کنید، به او عشق بدهید و سعی کنید حالش را بهتر کنید.

سختی ها را با یکدیگر مدیریت کنید 

گاهی ممکن است مشکلات زندگی از هر طرف به شما روی آورد. مشکلات مالی، مشکلات فرزندتان در مدرسه، بیماری یا هر مساله دیگر می تواند روی کیفیت رابطه شما تاثیر منفی بگذارد. در این شرایط شما احساس می کنید در مرز انفجار قرار گرفته اید و دوست دارید همه چیز را ناگهان ترک کنید.
به این نکته توجه کنید که زندگی مشترک تنها گذراندن روزهای عاشقانه و آرام نیست! زندگی پر است از چالش هایی که شما و همراه زندگیتان باید بتوانید به خوبی آن را مدیریت کنید.

  در مقابل وسوسه ها مقاومت کنید 

شاید برایتان کمی عجیب به نظر برسد که بدانید حدود 70 درصد از زنان متاهل در طول زندگی خود ممکن است جذب مردان دیگر شوند. بنابراین اگر بعد از ازدواج و یا شروع یک رابطه عاطفی جدی، مرد یا زن دیگری توجه شما را به خود جلب کرد، خودتان را سرزنش نکنید.
نکته مهم آن است که شما چگونه این احساسات را مدیریت می کنید. شما باید به خودتان یادآوری کنید که به شخص دیگری متعهد هستید تا رفتار اشتباهی از شما سر نزند. مطمئن باشید چنین احساس هایی زودگذر است و اهمیت دادن به آن ها به زندگی و احساسات شما آسیب جدی می رساند.

  همسرتان را بپذیرید و ببخشید! 

یکی دیگر از مواردی که به شما کمک می کند یک رابطه آرام و ایده آل داشته باشید، اصل بخشش و پذیرش است. قبل از هر چیزی شما باید بتوانید همسرتان را همان گونه که هست که بپذیرید و دوست داشته باشید. از مقایسه کردن همسر و زندگیتان با دیگران به شدت خودداری کنید که آفت رابطه شما خواهد شد.
بخشش اصل دیگری است که به بهبود زندگی مشترک شما کمک خواهد کرد. شما باید بتوانید اشتباهات همسر مقابلتان را ببخشید و دعواها را بیش از اندازه کش ندهید! اگر همسرتان واقعا اشتباه خود را فهمیده و از آن پشیمان است، عذرخواهی او را بپذیرید و سعی کنید دیگر راجع به آن صحبت نکنید.

رفتار مردان هنگام فشارهای روحی را بشناسید 

رفتار زنان و مردان در مقابل تنش ها و فشارهای روحی کاملا با یکدیگر متفاوت است. در این مواقع خانم ها دوست دارند، مدام با دیگران و به خصوص همسرشان صحبت کنند و از این طریق استرس خودشان را کاهش دهند. در مورد آقایان این رفتار کاملا متفاوت است. طبق تحقیقات دکتر جان گوتمن 80 درصد مردان در این مواقع در پیله تنهایی خود فرو رفته و سکوت می کنند. ممکن است شما فکر کنید که همسرتان شما را نادیده می گیرد و به شما توجهی نمی کند. اما کافی است این مساله را درک کنید که این رفتار در آن ها طبیعی است. در این مواقع چندان به همسرتان پیله نکنید و اجازه دهید که خودش سر صحبت را با شما باز کند.

تا پایان زندگی همراه یکدیگر باشید 

روانشناسان می گویند بیشتری آمار جدایی در چند سال اول زندگی است. این مساله کاملا طبیعی است، زیرا شما تازه وارد یک زندگی جدید با چالش های جدید شده اید. اگر بتوانید چند سال اول زندگیتان را با یکدیگر سپری کنید، مطمئن باشید که به تدریج زندگیتان آرام تر و بهتر خواهد شد. کم کم شما شناخت بهتری از یکدیگر پیدا خواهید کرد، یاد می گیرید که چگونه مشکلات را با یکدیگر مدیریت کنید، یاد می گیرید به خوبی یکدیگر را نقد کنید و خلاصه زیر و روی زندگی مشترک و اخلاق یکدیگر را به خوبی خواهید شناخت.  
توصیه می کنیم مقاله "طرحواره زوجین چیست و چگونه منجر به اختلافات زناشویی می شود؟" را هم بخوانید و تست سازگاری زوجین را هم انجام دهید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت