12 لوازم آرایش که برای آرایش عروس الزامی است.

12 لوازم آرایش که برای آرایش عروس الزامی است.

فهرست عناوین

چه آرایشگر باشید و بخواهید یک عروس را آرایش کنید چه خودتان عروس باشید، بهتر است با لوازم آرایشی که استفاده از آن‌ها برای یک میکاپ حرفه ای برای عروس لازم است آشنا شوید. به وسیله آشنایی با این مواد و ابزار آرایشی و دانستن نکات میکاپ و گریم می‌توانید خودتان هر سبک میکاپی که می‌پسندید را روی صورت خود و اطرافیان، به عنوان عروس یا مهمان عروسی پیاده کنید. بزمینه در این مقاله به آشنایی هرچه بیشتر شما با لوازم آرایش مورد استفاده در میکاپ حرفه ای عروس آشنا می‌کند. توصیه می کنیم پس از خواندن این مقاله نحوه نگهداری از لوازم آرایش را هم بخوانید.

1- پرایمر

چرا استفاده از پرایمر در آرایش عروس الزامی است؟ پرایمرها در انواع مختلفی تولید می‌شوند. بعضی از آن‌ها به براق شدن میکاپ کمک می‌کنند و برخی آرایش را مات می‌کنند. بعضی از پرایمرها رنگی هستند و به متعادل سازی رنگ کرم پودر کمک می‌کنند. اما چیزی که در تمام پرایمرهای تولید شده در بازار زیبایی مشترک است، افزایش دوام آرایش با پرایمر می‌باشد. در واقع پرایمر علاوه بر این که روزنه‌ها و برخی عیوب سطحی پوست را اصلاح می‌کند هدف اصلی آن تضمین دوام و ماندگاری میکاپ می‌باشد. برای داشتن ماندگاری طولانی آرایش عروس الزامی است که از یک پرایمر خوب استفاده شود. توصیه می کنیم مقاله آموزش گریم و آرایش عروس در منزل را هم مطالعه کنید.

2- کرم پودر

کرم پودر یکی از اصلی ترین موادی است که برای آرایش روزمره نیز به کار می‌رود. کرم پودر باید قبل از استفاده از سایر مواد آرایشی و بعد از پرایمر استفاده شود. یک کرم پودر خوب روی صورت می‌خوابد و حالت ماسیدگی پیدا نمی‌کند. اختلاف رنگ زیادی با پوست فرد ندارد و ماندگاری آن طولانی است.

3- کانسیلر

کانسیلرها دارای رنگ‌های مختلفی هستند که بنا بر مشکلی که روی پوست خود مشاهده می‌کنید رنگ خاصی را باید انتخاب کنید. اگر دچار کبودی هستید کانسیلرهای زرد رنگ به کمک شما می‌آیند، اگر دارای جوش و التهابات قرمز رنگ هستید از کانسیلر سبز باید استفاده نمایید. در واقع کانسیلر کار خنثی سازی عیوب سطحی پوست را انجام می‌دهد و رنگی از آن یک یا دو درجه روشن تر از کرم پودر است برای متعادل سازی چهره و کانتورینگ نیز به کار می‌رود. برای این که صورت خود را به فرم ایده آل نزدیک کنید به یک کانسیلر روشن تر از کرم پودر نیازمندید.

4- پودر فیکساتور

پودر فیکساتور یا پودر تثبیت کننده برای مات کردن و ماندگار کردن میکاپ استفاده می‌شود. بعد از این که کار فونداسیون صورت به پایان رسید باید با پودر فیکساتور قسمت‌های از صورت خود را که با خنده یا فیگورهای مختلف صورت چروک می‌افتد فیکس کنید و با یک براش پودرهای اضافی را از صورت خود کنار بزنید.

5- پالت کانتور

پالت کانتور شامل دو رنگ از موس یا کرم فشرده شده هستند که برای نزدیک کردن فرم صورت به حالت بیضی و برجسته کردن گونه به کار می‌رود. به جای خرید این پالت می‌توانید از یک کرم پودر تیره و یک کرم پودر روشن یا کانسیلر استفاده نمایید.

6- خط چشم ژلی ضدآب

خط چشم‌ها در انواع مختلفی وجود دارند که آرایشگرهای حرفه ای از نوع ژلی آن با استفاده از یک قلم استفاده می‌کنند. با چنین خط چشم‌هایی بهتر می‌توانند به آرایش دلخواه خود دست پیدا کنند. ضد آب بودن خط چشم برای دوام بیشتر آن و پاک نشدن خط چشم بر اثر تعریق الزامی است.

7- مژه مصنوعی

مژه‌های مصنوعی در انواع دانه ای و یک سره در بازار موجود هستند که با مژه‌های تکی به نتیجه بهتر و طبیعی تری دست پیدا خواهید کرد. بدون مژه مصنوعی چشمان یک عروس چیزی کم دارد و مژه مصنوعی مکمل آرایش چشمان عروس است. مژه‌های حالت دار با بلندی نرمال و موهای طبیعی چشمان یک عروس را زیباتر می‌کند.

8- ریمل یا ماسکارا

ریمل مشکی رنگ بهترین و پرطرفدارترین رنگ یک ریمل است. برای یکی شدن مژه‌های چشم عروس و مژه مصنوعی باید از ریمل استفاده کرد. استفاده از ریمل ضدآب یا معمولی بنابه سلیقه خودتان است چرا که مژه‌ها ارتباط چندانی با تعریق پوست ندارند و بدون شک پس از آرایش عروس قصد ندارید به صورت خود آب بزنید.

9- پالت و پرایمر سایه چشم

برای داشتن یک آرایش چشم زیبا علاوه بر خط چشم و ریمل و مژه به یک پالت سایه نیاز دارید. برای گریم صورت داشتن رنگ قهوه ای دو سه درجه تیره تر از رنگ پوست الزامی است و برای ماندگاری میکاپ چشم حتما باید پیش از شروع از پرایمر سایه استفاده نمایید. بر اثر تعریق ممکن است سایه و خط چشم شما پاک شود، یک پرایمر خوب می‌تواند شما را از این مشکل نجات دهد.

10- رژ لب

رژ لب تمام کننده آرایش عروس است. یک رژ لب خوب برای آرایش عروس باید رنگی متناسب با سن و سلیقه عروس داشته باشد و ماندگاری و دوام آن زیاد باشد.

11- هایلایتر

استفاده از ‌هایلایتر در برخی نقاط صورت مانند بالای گونه، بالای ابرو و ... توصیه می‌شود. از این رو برای آرایش عروس نیز باید از‌هایلایتر استفاده نمایید.

12- اسپری فیکساتور

اسپری فیکساتور تضمین کننده دوام آرایش عروس است. در انتهای میکاپ زمانی که کاری برای انجام نداشتید با استفاده از اسپری فیک آرایش، میکاپ خود را فیکس نمایید.
این مقالات را هم بخوانید:
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت