10 قانون انتخاب کت و شلوار و اکسسوری داماد

10 قانون انتخاب کت و شلوار و اکسسوری داماد

فهرست عناوین

انتخاب کت و شلوار و اکسسوری مربوط به آن اصولی دارد که باید هنگام خرید یا طراحی و دوخت آن رعایت شود. کارشناسان بزمینه در این مقاله به ذکر این نکات پرداخته اند تا شما بتوانید کت و شلوار دامادی و سایر ملزومات را خود را به شکلی حرفه ای انتخاب کنید.

1- مناسب بودن اندازه کت و شلوار

گمان نکنید که وقتی سراغ کت و شلوارهای آماده می‌روید باید بدون تغییر آن‌ها را بپوشید. این کت و شلوارها به صورت سری و با اندازه‌های معمول دوخته می‌شوند. اگر قصد خرید این کت و شلوارها را دارید بعضی از اندازه‌های آن‌ها را متناسب با خودتان تغییر دهید. اندازه شلوار، آستین و ... می‌توانند با توجه به اندازه شما تغییر کنند. بنابراین از ایجاد تغییر در کت و شلوار خریداری شده نترسید این کار کاملا معمول و منطقی است. توصیه می کنیم حتما مقاله 8 نکته در خرید کت و شلوار داماد را مطالعه کنید.

2- متریال کت و شلوار

کت و شلوارها از پارچه های مختلفی درست می‌شوند. برای فصل تابستان کت و شلوار خود را با پارچه ای انتخاب کنید که هوا از آن رد و بدل شود. پارچه‌های کتان و نخ برای تابستان مناسب هستند و پارچه‌های مثل پشم برای استفاده در زمستان بهترین انتخابند. بنابراین به جنس پارچه توجه کنید.

3- عرض سر شانه

هنگام خرید کت و شلوار به عرض سرشانه کت دقت کنید. عرض سرشانه نباید بزرگ تر یا کوچک تر از شانه‌های شما باشد. یکی از قسمت‌هایی که بعد از خرید کت و شلوار نباید تغییر دهید عرض سر شانه است زیرا دوخت کت و شلوار به کل به هم میریزد. بنابراین اگر کت و شلواری برای شما بلند است می‌توانید کوتاه کنید اما کوچک و بزرگ بودن سرشانه را خیر. معیار اصلی کوچک یا بزرگ بودن کت اندازه سرشانه است. بنابراین در این مورد به خوبی دقت کنید.

4- قد کت

شما باید به این دقت کنید که قصد خرید چه کتی را دارید. کت رسمی ‌یا اسپرت. به طور کلی طول بلندی کت باید کمی‌ پایین تر از حوالی خط کمر باشد. اگر کت شما بیش از حد بلند باشد کت و شلوار برای شما بزرگ نامناسب و شلخته به نظر می‌رسد.

5- جلیقه

اگر قصد پوشیدن جلیقه را دارید بهتر است جلیقه ای بپوشید که هم رنگ و هم طرح و هم جنس شلوار شماست. بهتر است از پوشیدن جلیقه‌های متفاوت از پارچه شلوار خودداری کنید. این جلیقه‌ها در استایل‌های فشن وجود دارند، اما در مراسم عروسی و در استایل یک داماد جایی ندارند.

6- پهنای یقه کت و شلوار

انتخاب پهنای یقه کت و شلوار (قسمتی که در عکس زیر شاهد آن هستید) بستگی به استایل شما دارد. در دهه‌های اخیر یقه‌های پهن طرفداران کمتری دارند. هرچقدر این قسمت از یقه کت پهن تر باشد کت رسمی‌تر می‌شود در حالی که یقه کت‌های غیر رسمی‌ و به اصطلاح خیابانی باریک تر هستند. اندازه استاندارد و مناسب یقه کت و شلوارهای کلاسیک 3 تا 3و نیم اینچ است. (هر اینچ حدود 5/2 سانتی متر است.) هرچه این مقدار عدد کمتری شود از رسمی‌ بودن کت و شلوار می‌کاهد.

7- استفاده از پوشت

پوشت‌ها پس از سال‌ها دوباره به میدان بازگشته اند. استفاده از پوشت بستگی به سلیقه شما دارد. می‌توانید با پاپیون یا کروات خود ست کنید و آن را در جیب خود قرار دهید. اگر پوشت را به صورت خطی و شسته رفته تا بزنید و داخل جیب کت خود بگذارید، استایلی رسمی ‌و کلاسیک خواهید داشت. اما اگر دوست دارید راحت تر به نظر برسید می‌توانید آن را نا منظم در جیب خود قرار دهید.

8- اندازه کروات

در انتخاب کروات علاوه بر رنگ و طرح باید به اندازه آن نیز توجه کنید. انتخاب عرض کروات بستگی به اندازه یقه کت شما دارد. کروات و یقه کت باید متناسب باشند. اگر کت و شلوار شما کلاسیک و دارای یقه پهن است باید از کروات پهن نیز استفاده نمایید. هنگامی‌که کروات را گره می‌زنید باید طول آن را به گونه ای تنظیم کنید که از کمربند شما پایین تر نرود و یا به حدی کوتاه نباشد که بین کروات و خط کمربند شما فاصله بیفتد. مقاله چگونه کراوات را گره بزنیم؟ 6 راه آسان برای گره زدن کراوات را هم بخوانید.

9- گیره کروات

اگر به وصل کردن گیره کروات علاقه دارید باید بدانید که چه گیره ای انتخاب کنید و جای درست آن کجاست. جای صحیح گیره کروات در قسمتی از کروات است که در اطراف جناغ سینه و در زیر عضلات سینه قرار بگیرد. همچنین برای انتخاب صحیح گیره کروات باید بدانید رنگ طلایی کلاسیک است و اگر به استایل کلاسیک علاقمند هستید آن را انتخاب کنید. رنگ گیره کروات باید با سایر اقلام فلزی شما مانند سگک کمربند و بند ساعت شما هم رنگ باشد. یا همه را نقره ای انتخاب کنید یا همه را طلایی.

10- کمربند

کمربندهای رسمی ‌باریک و با عرض یک تا یک و نیم اینچ (5/2 تا 7/3 سانتی متر) هستند. جنس آن‌ها از چرم است و باید متناسب با کفش شما انتخاب شود. رنگ و جنس کمربند باید با کفش همخوانی داشته باشد. سگک کمربندهای رسمی ‌بر خلاف کمربندهای اسپرت کوچک هستند. علاوه بر این طول مناسب کمربند حدود 4-5 سانت بلند تر از دور کمر شماست.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت