9 رسم عجیب مراسم عروسی در کشورهای مختلف

9 رسم عجیب مراسم عروسی در کشورهای مختلف

فهرست عناوین

آیا تا به حال به اتفاقات عجیبی که در مراسم عروسی اتفاق می افتد فکر کرده اید؟ 
از "کفش های دزدیده شده" در هند تا "جوراب احمقانه " در کانادا، 9 عدد از جالب ترین رسوم کشور های مختلف جمع آوری شده اند. لازم به ذکر است همان طور که سنتهایی مانند حنابندان در کشور ما رو به کمرنگ شدن است، این سنتها نیز در ایم کشورها رو به فراموشی است. 

آلمان: بریدن کنده درخت (bausmstamm sagen)

بعد از مهمانی، عروس و داماد باید با استفاده از یک اره دوطرفه، یک کنده بزرگ را دو نصف کنند. این کار سمبلی از کمک به یکدیگر در زندگی را برای آن ها تداعی می کند (اگرچه، برای اینکه این کار سریع تر انجام شود، برخی اوقات کنده درخت از قبل توسط عروس و داماد مقداری بریده می شود)

کانادا: رقص جوراب احمقانه (Silly Sock Dance)

در کبک و بقیه جاهای فرانسوی زبان کانادا، برادر یا خواهر بزرگ تر عروس و داماد که عمدتا مجرد هست، با پوشیدن جوراب های مضحک، یک نوع رقص خنده دار انجام می دهد. مهمان ها نیز می توانند با شاباش دادن، رقصیدن او را گرم تر کنند که در آخر تمام آن ها به عروس و داماد هدیه می شود.

گوآتمالا: شکاندن زنگوله (Breaking The Bell)

بعد از عروسی، هم مهمانها به خانه داماد می روند. بالای در ورودی با یک زنگوله رو به می شوند که با برنج، آرد و برخی چیز های دیگر پر شده است و فراوانی نعمت را تداعی می کند. با رسیدن عروس و داماد، مادر داماد برای خوش آمدگویی، زنگوله را می شکند تا نعمت بر سر عروس و داماد بریزد و به این ترتیب آرزوی خیر برای آنها می کند.

اسکاتلند: کثیف کردن عروس (The Blackening of the Bride)

چند روز قبل از عروسی، مراسم کثیف کردن عروس شروع می شود. در این رسم، عروس (بعضی اوقات داماد) توسط دوستان و فامیل ها محاصره می شوند و چیز هایی مثل شکر، ماهی، پر، آرد به سمت او پرتاب می شود. سپس به کوچه ها و خیابان ها می روند تا کاملا دیده شوند. اگر بتوانند از این آزمون با موفقیت خارج شوند، در طول زندگی نیز می توانند از کش مکش های زناشویی، سالم خارج شوند.

هند: غیب کردن کفش (Joota Chupai)

وقتی داماد کفش هایش را در مسیر محراب از پای خود در می آورد، خانواده عروس به صورت مخفیانه آن را مخفی می کنند. خانواده داماد باید به هر قیمتی که شده از کفش ها مراقبت کنند! اینجاست که رقابت فامیل ها اتفاق می افتد. اگر خانواده عروس با کفش ها فرار کنند، داماد باید مقداری پول بدهد تا آن ها را برگرداند.

اسپانیا: بریدن کروات داماد (Cortar La Corbata Del Novio)

بعد از عروسی، داماد توسط ساقدوش ها و دوست های نزدیک خود محاصره می شود، سپس آن ها سعی می کنند کروات داماد را از گردنش ببرند. در مرحله بعد، کروات به قطعات کوچکی تقسیم می شود و به سمت مهمان ها پرتاب می شود و هر کسی یک تکه از آن را بگیرد، آرزوی خوشبختی برای عروس و داماد می کند.

جمهوری چک: سوپ با یک قاشق (Soup From a Single Spoon)

اولین غذای عروسی در جمهوری چک، سوپ است. عروس و داماد در یک پارچه به همدیگر متصل اند و باید سوپ خود را با یک قاشق در یک پیاله بخورند. آن ها باید با همکاری یکدیگر، قاشق را در دهان همدیگر قرار دهند تا زمانی که سوپ تمام شود. این کار سمبل کمک کردن به یکدیگر در آینده است.

مکزیک: طناب (El Lazo)

بعد از اینکه زوج مکزیکی به همدیگر قول می دهند تا برای همیشه با هم زندگی کنند، خانواده و دوستانشان آن ها را به همدیگر با یک طناب مخصوص وصل می کنند. این طناب اغلب بسیار دقیق بسته می شوند و می تواند از کریستال و یا مهره ساخته شده باشد و علاوه بر آن به شکل عدد 8 بسته می شود تا سمبل اتحاد ماندگار این زوج باشد

روسیه: عروس را خارج کن (Vykup Nevesty)

وقتی یک داماد روسی می خواد عروس را سوار ماشین خود کند، ساقدوش های عروس او را دم در نگه می دارند و به او لیستی از چالش هایی را می دهند که باید انجام شوند که پس از انجام آن ها اجازه خارج کردن عروس از خانه را به داماد می دهند. چالش ها اغلب زیاد سخت نیستند، برای مثال داماد باید یک آواز بخواند، برای عروس شعری بگوید یا به ساقدوش ها باج بدهد. معمولا ساقدوش ها با شنیدن کلمه باج به او یک عروس زشت (معمولا یکی از دوستان داماد که در لباس عروس گریم شده) را به او نشان می دهند و داماد پس از دیدن چهره او سریعا کارهای درون لیست را یکی پس از دیگری انجام می دهد!
منبع:
توصیه می کنیم این مقالات را هم بخوانید:
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت