آموزش نصب تاج و تور عروس در منزل

آموزش نصب تاج و تور عروس در منزل

فهرست عناوین

احتمالا شنیده اید که به عروس خانم‌هایی که بودجه اندکی دارند پیشنهاد می شود که به آرایشگر خود نگویند که عروس هستند و هزینه میکاپ شینیون معمولی را بپردازند. مشکلی که اغلب عروس خانم‌‌ها در این زمان با آن روبرو می‌شوند نصب تاج و تور است. در این مقاله تیم بزمینه به آموزش نصب تاج و تور عروس به روشی ساده پرداخته است.

نصب تاج عروس

پیش از نصب تاج باید شینیون مو به طور کامل انجام گرفته باشد. در مقاله آموزش شینیون ساده عروس در منزل چند مدل شینیون مختلف را آموزش داده ایم. در صورتی که قصد دارید شینیون مو را نیز در منزل انجام دهید به این مقاله رجوع کنید. یکی از ساده ترین کارها برای کسی که می خواهد شخصا خودآرایی کند، استفاده از تلهای متنوع به جای تاج است. تلهای مرواریدی یا سنگ دار برای فرمالیته و حنابندون و عکاسی اسپرت بسیار مناسب هستند.
اگر برای مراسم رسمی تاج را انتخاب می کنید، محل قرارگیری نصب تاج، بستگی به شینیون و فرم صورتتان دارد. تاج را به صورت موقت روی سر قرار دهید و ببینید در کجای سر برای شما مناسب‌تر است. سپس تصمیم نهایی بگیرید و تاج را در جای خود محکم کنید.
برای نصب تاج ابتدا باید ببینید که نحوه اتصال تاج به مو به چه شکل است. بعضی از نیم تاج‌‌ها دارای شانه هستند که شانه نیم تاج داخل مو قرار می‌گیرد و سپس از دو طرف با سنجاق به مو وصل می‌شود تا محکم‌تر باشد. عیب این نوع تاج‌‌ها این است که اگر دنده‌‌های شانه پهن باشد، بین تارهای مو فاصله ایجاد می‌کند و روی شینیون شما تاثیر می‌گذارد. و اگر تاج را روی سر با شانه قرار دهید و پشیمان شوید، درآوردن آن کمی ‌دشوار است چرا که موها را خراب می‌کند.
نیم تاج‌‌هایی که شانه ندارند نیز باید با سنجاق به مو وصل شوند. ابتدا قسمتی از تاج را که میله خالی است و تزئین نشده به گونه‌ای روی مو بگذارید که لای مو قرار بگیرد و با مو‌‌ها پنهان شود.
بعضی از تاج‌‌ها منعطف نیستند بنابراین هنگام کار با تاج میزان انعطاف‌پذیری آن را در نظر بگیرید تا به شکل ناگهانی ‌ترک نخورد. نیم تاج‌‌ها را هم می‌توانید جلوی سر قرار دهید تا قد شما را بلندتر نشان دهد یا عقب‌تر بگذارید تا تاثیری در قد شما نداشته باشد.
نصب تاج‌‌های گرد کمی ‌دشوار‌تر است. چرا که قسمتی مانند تل یا شانه ندارند که محکم روی سر بایستند. این تاج‌‌ها را هم با شینیون‌‌های بالا و هم شینیون‌‌های پایین استفاده می‌کنند. تاج گرد را می‌توان دورتادور شینیون بالا قرار داد یا با شینیون پایین در وسط سر گذاشت. برای نصب این نوع تاج باید حسابی محکم‌کاری کنید و دور تا دور تاج را به موها محکم کنید.

نصب تور عروس در منزل

مرحله بعدی نصب تور عروس است. لزومی‌ ندارد تور و تاج عروس خانم با هم مماس باشند. بلکه می‌توانید تاج را جلوی شینیون قرار دهید و تو را در زیر شینیون نصب کنید.
برای نصب تور نیز تمهیداتی مثل شانه‌دار کردن تور اندیشیده می‌شود. قرار دادن شانه برای تور سبب می‌شود آزادی عمل از شما گرفته شود. چرا که حتما باید تور را دقیقا از نقطه ای که شانه نصب شده است به مو وصل کنید. اگر تور دارای شانه هم نباشد، می‌توانید به سادگی آن را به موها وصل کنید. در ابتدای امر باید بدانید اگر تور شما بلند است می‌توانید با دو لایه کردن آن و تبدیل تور به یک تور دو طبقه آن را کوتاه‌تر کنید و با بلند و کوتاه کردن لایه‌‌ها به اندازه دلخواه خود دست پیدا کنید.
اگر شینیون موهای خود را در منزل انجام داده‌اید و از آن رضایت کافی ندارید تور را روی شینیون کار کنید. به این ‌ترتیب شینیون شما زیر تور پنهان می‌شود. عروس‌‌های اروپایی معمولا تور را روی شینیون کار می‌کنند. اگر مدل موهای باز را انتخاب کردید نیز تور را باید در وسط سر و نه در پایین آن نصب کنید.
برای نصب تور بدون شانه قسمتی از تور را که می‌خواهید با سنجاق به مو وصل کنید در دست بگیرید و چین‌دار کنید تا عرض کوتاهی پیدا کند سپس به وسیله سنجاق تور را به موهای خود محکم کنید.
در مجموع نصب تاج و تور عروس از دور کار سختی به نظر می‌رسد اما زمانی که شروع به کار می‌کنید متوجه سادگی کار می‌شوید. خصوصا اگر سنجاق‌‌های مورد استفاده شما هم رنگ موهایتان باشد متوجه می‌شوید که تنها کافی است با سنجاق تا جای ممکن تاج و تور را محکم کنید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت