8 مورد برای یادآوری در هفته قبل از عروسی

8 مورد برای یادآوری در هفته قبل از عروسی

فهرست عناوین

طبیعی است که تمامی زوج ها از ماه ها قبل برای جشن عروسی خود برنامه ریزی و خود را آماده می کنند. مساله مهم این است که تنها یک یا دو هفته قبل از جشن می توان با یک برنامه ریزی تکمیلی برای اطمینان از صحیح انجام شدن کارها از سمت کسب و کارهای جشن و سایر افراد مربوط به جشن، برگزاری هرچه تمام تر جشن را بیمه کرد. این اقدامات را باهم مرور می کنیم.

با همه افرادی که قرار است به نوعی در مراسم شما خدمتی ارائه کنند به صورت مرتب و مکرر در تماس باشید.

- برای اینکه مطمئن شوید همه دارای فهم مشترکی از موضوع هستند با تک تک افراد (مثلا: تالار، گل‌آرایی، آتلیه، آرایشگاه و ...) تماس بگیرید و دوباره قول و قرار خود را قطعی کنید تا در روز عروسی با تماس تلفنی آنها غافلگیر نشوید.

- با تالار برای تعداد شام هماهنگی دوباره انجام دهید و تعداد افرادی که به مهمانان افزوده می‌شوند مثلا عکاسان یا گروه نوازندگان را یادآوری کنید.

- در طراحی چیدمان مهمانان حتما به موضوع حضور گروه موزیک یا عکاسان توجه نمایید و مکانهای بهتر را از ابتدا به آنها اختصاص دهید.

- با آژانس کرایه اتوموبیل برای هماهنگی نهایی زمان سوار شدن عروس و داماد و غیره تماس بگیرید.

افراد مختلفی که مسئول موارد کلیدی در روز عروسی هستند را تعیین کنید.

- تماس تلفنی رستوران در روز عروسی برای پرسشهای مختلف و یا زمانی که در آرایشگاه هستید بسیار آزاردهنده است بنابراین افرادی را مسئول موارد این چنینی در روز عروسی بکنید.

- لوازم و تجهیزات مراسم عقد و عروسی: فردی را مسئول پیگیری سفره عقد، نورپردازی و ... بکنید تا به صورت مستقیم با افراد در تماس باشند و مشکلات احتمالی را در روز عقد و عروسی حل کنند.

پرداخت مالی: فردی را مسئول پیگیری امور مالی بکنید تا در روز عروسی مرتبا در خصوص پرداختها سوال پیچ نشوید.

تماس اضطراری: شماره موبایل یک یا دو نفر از دوستان و آشنایان معتمد خود را به همه تامین‌کنندگان خدمات بدهید تا در روز عروسی در مواقع اضطراری با آنها تماس گرفته و همه آنان را در جریان امور قرار دهید.

زمان کافی را برای آماده شدنتان اختصاص بدهید.

- حتما چمدان خود را برای روز عروسی و ماه عسل (اگر دقیقا بعد از مراسم عقد و عروسی است) از یک هفته قبل ببندید و لوازم ضروری را جدا کنید تا در روز آخر دچار مشکل نشوید.

- اگر مراسم شما در تالارهای خارج از شهر برگزار می‌شود، حتما پیش‌بینی موارد اضطراری را بکنید تا در روز عروسی اگر به مشکلی برخوردید لباس کافی و لوازم آرایشی در اختیار داشته باشید.

زمانهای آرایشگاه عروس و داماد را به دقت رزرو کنید.

آراسته بودن عروس و داماد در روز عروسی مورد بسیار با اهمیتی است که حتما باید زمان کافی برای آن گذاشته شود. پیشنهاد ما این است که حداقل از دو هفته قبل با آرایشگاه عروس و داماد در تماس باشید و مراحل مراقبت از پوست، مو و ناخن را آغاز کنید و مطمئن شوید که در روز عروسی حداقل دو ساعت از زمان آرایشگر را رزرو کنید تا به مشکلی بر نخورید.

برای تمامی میهمانانی که کمکی نیاز دارند قبلا چاره اندیشی کنید.

اگر میهمان مریض و یا مسنی دارید که نیاز به مراقبت ویژهای دارد حتما در خصوص ایاب و ذهاب و محل اقامت آنها پیشبینی لازم بکنید چرا که باید قدردانی خود را از چنین میهمانانی که با شرایط خاص در مراسم حاضر میشوند به خوبی نشان دهید.

حتما موارد ذیل را بین دوستان و آشنایان پخش کنید.

- مدارک لازم را در زمان مناسب در اختیار عاقد و دفتر ازدواج قرار دهید.

- گیفت‌های میهمانان را برای زمان شام عروسی آماده کنید.

- هدایای ویژه والدین عروس و داماد را فراموش نکنید.

- کارتهای دعوت مراسم شام و سایر مراسم را در بازه زمانی مناسب و با دقت در اختیار مدعوین قرار دهید.

لباس عروس و داماد آماده و در دسترس داشته باشید.

لباسهای عروس و داماد را روز قبل به خشکشویی بدهید و مطمئن شوید در روز عروسی صحیح و سالم تحویل شما دهند و لباسها را در کاور مخصوص در کمد و یا جایی دور از دسترس اطفال و دور از دود و گرد و غبار نگهداری کنید و تنها چند ساعت پیش از آغاز مراسم بپوشید تا اتوی لباسها از بین نرود.

سبدهای خوش‌آمدگویی و گیفتها را به موقع تحویل دهید.

روز قبل از مراسم و یا ساعاتی قبل از آغاز مراسم، هدایای میهمانان را به مسئولین تالار تحویل دهید و تعلیمات لازم را برای اهدای هدایا در زمان مناسب بدهید تا به مشکل برنخورید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت