3 اشتباه رایج در اصلاح موی سر اقایان

3 اشتباه رایج در اصلاح موی سر اقایان

فهرست عناوین

مردان بعضی قسمت‌های سرشان را بسته به سلیقه خودشان اصلاح می‌نمایند و چون در امر آرایشگری تجربه مناسب ندارند، با کم و زیاد اصلاح کردن بعضی نواحی سر، سبب به هم ریختن شکل ظاهری صورت‌شان می‌شوند.  در ذیل به بعضی از این اشتباه‌های رایج اشاره شده است.

اصلاح خط ریش

یکی از اشتباهات رایج، هنگام اصلاح خط ریش اتفاق می‌افتد. یک معیار کلی برای اصلاح این ناحیه از سر، این‌ است که خط ریش را بالاتر از خط فرضی که 2سانتی متر از محل اتصال سر و بالای گوش پایین‌تر است، اصلاح نکنیم. البته در سال‌های مربوط به دهه 50 اصلاح خط ریش، بالاتر از این خط انجام می‌گرفت و حتی به یک روند در جامعه تبدیل شده بود که رفته رفته از بین رفت. خط ریش نقش مهمی در شکلگیری چارچوب کلی صورت شما ایفا می‌کند، پس در اصلاح آن دقت لازم را لحاظ کنید. امروزه روند و الگوی خاصی برای ارتفاع خط ریش وجود ندارد و هر کسی بسته به سلیقه خود خط ریشش را اصلاح می‌کند. ولی بهتر است بدانید خط ریش بلند برای چهره‌هایی که حالت مربعی دارند و یا چانه بزرگتری دارند مناسب است، همچنین خط ریش کوتاه برای چهره‌های که چانه کوچک‌تری دارند مناسب‌تر است، همچنین چهره‌هایی که بیشتر گرد هستند بهتر است خط ریش‌ معمولی بگذارند.


اصلاح کردن موهای شقیقه

یکی دیگر از ناحیه‌های سر که در اصلاح آن باید دقت فراوانی صورت بگیرد، موهای ناحیه شقیقه سر است، موهای این ناحیه اگر بیش از حد اصلاح شود باعث به هم ریختن چارچوب کلی صورت و محل رویش موهای سر می‌گردد و با بیرون زدن موهای جدید از این ناحیه از سر، منظره بدی به قیافه شما می‌دهد. همچنین ممکن است باعث شود سایز سر بزرگتر از حالت معمولی دیده شود. اگر موهای این ناحیه کمتر از میزان لازم اصلاح شوند، چند روز بعد از اصلاح، رشد موهای اصلاح شده در این ناحیه از سر باعث بینظم شدن و به‌هم‌ریختگی چهارچوب موهای سر می‌شود. بهترین راه برای اصلاح مطمئن این قسمت از سر مراجعه به آرایشگاه و افراد باتجربه است.


اصلاح خط موی پشت سر

موهای پشت سر هرگز نباید بالاتر از خط موی پشت سر اصلاح شوند. وقتی موهای پشت سر بالاتر از خط موی پشت سر اصلاح می‌شود باعث می‌شود شکل کلی سر گردتر دیده شود و این باعث به هم ریختن حالت و استایل موها و صورت می‌گردد. همچنین اگر موها بیشتر از ارتفاع خط پشت سر اصلاح شود بعد از چند روز، رویش موهای اون ناحیه باعث می‌شود منظره‌ای بد، در این قسمت از سر تشکیل شود. بهترین راه برای اصلاح این ناحیه از سر مشخص کردن محل رویش موها و تراشیدن موها از محل رویش موها است.


به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت