بهترین فینگر فودهای مناسب برای همه جشن ها

بهترین فینگر فودهای مناسب برای همه جشن ها

فهرست عناوین

غذاهای انگشتی یا همان فینگر فود از محبوب‌ترین غذاهای مراسم‌هایی همچون تولد هستند. این غذاها برای خوردن نیازی به قاشق و چنگال ندارند، چون کوچک هستند خوردن آن‌ها راحت است و به راحتی به صورت سلف سرویس در کنار میوه و شیرینی سرو می‌شوند. بنابراین این غذاها مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته اند. در این مقاله فینگر فودهای مناسب جشن تولد، نامزدی، سالگرد ازدواج و هر مراسمی‌که با این نوع غذا همراه است معرفی خواهیم کرد.

کاپ کیک گوشت

کیک گوشت غذای محبوبی است که در مهمانی‌ها می‌تواند شگفتی مهمان‌ها را برانگیزد. اگر کیک گوشت را در قالب‌های کاپ کیک درست کنید به فینگر فودهای‌ خوشمزه‌ای می‌رسید که سرو آن‌ها نیز راحت‌تر خواهد بود. کافی است موادی نظیر گوشت چرخ کرده، مرغ، فلفل دلمه ای، قارچ و هر ماده غذایی مناسب ذائقه خود را باهم مخلوط کرده و بپزید و بین مواد کیک که بدون شکر تهیه می‌شود بریزید.

پیتزای تست

از نان‌های تست برای پیتزاهای کوچک استفاده کنید. به این ترتیب که مواد پیتزا که کمی ‌در روغن تفت داده‌اید را روی نان تست بریزید و به مدت پنج دقیقه در دمای 180 درجه قرار دهید. به این ترتیب پیتزاهای کوچک و خوشمزه‌ای خواهید داشت. مطابق سلیقه خود می‌توانید با استفاده از قالب، نان‌های تست را به شکل دایره‌ای ببرید تا پیتزاهای جذاب‌تری به دست بیاورید.

کوکو سبزی انگشتی

بد نیست در مهمانی برای افرادی که گیاه خوار هستند نیز غذایی در نظر بگیرید. کوکو سبزی یک غذای گیاهی است که مورد استقبال همه قرار می‌گیرد. برای درست کردن این فینگرفود نان باگت را به فاصله یک و نیم تا دو سانت برش بزنید، داخل دایره‌ها را خالی کنید، داخل تابه قرار داده و درون آن را با مواد کوکو سبزی پر کنید. وقتی یک طرف آن سرخ شد آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود. سپس روی آن را با گوجه و زیتون تزئین کنید.

رول کالباس

داخل نان باگت را خالی کنید آن را روی سطحی پهن کنید و با وردنه کمی ‌آن را صاف کنید. سپس داخل آن یک لایه کالباس و یک لایه پنیر ساندویچی قرار دهید. و نان را به صورت فشرده از درازا لوله کنید. آن را درون یک کیسه فریز قرار دهید و مدتی درون یخچال بگذارید. سپس به فاصله‌های مساوی دو یا سه سانت برش دهید. و روی آن را با خلال دندان و گوجه گیلاسی و خیارشور تزئین کنید.

اسنک چوبی

اسنک فینگر فودی است که خیلی از افراد از آن برای مهمانی‌های خود استفاده می‌کنند. اسنک چوبی فینگر فودی است که به وسیله یک چوب بستنی و نان تست تهیه می‌شود و به این ترتیب خوردن آن را شبیه به خوردن یک بستنی ساده می‌کند. کافی است هنگامی‌که داخل نان‌های تست را با مواد پر می‌کنید یک چوب بستنی بین آن قرار دهید و سپس به وسیله اسنک میکر اسنک‌ها را تهیه کنید.

تارت کشک بادمجان

تارت‌های آماده در مغازه‌های مخصوص جشن تولد معمولا طعم خوشایندی ندارند. اگر وقت کافی دارید بهتر است تارت‌ها را نیز خودتان در منزل تهیه کنید و داخل آن را با کشک بادمجان پر کنید و روی آن را با گوشت چرخ کرده و گردو تزئین کرده و با گوجه گیلاسی، زیتون و خیارشور زیباتر کنید.

ته چین‌های انگشتی

ته چین اغلب به شکل‌های مکعبی دیده می‌شود. اما می‌توان این غذا را به شکل فینگر فود نیز تهیه کرد. معمولا فینگر فودها به شکل فست فود هستند. ته چین می‌تواند در این بین تنوع خوبی ایجاد کند. برای تهیه این فینگرفود از قالب‌های مافین استفاده کنید و درون فر آماده کنید.

کاناپه الویه

برای تهیه کاناپه الویه می‌توانید از نان تست استفاده کنید. نان تست را به چهار قسمت مربعی یا دو قسمت مثلثی برش بزنید. روی آن را با الویه پر کنید و سپس با گوجه، هویج یا خیارشور تزئین کنید. می‌توانید روی لایه الویه یک لایه دیگر نان قرار دهید. این به ترجیح شما برمی‌گردد. الویه یکی از غذاهای محبوب است که معمولا در تولدها سرو می‌شود.

جامبو شلز

جامبو شلز در واقع ماکارونی‌های صدفی بزرگی است که داخل آن را می‌توان با مواد مختلفی از جمله مواد ماکارونی، الویه، کشک بادمجان، کالباس و هرچیز دیگری پر کرد. بهترین انتخاب برای این غذا همان مواد ماکارونی شامل گوشت چرخ کرده است.

توپ سیب زمینی شکم پر

برای این کار باید سیب زمینی‌ها را به خوبی بپزید، و آنها را له کنید. سپس آنهارا  با روغن زیتون، نمک فلفل مخلوط کرده و به صورت توپک‌های گرد هم اندازه درآورید. داخل آن را خالی کنید و با مواد دلخواه پر کنید. در صورت تمایل روی آن پنیر ریخته و مدت کوتاهی درون فر قرار دهید تا پنیرها آب شوند.

سیخ‌های چوبی

سیخ‌های چوبی کوچک مخصوص جوجه کباب و فینگر فود را تهیه کنید و آن را با سوسیس، خیارشور، گوجه فرنگی، پنیرهای رنگی و ... پر کنید. این سیخ‌ها به میز تولد شما رنگ‌های زیبا می‌دهد.

لیوان‌های سبزیجات

لیوان‌های یک بار مصرف پلی کربنات تهیه کنید و داخل آن را با کاهو، کلم، هویج و گوجه پر کنید. اگر سالاد نیز به شکل تک نفره تهیه شود کار برای شما و مهمانان راحت تر می‌شود.

کیک مرغ

برای تهیه کیک مرغ به صورت فینگر فود، نان تست را به مایونز آغشته کنید و مخلوط مرغ، قسمت سفید رنگ پیازچه، گردو و ادویه را که قبلا در بلندر مخلوط کرده اید روی آن بریزید و یک نان تست دیگر را بر روی مخلوط بگذارید. و روی آن را به صورت دلخواه تزئین کنید. این فینگرفود در عین سادگی طعم بسیار دلچسبی دارد.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت