ترفند‌های درشت نشان دادن چشم‌ها

ترفند‌های درشت نشان دادن چشم‌ها

فهرست عناوین

چشم‌ها را می‌توان مهم‌ترین اجزای صورت دانست که زیبایی آن زیبایی کل صورت را بیشتر می‌کند. یکی از معیار‌های زیبایی چشم درشت بودن است. افرادی که چشمانی ریز دارند علاقه‌مند هستند تا با ترفندهای گریم و میکاپ چشمان خود را درشت‌‌تر نشان دهند. پیش از این کارشناسان ما در سایت بزمینه در مقاله ای تحت عنوان «آموزش مرحله به مرحله آرایش صورت - آرایش و گریم چشم» به طور مفصل نحوه میکاپ چشم را توضیح داده اند. در این مقاله تمرکز تنها بر روی چشمان ریز است. قصد داریم با ذکر ترفندهای مختلف نحوه درشت‌‌تر نشان دادن چشم‌ها را با استفاده از ابزار آرایشی توضیح دهیم.

از کانسیلر استفاده کنید!

برای درشت‌‌تر نشان دادن چشم‌ها باید پلک‌ها و کل صورت را لیفت بدهید. با استفاده از کانتورینگ و کانسیلر کل صورت را به ایده آل‌‌ترین حالت ممکن نزدیک کنید. با مراجعه به مقاله «آموزش مرحله به مرحله آرایش صورت - کانتورینگ و طراحی ابرو» عمل کانتورینگ را انجام دهید. با استفاده از یک کانسیلر که رنگ آن یک یا دو درجه از رنگ پوست شما روشن‌‌تر است زیر چشم و گونه و روی پلک را کانسیلر بزنید. در قسمت پایین چشم اگر کانسیلر را تا نزدیکی مژه‌های پایین بزنید چشم شما ریزتر نشان داده میشود. بنابراین حد استفاده از کانسیلر را فراموش نکنید.

ابرو‌ها را از یاد نبرید!

اگر ابرو‌های شما بیش از اندازه به چشمانتان نزدیک باشد خطای دید ایجاد می‌کند و چشم‌ها را ریزتر از حد معمول نشان می‌دهد. ابرو‌هایی که شکستگی دارند بیشتر از ابروهای صاف مناسب چشم‌های ریز می‌باشند. بنابراین برای درشت‌‌تر نشان دادن چشم‌ها به ابرو‌ها حالت هلالی دهید و فاصله آن را از چشم‌ها زیاد کنید.
علاوه بر موارد گفته شده برای آن که به هدف خود برسید باید دنباله ابرو‌ها را به سمت بالا ببرید. این کار را در حد متعادل انجام دهید تا حالت مصنوعی به خود نگیرید.
یکی دیگر از ترفندهای مفید در این راستا روشن‌‌تر کردن ابرو‌هاست. رنگ روشن ابرو‌ها سبب می‌شود که چشمان شما درشت‌‌تر و صورت تان باز‌‌تر به نظر برسد.

مژه‌ها را فر کنید!

از ابزار فر مژه استفاده کنید تا مژه‌ها به سمت بالا لیفت پیدا کند و چشم‌ها بزرگ‌تر از حد معمول دیده شود. توجه داشته باشید که بعضی از ابزار‌های فر مژه سبب کنده شدن مژه‌ها می‌شود. یک وسیله مطمئن استفاده کنید.

استخوان پایین ابرو را گریم کنید!

مانند تصویر زیر حفره ای که پایین استخوان زیر ابرو قرار دارد را با یک سایه قهوه ای ملایم سایه بزنید. و برجستگی استخوان پایین ابروها را سایه روشن متمایل به رنگ سفید بزنید.

خط چشم مناسب بکشید!

خط چشم مناسب چشم‌های ریز باید یک خط باریک باشد که در گوشه انتهایی چشم به سمت بالا کشیده می‌شود. اگر چشمان ریزی دارید بهتر است خط چشم نکشید تا این که خط چشمی پهن رسم کنید. زیرا خط پهن چشمان شما را ریز‌‌تر نشان می‌دهد. خط چشم گربه‌‌ای بهترین فرم خط چشم برای چشمان ریز است. خطی که از وسط خط مژه شروع می‌شود و در واقع قسمت داخلی خط مژه بدون خط چشم باقی می‌ماند.
یکی از ترفند‌های درشت نشان دادن چشم‌ها استفاده از خط چشمی با رنگ روشن‌‌تر از مشکی است. در صورت تمایل می‌توانید از خط چشم‌های قهوه ای یا سورمه ای به جای مشکی استفاده کنید.

سایه تیره نزنید!

اگر قصد دارید در پشت پلک خود از سایه استفاده کنید سعی کنید سایه‌های پر رنگ را انتخاب نکنید. سایه‌های نقره ای، طلایی، صورتی ملایم، کرم، قهوه ای روشن و رنگ‌هایی از این قبیل برای چشم‌های ریز مناسب‌‌تر هستند.

مژه‌های پایین را از یاد نبرید!

حتما از یک ریمل خوب برای مژه‌های پایین استفاده کنید. علاوه بر این زیر پلک پایین را سایه قهوه ای رنگ بزنید. از یک قلم باریک استفاده کنید تا این خط بیش از اندازه پهن نشود.

داخل چشم را با مداد روشن بکشید!

اگر چشمان درشتی دارید می‌توانید از مداد مشکی هم برای کشیدن خط داخلی چشم استفاده کنید اما اگر چشمان شما ریز است و دوست دارید چشمان خود را درشت‌‌تر نشان دهید، بهتر است از یک مداد رنگ نود برای کشیدن داخل چشم استفاده کنید. مداد سفید رنگ سبب می‌شود تا آرایش شما کمی غلیظ به نظر برسد اگر برای شما مسئله ای نیست مداد سفید هم میتواند گزینه مناسبی باشد. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که خط داخلی چشم به سرعت پاک می‌شود پس مدادی که برای آن استفاده کرده اید همراه داشته باشید تا بتوانید آن را تمدید کنید.

هایلایتر استفاده کنید!

برای سر زندگی بیشتر و همچنین درشت‌‌تر نشان دادن چشم‌ها از یک هایلایتر استفاده کنید. به این ترتیب که گوشه داخلی و گوشه بیرونی پلک را با یک هایلایتر هایلایت کنید.

مژه مصنوعی بگذارید!

بهتر است مژه ای که انتخاب می‌کنید مژه دانه ای باشد تا بتوانید آن را به خوبی و به صورت مناسب قرار دهید. برای چشم‌های ریز باید گوشه بیرونی چشم مژه‌های بلندتر و برای قسمت داخلی مژه‌های کوتاه‌‌تر قرار دهید. مژه‌های فر به سمت بالا با موهای طبیعی گزینه مناسبی برای چشم‌های ریز است.

لنز رنگی بگذارید!

لنز‌های رنگی با رنگ روشن چشم‌ها را باز‌‌تر نشان می‌دهد. به طور کلی لنز سبب بزرگ‌تر شدن چشم می‌شود اگر رنگ لنز روشن باشد ما را به هدف نزدیک‌‌تر میکند. برای اطلاعات بیشتر در مورد لنز می‌توانید به مقاله «استفاده از لنز در میکاپ عروسی» مراجعه نمایید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت