کیک عروسی به سبک کلاسیک

کیک عروسی به سبک کلاسیک

فهرست عناوین

اگر یک عروس کلاسیک هستید و به دنبال المان های کلاسیک برای کیک جشن‌تان می‌گردید، ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با کیک های این سبک آشنا کنیم. حال فرقی نمی کند که کیک سفید ساده بخواهید یا کیک تزئین شده با خامه، می توانید با این راهنما یکی از اصلی ترین جز دکوراسیون عروسی تان را به شکل بسیار شگفت انگیزی به نمایش بگذارید.

در مورد کیک عروسی کلاسیک

اول از همه باید بدانید که معمولا کیک های سبک کلاسیک به شکل های گوناگون و عجیب و غریب دیده نمی شوند و به صورت دایره ای یا مربع با قطرهای مساوی هستند. در واقع اصلی ترین ویژگی یک کیک کلاسیک این است که به ظرافت و سادگی و رسمی بودن آن بسیار اهمیت داده می شود؛ بنابراین استفاده از المانهایی چون گل و پاپیون به عنوان سمبلی از این ویژگی بسیار جالب توجه است. متداولترین تعداد طبقات برای سبک کلاسیک دو یا سه طبقه است که البته بازهم با توجه به تعداد مهمانها می تواند بیشتر باشد. رنگهای سفید، طلائی، گلبهی، آبی و سبز و صورتی و زرد کم رنگ از رنگهایی هستند که معمولا آنها را در ظاهر کیکهای کلاسیک به کار می برند. از نظر تزئینات و شکل کلی نیز مدل های بسیار زیادی وجود دارند که در ادامه به آنها می پردازیم:

کیک گل رز با تزئینات سفید

همیشه می گویند که زیبایی در سادگی ست و اگر می خواهید این زیبایی را به خوبی نمایش دهید، استایل گل رز کلاسیک را انتخاب کنید و قرار دادن آن روی کیک را فراموش نکنید. معمولا در استایل کلاسیک از رزهای سفید یا رزهایی به رنگ ملایم استفاده می شود. 

کیک گلهای خامه ای

یکی از رایج ترین تزئینات بر روی کناره های کیک های کلاسیک، گلها و شکوفه های خامه ای با ترکیب رنگ های ملایمی چون صورتی و زرد و سبز است. استفاده از طرح هایی مانند نقطه نقطه در دو طرف کیک به آنها نظم می بخشد. فراموش نکنید که معمولا کیک های کلاسیک طرح های منظمی دارند.

کیک گلهای ارکیده

شاید در بسیاری از تزئینات کیکهای عروسی کلاسیک، گلهای ارکیده سفید را دیده باشید. گلهای ارکیده سفید معمولا نماد پاکی، درخشندگی و زیبایی هستند، به همین دلیل استفاده از آنها در تزئین کیک های عروسی بسیار رایج است. ارکیده های سفید معمولا روی کیکهای ساده با خامه سفید یا روکش فوندانت سفید قرار می گیرند.

کیک عروس و داماد

یکی از کلاسیک ترین و البته تا حدی قدیمی‌ترین طرح برای کیک عروسی، استفاده از نماد عروس و داماد بالای کیک است. این کیکهای معمولا تزئینات خاصی در روی خود ندارند و نهایتا با یک ربان یا کمی خامه تزئین می‌شوند.

کیک های حاشیه دار

اگر در فکر کیک کلاسیک هستید و دوست ندارید که روی کیک شما تزئینات زیاد و شلوغی قرار بگیرد، تنها تزئین حاشیه بالایی یا پائینی یا حتی هر دوی آنها را در نظر بگیرید. این کار نمای بسیار شیک و ساده ای به کیک شما می دهد.

کیک با تزئینات یکدست و ساده

یکی دیگر از طرح های بسیار ساده که بیشتر برای کیک های کوچک در نظر گرفته می شود، تزئین با اشکال ساده مانند عکس زیر است. برای زیباتر شدن و رنگ و آب گرفتن این کیکها می توان زمینه یا همان روکش کیک را با خامه یا فوندانت رنگی در نظر گرفت.

تزئینات پاپیونی

پاپیون نماد رسمی برای هدیه و جشن هاست است. از این رو در استایل کلاسیک نیز از ان بسیار استفاده می شود. معمولا از رنگهایی مانند صورتی، آبی یا قرمز برای ایجاد پاپیون روی کیک استفاده می شود. 

تزئینات قلبی

سالیان سال است که دو قلب نماد عشق و علاقه است. بنابراین استفاده از آن به عنوان نماد اصلی کیک عروسی کلاسیک می تواند بسیار پر معنا باشد. فراموش نکنید که در استایل کلاسیک همیشه به اصل موضوع پرداخته می شود پس اگر عروسی تان کلاسیک است، این سبک را حتما مد نظر قرار دهید.

طرح پارچه و پرده

طرح پارچه و پرده از قدیمی ترین طرح ها برای کیک های عروسی هستند و هم در استایل لوکس و هم در استایل کلاسیک از آنها استفاده می شود. تنها تفاوت آنها این است که در استایل لوکس از جزئیات و زرق و برق بیشتری استفاده می شود.

تزئینات کیک با الهام گیری از نوار و تور لباس عروس

بسیاری از کیک های سبک کلاسیک با ربان تزئین می شوند اما امروزه توجه به جزئیات در مورد کیک عروسی باعث می شود از طرحهای پیچیده تری برای تزئین کیک استفاده شود. بنابراین برای ایجاد یک طرح شیک و اصیل، یکی از کارهایی که می‌توان روی کیک انجام داد، ایجاد طرح های تور مانند روی کیک است.

طرح پارچه ای ونیزی

یکی از جدیدترین و زیباترین طرح هایی که برای کیک های کلاسیک می توان پیشنهاد داد طرح پارچه ای است که یک طرح در تمامی نقاط کیک یا با خامه کشیده می شود و یا با فوندانت یا شابلون روی آن انداخته می شود. اگر عروسی شما کلاسیک متمایل به مدرن باشد، این استایل بسیار برایتان مناسب است.

دوست دارید تا با لباس عروس های زیبای سبک کلاسیک آشنا شوید؟ پس حتما مقاله «لباس عروس به سبک کلاسیک» را بخوانید. اگر هم هنوز از سبک و استایل عروسی تان اطمینان ندارید، تست استایل عروسی به شما بسیار کمک خواهد کرد.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت