افکاری که شریک آینده‌تان، قبل از خواستگاری به آنها می‌اندیشد

افکاری که شریک آینده‌تان، قبل از خواستگاری به آنها می‌اندیشد

فهرست عناوین

هر مردی قبل از آنکه درخواست ازدواج خود را با خانمی مطرح کند، سؤالات مختلفی در ذهنش دارد و مسائل زیادی را مرور می‌کند. این مسئله هم به ابهام‌آمیز و غیرقابل‌پیش‌بینی بودن آینده زندگی زناشویی مربوط می‌شود، هم به ویژگی‌های شخصیتی آن مرد و هم به عدم شناخت او از طرف مقابلش.

در این مقاله بعضی از افکاری که یک مرد در ذهنش، پیش از مطرح کردن درخواست ازدواج، به آن‌ها می‌اندیشد، گردآوری‌شده است.

ممکن است او از من خوشش نیاید و غرورم شکسته شود.

بسیاری از مردانی که غرور خاصی دارند و فکر می‌کنند با مطرح کردن درخواست خواستگاری نباید نه بشنوند، دچار این تردید هستند و همین مسئله ممکن است از پیش‌قدم شدن آن‌ها برای مطرح کردن درخواست ازدواج با خانم مورد علاقه‌شان جلوگیری کند. این تفکر مطلقا صحیح نیست، از این رو اگر تردیدی نیز هست می توان با شناخت بیشتر و پرسشهای زیرکانه نظر فرد مقابل را نسبت به ازدواج جویا شد. برای آگاهی از این مساله پیشنهاد می کنیم مقاله اگر در خواستگاری جواب رد شنیدیم، چه کنیم؟! را حتما بخوانید.

ممکن است خانواده او مرا نپسندند.

اگر مردی به دختری برای ازدواج علاقه‌مند باشد و خانواده او را از پیش نشناسد، حتماً به نظر خانواده‌اش درباره او می‌اندیشد و در این زمینه دچار تردید است. حتی این قضیه زمانی پررنگ‌تر می شود که او خود خانواده‌ای سخت‌گیر داشته باشد و نوع فضای خانوادگی آن دختر برای او بسیار مهم باشد. تفاوت خانوادگی از لحاظ فرهنگ، وضعیت اقتصادی و اعتقادات نیز مساله مهمی است که معمولا هر دو طرف بخاطر آن در تردید هستند.

زندگی زناشویی ما چگونه خواهد بود؟

او قبل از درخواست ازدواج، حالت‌های مختلفی را از زندگی با خانم مورد علاقه‌اش در ذهن خود مرور می‌کند. خیال‌پردازی می‌کند و رؤیا می‌بافد؛ اینکه روز عروسی در کنار هم چگونه خواهند بود، سال‌های اول زندگی و بچه‌دار شدنشان چگونه سپری خواهد شد. فرزندانشان چه شکلی خواهند بود و ... . به‌هرحال هر انسانی مجموعه‌ای از افکار، خیالات و اوهام است و قبل از هر انتخاب سرنوشت‌ساز حالات زیادی را در ذهن خود مرور می‌کند.

آیا او مادر خوبی برای فرزندانم خواهد بود؟

مادر شدن جزء مهمی از زندگی مشترک است و یک مرد، به‌خصوص اگر اهل خانواده باشد، بسیار به این قضیه می‌اندیشد و دوست دارد با فردی ازدواج کند که مادر خوب و مسئولی برای فرزندانش باشد.

چطور بفهمم او بهترین کسی است که می‌تواند شریک زندگی‌ام باشد؟

این سؤالی است که مردان راهکار دقیق و تعیین‌کننده‌ای را برای آن نخواهند یافت. تنها راه پی بردن نسبی به پاسخ این سؤال، شناخت بیشتر وقضاوت عاقلانه او درباره همسر مورد علاقه و خانواده‌اش است. البته خانم ها نیز قبل از ازدواج به این موضوع بسیار فکر می کنند.

من کار درست هستم و همه‌چیز را به‌خوبی پیش خواهم برد.

این ویژگی ذهنی بسیاری از مردان است که پس از عاشق شدن، حس شجاعانه‌ای به آن‌ها دست می‌دهد و فکر می‌کنند با داشتن محبوبشان توان انجام هر کاری را خواهند داشت. شاید به همین دلیل است که ممکن است بسیاری از وعده‌های آن‌ها در پیش از ازدواج، قابل‌اتکا نباشد و نتوانند پس از ازدواج آن وعده‌ها را عملی کنند.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت