کشورهای مناسب برای سفر ماه عسل

کشورهای مناسب برای سفر ماه عسل

فهرست عناوین

بی شک اولین اقدامی که بعد از اتمام دوران نامزدی و عقد و برگزاری مراسم عروسی برای اکثر زوج‌ها حائز اهمیت است، رفتن به یک ماه عسل خاص و خاطره انگیزه خواهد بود که برای همیشه خاطره اولین سفر دونفره بعد از ازدواج را در ذهن آن‌ها ماندگار کند؛ به گونه‌ای که بسیاری از افراد تا تمام شدن مراسم عروسی دوام نمی‌آورند و حتی در دوران نامزدی و عقد از طرف مقابلشان در رابطه با شهرها و کشورهایی که همسر آینده‌شان علاقه‌مند‌ است به آنجا سفر کند سوالاتی را می‌پرسند.

گزینه مهمی که برای رفتن به ماه عسل باید به آن توجه داشته باشید، تاریخ برگزاری مراسم عروسی می‌باشد؛ زیرا زوج‌هایی که در نیمه اول سال ازدواج می‌کنند، معمولاً انتخاب‌های بیشتری برای سفر ماه عسل دارند.

زوج‌هایی که ترجیح می‌دهند در نیمه دوم سال که هوا خنک‌تر است ازدواج کنند و یک زوج پاییزی یا زمستانی باشند نیز با بررسی دقیق ویژگی‌های مناطق مختلف جهان و البته شرایط اقتصادی نسبتا خوب می‌توانند یک کشور مناسب را برای سفر در نظر بگیرند.

بنابراین تفاوتی ندارد که شما در کدام فصل از سال ازدواج کنید، چون کره زمین آنقدر بزرگ هست که کشورهایی با بهترین نوع آب و هوا در آن وجود داشته باشند و البته که بسیاری از آنها پذیرای شما برای سفر جذاب و هیجان انگیز ماه عسل‌تان خواهند بود.

سفر به فرانسه

پاریس پایتخت کشور فرانسه به شهر عشاق معروف است؛ بنابراین بسیاری از زوج‌های جوان علاقه‌مند هستند که این کشور اروپایی را جهت سفر انتخاب کنند. فرهنگ و هنر به گونه‌ای در این شهر ترکیب شده‌اند؛ که کمتر کسی می‌تواند در خیابان‌های پاریس قدم بزند و عاشق این شهر رویایی و هیجان انگیز نشود. پاریس اغواگر و فریبنده است، بنابراین طول مدتی که جهت اقامت در این شهر در نظر می‌گیرید را به گونه‌ای تنظیم کنید که بتوانید با آسودگی خاطر از پاریس جدا شده و به کشور و منزلتان بازگردید.

این شهر رویایی آب و هوایی اقیانوسی دارد و در برخی از روزهای سال بارانی است؛ با این وجود که باران‌های شهر پاریس بسیار تند و شدید است؛ اما برف تنها به اندازه فرود آمدن از آسمان بر روی زمین باقی می‌ماند؛ بنابراین آب و هوای پاریس در اغلب روزهای سال 15 درجه است.

اگر پاریس را در برنامه سفرتان دارید توجه داشته باشید که این شهر یکی از گران‌ترین شهرهای اروپایی است و بهتر است به جای بهار و تابستان، پاییز را برای سفر به پاریس مد نظر داشته باشید.

سفر به ترکیه

با وجود این که هیجان سفر به یک کشور خاص و اروپایی مانند فرانسه بسیار زیاد است؛ اما کمتر کسی می‌تواند از عهده خرج و مخارج سفر بر بیاید و ممکن است عده‌ای عطای رفتن به پاریس را برای همیشه به لقایش ببخشند.

بنابراین بهتر است در کشورهای همسایه آسیایی جستجویی داشته باشید و برنامه ماه عسلتان را بعد ازدواج برای کشور زیبا و خاطره انگیزی مانند ترکیه تنظیم کنید. 

ترکیه را می توان یکی از توریست پذیرترین کشورهای دنیا خواند که نه تنها از ایران، بلکه سالانه میلیون ها گردشگر از سراسر کره زمین را به خود جذب می کند.

هزینه‌ها در ترکیه نسبت به کشورهای اروپایی بسیار کمتر است و با وجود جاذبه‌های گردشگری زیادی که در این کشور وجود دارد، توریست‌های زیادی هر ساله ترکیه را جهت سفر انتخاب می‌کنند. ترکیه دارای جاذبه‌های تاریخی بسیاری است و علاقهمندان به هنر و آثار باستانی را همیشه مجذوب می‌کند.

شهرهای آنتالیا، استانبول، بدروم،کوش آداسی و ... هرکدوم پتانسیل ساختن یک ماه عسل به یاد ماندنی را دارد. اگر به ورزش های آبی و آرامش سواحل علاقه مندید به آنتالیا، بدروم و کوش آداسی سفر کنید.

اگر ترجیح می دهید روزهای سفر خود را با دیدن بناهای تاریخی و خرید بگذرانید بهترین انتخاب برای شما استانبول است. تنها موردی که  باید به آن توجه کنید فصل سفر شما به این کشور است. اگر قصد لذت از آفتاب سواحل ترکیه را دارید تابستان را زمان سفر در نظر بگیرید. به طور کلی از اردیبهشت تا آبان ماه را می توان بهترین ماههای سفر به این کشور زیبا و دیدنی دانست.

تابستان‌های ترکیه به دلیل آب و هوای مدیترانه ای آن، گرم و سوزان است و فرصتی مناسب برای شنا کردن در سواحل را فراهم می آورد؛ اما اگر از گرما بیزار هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که فصل‌های بهار یا پاییز را جهت سفر ماه عسل تان در نظر داشته باشید.

سفر به صربستان

صربستان در اروپا، در شبه‌جزیره بالکان قرار دارد. پایتخت کشور صربستان بلگراد است که هر سال تابستان تبدیل به گردشگاه مسافران از سراسر دنیا می شود. صربستان در فصل زمستان سرمای زیادی را تجربه می کند که باعث شده گردشگران در زمستان به فکر سفر به این کشور نیفتند.

مدتی است که ویزای ایرانی ها به این کشور لغو شده است و این کشور یکی  از گزینه های مناسب برای ایرانیانیست که آرزوی سفر به قاره اروپا را دارند. جاذبه های طبیعی، قایق سواری در رودخانه دانوب، موزه تسلا، بنای تاريخی کنستانتین کبير و چندین و چند مورد دیگر انگیزه های سفر به بلگراد را در عاشقان سفر زنده می کند.

سفر به ارمنستان

ارمنستان سرزمینی کوهستانی است که در مرز اروپا و آسیا قرار دارد و علاوه بر جاذبه های گردشگری به علت ارزان بودنش به مقصد گردشگری بسیاری از ایرانیان تبدیل شده است. گفتنی است که از سال 1395 جهت سهولت رفت و آمد شهروندان ارمنی و ایرانی به دو کشور، ویزای توریستی بین آن ها لغو شد و تنها با در دست داشتن گذرنامه می توانید به راحتی به این کشور سفر کنید.

از جاذبه های گردشگری این کشور می توان به موزه تاریخ ارمنستان، باغ گیاه شناسی، موزه نسخ خطی باستانی، موزه کشتار جمعی و کلیساهای زیبای آن اشاره کرد. لازم به ذکر است بهترین فصل سفر به ارمنستان تابستان است.

سفر به هند

هند سرزمینی است که در آن می توانید شاهد سیل عظیمی از انسان ها در قومیت ها، نژادها و مذاهب مختلف را در کنار یکدیگر باشید. هند سرزمین عجایب است که هر بار که به آن سفر کنید می توانید باز هم تجربه های عجیب و جالب داشته باشید. هندوستان در اغلب روزهای سال آب و هوای گرم دارد و بهترین روزهای سفر به آن اواسط پاییز تا اواخر زمستان است.
از جاذبه های خیره کننده‌ هند می‌توان به تاج محل، معابد هندوستان، قلعه سرخ، دروازه هندوستان، قلعه آگرا، سواحل گوا و غارهای الورا اشاره کرد.

سفر به مالزی

مالزی نیز یکی از محبوب‌ترین کشورهای آسیایی است که مطمئنا تعریف آن را حداقل یک بار شنیده اید. این کشور سالانه پذیرای تعداد بسیار زیادی از گردشگران مخصوصا زوج های جوان است.

اگر به طبیعت عشق می‌ورزید و در کنار آن به مدرنیته و تاریخ نیز علاقه‌مند هستید، مالزی می‌تواند به عنوان بهترین کشور برای ماه عسل شما باشد.

در مالزی ادیان مختلف، معابد و مساجد گوناگونی وجود دارد که در اولین نگاه گردشگران را متعجب می‌کند. هنگام سفر می‌توانید از برج‌های دوقلوی پتروناس دیدن کنید یا سری به موزه مالزی بزنید. آکواریوم کوالالامپور برای علاقه‌مندان به دنیای زیر آب جذاب به نظر می‌رسد و محله چینی‌ها با وجود جنب و جوش و سر زندگی که دارد، شوق سفر و تفریح را برای توریست ها چندین برابر میکند.

با توجه به این که مالزی در نزدیکی خط استوا واقع شده است، آب و هوایی گرم و استوایی دارد و بارش باران در این کشور کم است. با توجه به نوع آب و هوای مالزی، بهتر است فصل‌های خنک‌تر سال را برای سفر ماه عسل در نظر داشته باشید.

سفر به استرالیا

استرالیا برای زوج های جوانی که علاقه خاصی به حیات وحش و دیدن موجودات منحصر به فردی مانند کانگوروها یا کوالاها دارند، گزینه مناسبی می‌باشد. این کشور در نیمکره جنوبی زمین قرار دارد و گردش فصل‌ها در آن با سایر نقاط زمین متفاوت است؛ به گونه‌ای که زمانی که در نیمکره شمالی بهار را تجربه می‌کنید، استرالیا به استقبال پاییز می‌رود.

 به شما توصیه میکنیم که در هنگام سفر ماه عسل به استرالیا لباس‌های مناسبی همراه داشته باشید تا آب و هوای این کشور جزیره‌ای هیجان انگیز و زیبا سورپزاریزتان نکند.

با این حال قبل از اینکه قصد مسافرت کنید، پیشنهاد می کنیم تا یک لیست از هزینه های ماه عسل تهیه کنید تا دید بهتری نسبت به خرج و مخارج سفر در پیش خود داشته باشید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

مهیار | 1397 مهر 07


پیشنهاد منم به شما جزایر بالی اندونزیه. هر چند با این وضع دلار تا شمال هم نمیشه رفت )))))))

هاله | 1397 مهر 22


عروس دوماد سالها برنامه ریزی میکنن و در نهایت وضعیت اقتصادی یه شبه جوری تغییر میکنه که همه چی در حد همون برنامه میمونه