راهنمای عقد قرارداد با آتلیه عروس و استودیو برای جشن عروسی

راهنمای عقد قرارداد با آتلیه عروس و استودیو برای جشن عروسی

فهرست عناوین

به گزارش بزمینه در برنامه ریزی مراسم عروسی با وجود جزئیات فراوان چند بخش کلی وجود دارد که برنامه ریزی و رسیدگی به آنها قبل از هر کار دیگری انجام می شود. انتخاب آتلیه و عقد قرارداد با آن جزو همین کارهاست که معمولا عروس و دامادها وسواس خاصی در مورد آن به خرج می دهند و انتخاب آتلیه و استودیو وقت زیادی از آنها می گیرد. در انتخاب آتلیه علاوه بر نمونه کارهای قبلی، بررسی لوکیشن های مورد استفاده و تجهیزات پیشرفته باید به موارد ذکر شده در قرارداد خود با آتلیه هم دقت نمایید.
در قرارداد فی مابین شما و استودیوی عکاسی و فیلمبرداری، اطلاعاتی باید ذکر شود که تمامی مفاد قرارداد شما با آتلیه کاملا واضح و شفاف باشد پس برای آرامش خود در طول کار با استودیو و آتلیه تمامی این موارد را در قرارداد ذکر کنید و اجازه ندهید رودربایستی یا تعارف، آرامش خاطر شما را بر هم بزند. البته بیشتر این موارد در نسخه از پیش تعیین شده قراردادها موجود است اما در هنگام امضای قرارداد بهتر است همه آنها را دوباره چک کنید هم چنین تمامی احتمالات را در نظر بگیرید، حوادث پیش بینی نشده و غیرمنتظره با این که خوشایند نیستند اما از بروز آنها نمی توان جلوگیری نمود پس آنها را در متن قرارداد در نظر داشته باشید. 

لیست اطلاعات و موارد مندرج در قرارداد با آتلیه

1. تاریخ عقد قرارداد
2. شماره قرارداد
3. اطلاعات طرفین قرارداد شامل نام آتلیه، شماره پروانه کسب از اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران، آدرس دقیق و تلفن ثابت و شماره همراه و نام مدیر آتلیه و اطلاعات شخصی دقیق شما
4. تاریخ عکاسی و فیلمبرداری فرمالیته (اگر عکاسی اسپرت و فرمالیته در لیست انتخاب های شما قرار دارد.)
5. تاریخ برگزاری مراسم
6. آدرس دقیق آرایشگاه عروس و ساعت دقیق حضور تیم عکاسی و فیلمبرداری در آنجا
7. ساعت شروع و پایان مراسم که به صورت معمول کار گروه فیلمبرداری با پایان یافتن مراسم، خاتمه می یابد اما در صورت نیاز به فیلمبرداری پس از پایان مراسم باید آن را در قرارداد ذکر کنید و در مورد هزینه های اضافی که بابت هر ساعت باید پرداخت نمایید صحبت کنید و مبلغ را در قرارداد مکتوب نمایید.
8. نوع تصویربرداری ( نوع دوربین و تصویر در آن ثبت می شود به عنوان مثال full HD )
9. تعداد دوربین های به کار گرفته شده در مراسم و تعداد فیلمبردار به همراه جنسیت آنها
10. هزینه ورودی آتلیه و ورودی باغ
11. هزینه حمل و نقل تیم فیلمبرداری که باید مشخص شود هزینه های حمل و نقل بر عهده چه کسی است؟
12. اطلاع از وجود برق اضطراری در آتلیه یا چگونگی مدیریت بحران در صورت قطعی برق در هنگام عکاسی و فیلمبرداری
13. چگونگی دریافت فیلم مادر و عکس های خام که در صورت لزوم هزینه های اضافی که بابت آنها باید پرداخت شود ذکر گردد.
14. مجموع مبالغ محاسبه شده و قابل پرداخت برای شما که 30 درصد از مبلغ کل قرارداد به عنوان بیعانه پرداخت می شود. 50 درصد مبلغ کل باید 2 روز قبل از برگزاری مراسم به آتلیه پرداخت شود و 20 درصد باقی مانده بابت حسن انجام کار و اجرای تمام مفاد قرارداد توسط آتلیه پس از پایان مراسم و در هنگام دریافت عکس ها و فیلم مراسم پرداخت می شود که توصیه بزمینه به عروس و دامادها این است که این مورد را در قرارداد ذکر کنند که 20 درصد مبلغ را بابت حسن انجام کار پس از پایان قرارداد و در صورت انجام تعهدات به نحو احسن، پرداخت می نمایند.

لیست موارد انتخابی در متن قرارداد 

علاوه بر موارد ذکر شده، با توجه به درجه کیفی آتلیه و تجهیزات مورد استفاده آنها، در قسمتی از قرارداد لیست تمام آپشن های ارائه شده توسط آتلیه نوشته شده است تا شما با توجه به بودجه و سلیقه خود همه یا قسمتی از آنها را انتخاب کنید. این موارد عبارتند از :
*عکاسی آتلیه
*عکاسی باغ
*عکاسی مراسم در تالار و سر مراسم عقد
*عکاسی اسپرت
*عکاسی فرمالیته
*ساخت کلیپ اسپرت ( لوکیشن فیلمبرداری برای عکاسی فرمالیته یا اسپرت و نحوه فیلمبرداری و تجهیزات مورد استفاده باید به صورت دقیق ذکر شود.)
*اکران کلیپ در مراسم و چگونگی آن
*آلبوم عکس (جنس جلد ، تعداد برگ و سایز دقیق)
*آلبوم اسپرت (جنس جلد، تعداد برگ و سایز دقیق)
*عکس شاسی سر مجلس و سایز دقیق آن
*لیت سر مجلس (لیت سر مجلس به عکس های کوچکی گفته می شود که عروس و داماد می توانند به عنوان گیفت به میهمانان به رسم یادگار تقدیم نمایند که در صورت انتخاب آن در قرارداد باید سایز، تعداد و جنس آن به وضوح مشخص گردد.)
*تصویربرداری کرین (کرین در لغت به معنای جرثقیل است و در اصطلاحات آتلیه ای به بازوی بلندی گفته می شود که دوربین به انتهای آن نصب می شود و در سر دیگر آن فیلمبردار قرار می گیرد که با تجهیزات دیجیتالی دوربین را کنترل می کند. کرین قابلیت فیلمبرداری از صحنه ها از ارتفاع حداقل 2 متری را فراهم می آورد.)
*تصویربرداری هلی شات (تصویربرداری هلی شات توسط تجهیزاتی مثل پهباد یا کوادکوپتر انجام می گیرد و به معنای تصویربرداری هوایی است. با انتخاب تصویربرداری هلی شات برای مراسم عروسی، تصاویر زیبای هوایی از مراسم عروسی شما و نمای کلی باغ از ارتفاع زیاد فراهم می آید. معمولا هلی شات در فضای باز باغ و تصویربرداری کرین در فضاهای بسته و مسقف تالار و عمارت مورد استفاده قرار می گیرد.)

اتفاقات پیش بینی نشده و شرایط خاص آنها 

1. در صورت عدم ایفای تعهد طرف آتلیه عکاسی، مبلغ باقیمانده (همان 20 % باقیمانده) تا تعیین خسارت توسط ............. نزد طرف دیگر قرارداد (یعنی شما) بطور امانی می ماند، بدیهی است پس از تعیین خسارت از محل آن استیفا می گردد. (سه نقطه می تواند داور تعیین شود یا به مراجع قضایی ارجاع شود، اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران می تواند مرجع رسیدگی به شکایات و اختلافات فی مابین باشد)

بهترین آتلیه ها را اینجا ببینید.

استودیو پرنسا مشاهده این کسب و کار
آتلیه عروس تصویر مشاهده این کسب و کار
2. آتلیه باید متعهد شود در صورتی که به هر دلیلی، یکی از مفاد قرارداد به درستی انجام نشد، چه مبلغ خسارتی به شما پرداخت می کند و شما می توانید از مبلغی که بعنوان حسن انجام کار، پرداخت نکرده بودید، برداشت کنید.
در قرارداد قید گردد در صورت وقوع حوادث غیر مترقبه که موجب کنسل شدن مراسم عروسی می گردد، جریمه ای به طرف غیر آتلیه (یعنی شما) تعلق نمی گیرد. (یکی از شرایط فسخ قرارداد توسط شما)
3. در قرارداد ذکر شود در صورت کنسل شدن مراسم عروسی، شما چه مبلغی به عنوان جریمه کنسل شدن، می بایست پرداخت کنید. این مبلغ بصورت یک عدد ثابت و یا بصورت درصدی از کل قرارداد بصورت واضح قید شود.
4. در قرارداد ذکر شود درصورت درخواست جهت تغییر روز مراسم توسط شما، آیا آتلیه اجازه تغییر روز را به شما می دهد یا خیر و حداکثر تا چند روز قبل از برگزاری مراسم، شما می توانید روز جشن را تغییر دهید و در صورت موافقت، با چه شرایط مالی این اتفاق صورت می گیرد.
5. در صورت از بین رفتن بخشی از فیلم یا عکس مراسم، به هر دلیلی ، آتلیه ملزم به پرداخت خسارت می باشد مبلغ این خسارت یا چگونگی محاسبه آن را مشخص نمایید.
6. در صورت وجود اختلاف در بین عروس و داماد ( زن و شوهر) و جدایی طرفین، بعد از پرداخت کل هزینه و تسویه حساب از طرف ایشان، در حضور هر دو نفر، عکس و فیلم نابود خواهد شد مگر به تشخیص قضایی و حکم دادگاه، مورد دیگری برای ارائه فیلم و عکس به یکی از طرفین اعلام گردد.
سخن آخر:
بر هیچکس پوشیده نیست که بستن قرارداد در هر شرایطی و با هر شخص یا ارگانی باید به صورت کاملا واضح و شفاف انجام شود و قبل از امضا تمامی بندهای آن با دقت مطالعه گردد این دقت و وسواس برای نوشتن قرارداد در هنگام انجام کارهای مربوط به مراسم عروسی بسیار حساس تر است زیرا شما برای خاص ترین و مهم ترین روز زندگی خود در حال برنامه ریزی هستید و علاوه بر صرف هزینه های بالا این روز مهم هیچ گاه در زندگی شما تکرار نخواهد شد پس سهل انگاری را کنار بگذارید و مفاد قرارداد خود چه با استودیوی عکاسی ، چه مزون لباس عروس و داماد و چه مکان برگزاری مراسم عروسی را به دقت بررسی نمایید و هر موردی که ممکن است موجب آزردگی خاطر شما شود را در آن نادیده نگیرید.
توصیه می کنیم این مقاله ها را هم بخوانید:
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت