در جلسه خواستگاری، چه مسائلی را بیان کنیم؟

در جلسه خواستگاری، چه مسائلی را بیان کنیم؟

فهرست عناوین

جلسات خواستگاری و نحوه ی رفتار در اون جلسه، تعیین کننده‌ترین معیار برای تصمیم‌گیری دو طرف یک وصلت هست. به خاطر همین مسئله قبل از قرار گرفتن توی این موقعیت بهتره همه‌ی جنبه ها رو در نظر گرفت و باید ها و نباید ها رو دونست. برای اطلاع از آداب و رسوم خواستگاری مقالات متعددی در سایت بزمینه وجود دارد در این مقاله نیز نکات مهمی را بیان نموده ایم.

برخورد با روی باز و حفظ احترام

اولین جلسه خواستگاری مهم ترین جلسه محسوب میشه و اگر دو خانواده هیچ شناخت قبلی نسبت به هم نداشته باشن، اولین دیدار و برخورد اولیه برای قضاوت اولیه بسیار مهمه. بنابراین هر دو طرف بهتره که با روی باز و بدون احساس غرور با یکدیگر برخورد کنن. علاوه بر این، مهم ترین نکته ی برخورد در خواستگاری احترام متقابل هست و باید در نظر بگیریم که هیچ وقت دو خانواده کاملا به هم شباهت پیدا نمیکنن.

خوب گوش کردن

هنگام صحبت کردن افراد، حتما کامل و با دقت به حرفها گوش کنین تا بتونید مطالب گفته شده رو به یاد بیارید و ازشون نتیجه گیری درست انجام بدین. سنجیده حرف زدن رو فراموش نکنین.

صداقت در صحبت کردن

مسلما صادقانه صحبت کردن و غلو نکردن هنگام تعریف می تونه یکی از بهترین قسمت های یک خواستگاری باشه. اینطوری تصمیم گیری برای هر دو طرف کمی آسونتر میشه.

احترام گذاشتن به عقاید

تو جلسات خواستگاری قرار نیست عقیده مون رو به کسی تحمیل کنیم و کسی عقیده ش رو به ما تحمیل کنه پس سعی کنید از زدن حرف های مطلق و فعل های امری اجتناب کنید .هدف از این مراسم شناخت دو طرفِ وصلت از هم هست و برای رسیدن به این هدف باید بریم به این سمت که فضایی فراهم شه تا بدون سانسور و معذب بودن هر دو طرف خودشون رو ارائه بدن.

 شناخت سبک فرهنگی و رفتاری

در اولین جلسات خواستگاری معمولا راجع به هویت و ویژگی های فردی و خانوادگی دو طرف صحبت میشه و در اولین جلسه بهتره موضوعات مادی و رسم و رسومات مربوط به عقد و عروسی محور بحث نباشه و هدف از صحبت ها شناخت بیشتر سبک رفتاری باشه، تا دو طرف ببینن اصلا نیازی هست این آشنایی به قرارهای بعدی کشیده بشه یا نه.
بعد از مورد پسند بودن خانواده ها طی چند جلسه، بحث ها میرن سمت جزئی‌تر شدن و تمام فرعیات هم مورد بررسی قرار می‌گیرن. معمولا در جلسه اول تیپ خانوادگی از نظر فرهنگ، مذهب و عقاید تا حدودی قابل درک میشه.

مدیریت گفتگو بین خانواده ها

محوریت بحث رو معمولا یکی از اعضای خانواده داماد که بیان صمیمی و شیوایی دارن به عهده می‌گیرن و باعث میشن روند این مراسم به خوبی پیش بره.
بهترین بحث ها در جلسات اول بحثای اجتماعی و عقیدتی و شناختی هست که فضایی فراهم شه تا خانواده ها تصمیم بگیرن سبکشون به هم میخوره یا نه و بعد از اون خیلی خوبه که هم عروس هم داماد به معرفی خودشون مثل تحصیلات و تجربیاتشون در حد چند دقیقه بپردازن تا جمع حالت صمیمی تری به خودش بگیره.البته این قضیه زمانی اینجوری پیش میره که خواستگاری سبک سنتی داشته باشه.

خواستگاری با شناخت قبلی

 معمولا در خواستگاری های مدرن و با شناخت قبلی، جلسات خواستگاری بیشتر یه نوع دورهم جمع شدن خانواده ها محسوب میشه که پیچیدگی کمتری داره و به گپ و گفت و شناخت خانواده ها میگذرد.
فراموش نکنید که خواستگاری به هر صورتی که هست پر از استرس است اما با مدیریت صحیح میتونه یکی از شیرین‌ترین تجربه ها براتون باشه.
در ادامه در مورد مسائلی که نباید در مراسم خواستگاری مطرح شوند با شما همراه خواهیم بود. برای مطالعه بیشتر مقاله سوالات رایج در خواستگاری را هم در مورد سوالات خواستگاری توصیه می کنیم.
بزمینه بهترین‌ها رو براتون آرزو میکنه و تو رسیدن به آرامش و شادی، در همه‌ لحظه‌ها همراهتون میمونه.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

samaneh | 1397 خرداد 27


خیلی عالیه مطالب سایت فوق العاده ای دارید

ستاره | 1397 مهر 08


این روزها که کسی جلسه خواستگاری اینجوری نداره تقریبا
که واسه بار اول بخوان باهم آشنا بشن

farid | 1397 مهر 09


خخخخخخخ تو جلسه خواستگاری فقط حواستون باشه چیزی نخورید شیرینی خوردم جلو چشم مادر زنم شیرینی نصفش افتاد رو فرششون

رزیتا | 1397 مهر 10


من خیلی استرس داشتم ولی خداروشکر عالی برگزار شد