انواع مدل سایه و آرایش چشم جدید

انواع مدل سایه و آرایش چشم جدید

فهرست عناوین

آرایش صورت یا میکاپ، همواره امری بسیار جذاب برای بانوان بوده است. بدین منظور سایه چشم که تاثیر ویژه‌ای بر آرایش‌چشم‌ها دارد از سبک و تنوع گوناگونی برخوردار است و سایه‌های متعددی با کارکردی متفاوت تولید شده و به بازار عرضه می‌گردند. در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی گونه‌های مختلف سایه چشم، به بررسی انواع مدل سایه و آرایش‌چشم جدید پرداخته و مطالب مفیدی را جهت آگاهی در این زمینه در اختیار علاقه‌مندان و بانوان قرار دهیم.

انواع گوناگون سایه چشم


سایه‌های چشم در انواع گوناگونی تولید و به بازار عرضه می‌گردد که هرکدام ضمن اینکه بافت و کارایی متفاوتی دارند، نحوه استفاده از آن‌ها نیز متفاوت است و نیاز به تجربه و مهارت کافی دارد. این تنوع بسیار در گونه‌های متعدد سایه چشم، انتخاب را برای افراد سخت کرده اما با آگاهی و شناخت دقیق از هر مدل، می‌توان به راحتی سایه مورد نظر خود را تشخیص داد. همچنین می‌بایست توجه داشت که برای تهیه سایه‌ چشم از طریق خرید آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی اصل، باید به مراجع معتبر رجوع نمود تا از کیفیت و سلامت محصولات اطمینان حاصل شود.

 سایه مدل پودری

این نوع سایه‌ها که اغلب به صورت پالت‌های فشرده دو یا چهارتایی و یا تک پیگمنت وجود دارد، مناسب افرادی است که تجربه‌ زیادی در زمینه کار با سایه چشم و استفاده از آن‌ها ندارند. این سایه‌های چشم پودری به سه نوع مات، اکلیلی و براق تقسیم می‌شوند که عموما از رنگ‌های مات برای استفاده در روز، اکلیلی برای آرایش‌چشم در مراسم‌های نمایشی و جشن‌ها، و نوع براق نیز برای آرایش‌چشم در شب استفاده می‌نمایند. درهنگام کار با این نوع سایه‌های پودری باید توجه نمود که هیچ‌وقت سایه را به روی پوست چشم و اطراف آن محکم نکشید، زیرا پوست دور چشم بسیار حساس بوده و هر چیز محکم و سختی به آن آسیب می‌رساند. برای کشیدن سایه چشم بهتر است از برس سایه استفاده نمایید اما اگر استفاده از آن برایتان دشوار است می‌توانید از انگشتان خود استفاده کرده و به آرامی سایه را پخش کنید.

 سایه مدل کرمی


نوعی دیگری از سایه‌ها نیز وجود دارد که به سایه مدل کرمی معروف است. این نوع سایه‌ها در ظروف کاسه‌ای و به صورت تک‌رنگ ارائه می‌شوند و برای استفاده می‌توان چندین رنگ را با هم تلفیق کرده و رنگی منحصربه فرد ایجاد نمود. این نوع سایه چشم سبب برق و جلوه‌ی بیشتری در پوست پلک شده که البته به افرادی با پوست‌های چرب توصیه نمی‌شود. برای کار با این نوع سایه‌های کرمی بهتر است از قلم‌موهای آرایشی مناسب استفاده نمایید تا مانع از ریختن سایه‌ها شود.

 سایه مدل مایع

سایه مدل مایع یکی‌دیگر از انواع سایه‌ها بوده و برای افراد مبتدی که تجربه زیادی برای استفاده از سایه‌ها ندارند، بسیار مناسب است. این سایه‌ها در بسته‌بندی‌هایی مانند رژهای مایع تولید و عرضه می‌شوند که دارای رنگ‌های متنوعی بوده و به صورت تکی ارائه می‌شوند. این مدل سایه یک براش مخصوص دارد که در هنگام استفاده می‌توان از آن استفاده نمود. نکته‌ای که در هنگام کار با سایه چشم مایع باید به آن توجه نمایید این است که، سایه مایع به سرعت بر روی پوست خشک می‌شود. بنابراین با اینکه استفاده از آن‌ها آسان بوده و کار دشواری نیست، اما کنترل سایه مایع بر روی پلک سخت است.

 سایه مدل پودری شل

این مدل سایه‌ها مخصوص کسانی است که در آرایش‌چشم و کشیدن سایه از تجربه بالایی برخوردار باشند. زیرا دانه‌های پودری آن از هم جدا بوده و برای افراد مبتدی ممکن است در حین‌کار بر روی پوست بریزد و آرایش صورت را خراب کند. به‌علاوه کسانی که پوستی خشک دارند باید در هنگام استفاده از این نوع سایه‌ها مراقب باشند زیرا احتمال دارد که خشکی پوست را افزایش داده و موجب چین و چروک در پوست اطراف چشم شود. برای استفاده درست از این نوع سایه، پس از اینکه از پرایمر استفاده کردید؛ بعد براش خود را که آغشته به پودر شده، با ضرباتی آهسته و به آرامی به پلک اعمال نمایید. همچنین می‌توانید براش را کمی خیس کرده تا سبب جذب بهتر سایه بر روی پوست‌تان شود.

 سایه مدل مدادی


 این نوع سایه‌ها برای یک آرایش‌چشم ساده و ملایم بسیار کاربردی هستند دارند. بنابراین به کسانی که به آرایش‌های پیچیده علاقه‌‍‌ای ندارند استفاده از این محصول توصیه می‌شود. استفاده از این نوع سایه چشم بسیار راحت و آسان بوده و در رنگ‌های متعددی تولید و عرضه می‌گردد. این نوع سایه‌ها دارای ماندگاری و دوام بسیار زیادی هستند و برای آرایش‌های طولانی مدت می‌توان آن‌ها را به کار برد.

 سایه مدل پخته شده

 این نوع سایه‌ها نیز از محبوبیت بسیار زیادی برخوردارند. سایه چشم مدل پخته شده دارای رنگ‌های بسیار متنوعی است، به طوری که به راحتی قابل تلفیق بوده و در آرایش‌های ترکیبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین منظور در هنگام میکاپ اگر نیاز به شدت رنگ بالا بود می‌بایست از قلموی مرطوب استفاده شود و برای شدت کمتر این سایه، بهتر است از قلموی خشک کمک گرفته شود.

انواع مدل سایه چشم جدید

در گذشته از سایه‌های اکلیلی، شاین‌دار، رنگی و بسیار شلوغ برای آرایش‌چشم‌ها استفاده می‌شد که با مرور زمان و تغییر سلایق و ترند شدن مدل‌های جدیدی از آرایش، استفاده از رنگ‌های شلوغ بسیار کم شده و در حال حاضر از تلفیق دو تا نهایتا سه رنگ شاین‌دار برای آرایش‌چشم استفاده می‌کنند. در حال حاضر مدل‌هایی مانند مدل آرایش‌چشم اسموکی و سایه‌ چشم شاین‌دار دودی بسیار محبوبیت یافته‌اند. همان‌طور که می‌دانید در هر میکاپ، آرایش‌چشم‌ها مهم‌‎ترین بخش به شمار می‌آید و اینکه از چه مدل آرایش و سایه‌ای را برای چشم‌ها استفاده کنید، کاملا بستگی به سبک آرایش شما دارد. آنچه که مهم است توجه و ایجاد یک هماهنگی میان مدل سایه کشیدن، خط چشم و آرایش کلی صورت است؛ ضمن اینکه رنگ سایه باید متناسب با چشم افراد و سبک میکاپ تعیین شود.

سایه مدل عربی

در سبک میکاپ‌های عربی و لبنانی، آرایش صورت به شکل ساده نیست و کاملا سنگین انجام می‌شود. برای آرایش‌چشم در سبک عربی بیشتر از رنگ تیره مانند مشکی‌مات و ترکیبی با مشکی اکلیلی استفاده می‌کنند. در میکاپ لبنانی که جزء میکاپ‌های عربی به شمار می‌آید؛ در قسمت میانی پلک بالایی چشم، قهوه‌ای سوخته استفاده شده و رنگ قرمز را نیز برای سایه زدن در حلقه بالای پلک‌ها به کار می‌‌برند. در سبک لبنانی، سایه قرمز رنگ می‌تواند به دو صورت گرد یا گربه‌ای کشیده شود که در هر دو مدل، سایه‌ها باید مات باشند.

سایه مدل اروپایی

سبک میکاپ‌های اروپایی کاملا در تضاد با میکاپ‌های عربی است. در این نوع میکاپ‌ آرایش سنگینی انجام نشده و رنگ‌های مورد استفاده در سایه چشم اغلب مات و روشن بوده و تناژ رنگ‌ها نیز در آرایش سبک اروپایی دارای اختلاف اندکی با یکدیگر هستند.

سایه مدل فشن

در این سبک از آرایش‌چشم، هیچ‌گونه محدودیتی برای به کارگیری رنگی خاص در میکاپ یا پیروی از سبک و اصولی معین، وجود ندارد. در سبک فشن، رنگ‌هایی مانند رنگ گرم و سرد، تیره یا روشن که با هم در تضاد هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین میکاپ آرتیست می‌تواند متناسب با چهره و فرم صورت افراد از رنگ‌ها و سبک‌های متنوعی برای آرایش‌چشم استفاده کند.

سایه مدل اسموکی

در این نوع سایه برای چشم، می‌توان از انواع رنگ‌های تیره استفاده نمود. رنگ‌هایی مانند آبی تیره، سبز تیره، قرمز تیره، قهوه‌ای و خاکستری جزئی از پالت این دسته از سایه‌ها به شمار می‌آید. در هنگام استعمال این نوع سایه، ابتدا از پرایمر برای اطراف چشم استفاده نموده که سبب دوام و ماندگاری بالای آرایش بر روی پوست خواهد شد و از ریزش و پخش شدن سایه جلوگیری می‌کند. همچنین افرادی که در اطراف پلک خود سیاهی یا گودی داشته باشند می‌توان از کانسیلر برای رفع آن استفاده کنند. بهترین کانسیلرهای رنگی برای سایه اسموکی، کانسیلر نارنجی و زرد هستند؛ همچنین بعد از کانسیلر برای افزایش دوام سایه چشم، لازم است از پودر فیکس استفاده شود. در هنگام آرایش‌چشم به روش اسموکی می‌توان از یک رنگ برای سایه یا چندین رنگ به صورت ترکیبی مانند آبی و بنفش استفاده نمود تا سبب جذابیت بیشتری برای چشم‌ها گردد. البته باید توجه داشته باشید که مرز بین رنگ‌ها کاملا پوشانده شود و قابل تشخیص نباشد.

سایه مدل رنگی

در این نوع مدل آرایش‌چشم می‌بایست از رنگ‌هایی متناسب با رنگ پوست و رنگ چشم افراد استفاده نمود. برای مثال اگر تناژ پوست فردی گرم باشد از رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای، مسی، سبز و غیره استفاده شده و اگر تناژ پوست سرد باشد، رنگ‌هایی مثل آبی، صورتی و سایر رنگ‌هایی که در این طیف قرار دارند، استفاده می‌شود. در سایه مدل رنگی، می‌توان از چندین رنگ نیز که هارمونی مناسبی با هم دارند، استفاده نمود. اما باید توجه داشته باشیم که مرز بین رنگ‌ها کاملا فید شده و نمایان نباشد. در این نوع سایه برای چشم نیز استفاده از پرایمر و کانسیلر مناسب، تاثیر بسزایی در ماندگاری میکاپ خواهد داشت.

سایه مدل شاین

در این نوع سایه برای چشم، از یک رنگ مات به عنوان اساس و پایه آرایش استفاده می‌شود و رنگ‌های دیگر را متناسب با رنگ پایه انتخاب می‌کنند تا با هم هارمونی داشته باشند. برای مثال اگر از رنگ رزگلد مات به عنوان رنگ پایه سایه استفاده کردیم از رنگ شاین رزگلد برای قسمت میانی استفاده می‌کنیم که کاملا با هم در تناسب باشند. در این نوع آرایش‌چشم، هماهنگی و هارمونی بین رنگ‌ها بسیار اهمیت دارد.

فروشگاه اینترنتی پیراکده

همان‌طور که بیان شد سایه‌های چشم دارای انواع گوناگونی هستند و در سبک‌های متعددی از آن‌ها استفاده می‌شود که به برخی از شیوه‌های جدید آرایش‌چشم در این مقاله پرداختیم. برای تهیه انواع سایه چشم مرغوب می‌بایست به مراکز و فروشگاه‌های معتبر رجوع کرده و محصول مورد نظر خود را از برندهایی باکیفیت خریداری نماییم. فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی پیراکده یکی از بهترین مراکز توزیع لوازم بهداشتی و آرایشی از برندهای معروف دنیا مانند کالیستا، میواستار، شون، گلدن رز، بی بیوتی، اسنس و بسیاری از برندهای دیگر است که می‌توانید برای آگاهی از محصولات فروشگاه پیراکده یا تهیه انواع سایه برای چشم و خرید آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی اصل با کارشناسان این مجموعه از طریق سایت https://www.pirakade.ir/ ارتباط برقرار نموده و ضمن دریافت مشاوره خرید خود را انجام دهید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت