اسانس در عطر و ادکلن چیست؟ انواع اسانس ها در عطر سازی

اسانس در عطر و ادکلن چیست؟ انواع اسانس ها در عطر سازی

فهرست عناوین

تمام افراد روی کره زمین رایحه های معطر و خوشبو را دوست دارند که همین امر آن ها را برای خرید عطر و ادکلن تشویق و ترغیب می کند. در همه مواد خوشبو اسانس جای دارد و یکی از عناصر اصلی سازنده عطر و ادکلن می باشد.
اگر اطلاعاتی در خصوص اسانس ندارید و انواع آن ها را نمی شناسید، جای نگرانی نیست زیرا در این مقاله قصد داریم اطلاعات کاملی را در خصوص اسانس ارائه دهیم. پس لطفا مطالب را تا پایان مطالعه بفرمایید.

آشنایی با تعریف اسانس

اسانس یک کلمه با ریشه فارسی نمی باشد و در اصل این کلمه ریشه در زبان فرانسوی دارد که در عطر سازی بسیار به کار گرفته می شود. اگر به دنبال یک کلمه برای اسانس در زبان فارسی باشیم، عطر مایه بهترین گزینه برای انتخاب است.
به زبان ساده اسانس ها را از گیاهان یا مواد طبیعی می گیرند که بسیار خوشبو و معطر می باشند. اسانس معمولا تحت فرآیندهای تقطیر از این مواد طبیعی گرفته می شود که در مراحل بعدی الکل و روغن به آن اضافه می شود.
اسانس را حتی با وجود الکل و روغن یک ماده اصلی می دانند و این مواد اضافه شده، تغییری در اصل بودن آن ایجاد نمی کند. این معطر و خوشبو بودن آن را در عطر و ادکلن بسیار کاربردی کرده است.
تعریف اسانس نشان می دهد، که هر انچه در محیط اطراف ما قرار دارد از این خاصیت برخوردار است. برندهای نام آشنا اسانس هایی که رایحه ای شبیه به عطرهای معروف را دارند، تولید می کنند و آن ها را در عطرها به کار می گیرند.

انواع اسانس و تفاوت های آن ها

اسانس هایی که در عطر ها به کار گرفته می شوند، دارای دو نوع هستند تا رایحه های ماندگار و دلنشین را برای افراد ایجاد کنند. در زیر با انواع اسانس ها آشنا خواهید شد.
1. اسانس طبیعی: این اسانس را در قسمت قبلی معرفی کردیم که آن ها را از طبیعت به دست می آورند. این نوع اسانس از گیاهان و حیوانات ساخته می شود و معمولا تولید آن ها، نیاز به هزینه و زمان زیادی دارد.
2. اسانس مصنوعی: این اسانس ها را در آزمایشگاه و مواد شیمیایی می سازند که از تعدد رایحه برخوردار می باشند. کیفیت بالا می تواند همان بو و معطری اسانس طبیعی را داشته باشد.
این دو نوع تفاوت هایی با هم دارند که این تفاوت ها به صورت زیر می باشند.
• ماندگاری و دوام اسانس های طبیعی بسیار بیشتر از اسانس های مصنوعی می باشد.
• اسانس های مصنوعی را می توان با کیفیت بالا ساخت تا کاملا شبیه به اسانس های طبیعی باشند، اما از لحاظ خاصیت هیچ وقت به پای اسانس های طبیعی گیاهی و جانوری نخواهند رسید. این ویژگی باعث می شود که تنها اسانس های طبیعی برای رایحه درمانی موثر باشند
• در اسانس های طبیعی تراکم رایحه ها بسیار بیشتر از اسانس های مصنوعی است که همین امر باعث می شود، عطرهای با اسانس طبیعی رایحه ای نافذتر داشته باشند.

دلیل استفاده از اسانس در عطر و ادکلن

اسانس ها در عطر سازی به کار گرفته می شوند تا بو و رایحه در عطر و ادکلن ایجاد کنند. اسانس ها را از یکدیگر جدا می کنند و می توانند عطرهایی با رایحه های متفاوت تولید کنند.

نحوه دسته بندی عطرها براساس اسانس ها

همان طور که گفته شد، صنعت عطر بدون اسانس معنایی ندارد. نکته حائز اهمیت در زمان استفاده از اسانس در عطر و ادکلن، میزان اسانسی است که به آن ها اضافه می شود و همین سبب تغییر در نام و گروه بندی آن ها شده است. این دسته بندی ها به صورت زیر می باشند.
اسپری های خوشبو کننده: این دسته از خوشبو کننده ها مقدار اسانسی که در آن ها به کار رفته است، سه درصد می باشد.
ادوتویلت ها: اسانس موجود در این دسته، چهار درصد است.
ادوپرفیوم: در زمان ساخت ادوپرفیوم ها هشت تا پانزده درصد اسانس به کار می رود.
پرفیوم ها: در این دسته از خوشبو کننده ها اسانس بیشتری به کار می رود که درصد آن بین پانزده الی بیست و پنج می باشد.

ماندگاری عطر و ادکلن با توجه به مقدار اسانس آن ها

ابتدا بهتر است تفاوت میان عطر و ادکلن را برای شما ذکر کنیم که این تفاوت به مقدار اسانس موجود در آن ها برمی گردد. در ساخت عطر، اسانس ها عددی بین 15 تا 25 درصد را اختیار می کنند، در حالیکه این مقدار در ادکلن ها عددی بین 2 تا 5 درصد است. البته در ادکلن های گران قیمت این مقدار بیشتر است.
ماندگاری عطرها بسیار بیشتر از ادکلن می باشد و این تنها به دلیل وجود درصد بالای اسانس آن است. بر اساس این تعریف می توان گفت اسانس ها بر ماندگاری عطر تاثیر دارند و بیشتر بودن ان در خوشبو کننده ها، نشان از ماندگاری عطر دارد. عطرها را براساس ماندگاری در دسته های زیر قرار می دهند.

عطر با ماندگاری بالا

این عطرها حدود پنج تا ده ساعت ماندگار هستند و همان رایحه خود را با شدت ابتدایی دارند. معمولا در ساخت این نوع از عطرها مشک، وانیل، تنباکو و ... استفاده می شود. یکی از عطر هایی که دارای ماندگاری بالایی است، عطر کالوین کلین ایفوریا (کلوین کلین ایفوریا) زنانه می باشد که در ادامه اطلاعات کاملی در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

عطر کالوین کلین ایفوریا (کلوین کلین ایفوریا) زنانه

عطر کالوین کلین ایفوریا (کلوین کلین ایفوریا) زنانه Calvin Klein Euphoria از دسته محبوب ترین عطر های پرفروش و ایده آل زنانه است که با عطری گرم و شیرین و رایحه ای بی نظیر بهترین انتخاب برای خانم های خوش سلیقه و خوش پوش می باشد. این عطر که از معروف ترین عطر های برند کالوین کلین است، در سال 2005 معرفی و روانه بازار شد و تا به امروز می توان آن را در دسته پرفروش ترین عطر های زنانه ای دانست که با ترکیبی از میوه ها و گل ها با رایحه ای خوش و دلنواز را به شما هدیه می دهد.

عطر با ماندگاری متوسط

ماندگاری این دسته از عطرها در حدود سه تا پنج ساعت است که در رایحه های متنوعی عرضه می شوند.

عطر با ماندگاری کم

این دسته از عطرها چندان ماندگار نیستند و مدت زمان دوام آن ها به دو ساعت بیشتر نمی رسد. مقدار اسانس در این دسته بسیار کم است.

خرید عطر و ادکلن اصل و اورجینال

اگر به دنبال تهیه و خرید عطر و ادکلن های اصل هستید، ما فروشگاه مارسلا را به شما معرفی می کنیم چرا که عطرهای آن علاوه بر آن که کیفیت بسیار خوبی دارند، بلکه می توانید آن ها را با قیمت مناسبی نیز تهیه کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت