آموزش تزئین هدایای بله برون (30 ایده جدید و خلاقانه)

آموزش تزئین هدایای بله برون (30 ایده جدید و خلاقانه)

فهرست عناوین

مراسم بله برون یکی از سنت های قدیمی و شیرین قبل از ازدواج است که برای عروس خانم هدایایی می برند. تزئین هدایای بله برون کاری است که معمولا مادر یا خواهر داماد انجام داده و کادوها را به شکل زیبایی به منزل عروس خانم می برند. ایده های زیادی برای تزئین هدایای بله برون وجود دارند که شما می توانید متناسب با سلیقه خود آن ها را انتخاب کنید. اگر مراسم بله برون خودتان یا عزیزانتان نزدیک است، در این مقاله ایده هایی جذاب و شیک به شما گفته می شود تا تزئین هدایای بله برون را به بهترین و زیباترین شکل انجام دهید.

هدایای بله برون چه چیزهایی است؟

قبل از آن که با ایده هایی برای تزئین هدایای بله برون آشنا شویم، بهتر است بدانیم چه چیزهایی در این مراسم زیبا به عروس خانم هدیه داده می شود؟ هدایای مراسم بله برون معمولا شامل حلقه، چادر، کله قند، کیف، کفش، روسری، پارچه و چیزهای دیگر است. هر کدام از این هدایا را می توان به صورت جداگانه داخل باکس های مختلف تزئین کرد. بهتر است هنگام تزئین هدایای بله برون یک تم رنگی خاص در نظر گرفته و همه وسایل تزئینی را با توجه به آن انتخاب کنید.

ایده هایی برای تزئین هدایای بله برون

در ادامه ایده هایی را به شما می گوئیم تا بتوانید با توجه به آن ها شما نیز تزئین هدایای بله برون خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

از سبدهای حصیری استفاده کنید

یکی از ایده های جذاب و شیک برای تزئین هدایای عروسی، استفاده از سبدهای حصیری برای قرار دادن هدایا است. شما می توانید هر وسیله را جداگانه در یک سبد حصیری کوچک گذاشته و یا همه هدایا یا بخشی از آن ها را داخل یک سبد حصیری بزرگ بگذارید.

از کاغذ کادو زیبا به همراه گل استفاده کنید

یکی از ایده های ساده برای تزئین هدایای بله برون که هر کسی می تواند آن را انجام دهد، آن است که هدایا را با یک کاغد کادو زیبا بپیچید. می توانید یک دسته گل زیبا متناسب با تم رنگ کاغذ کادو نیز انتخاب کرده و کنار هدایا بگذارید. شما می توانید هدایا را روی یک آینه زیبا چیده و به منزل عروس خانم ببرید.

هدایا را در باکس های شیشه ای بچینید

یکی دیگر از ایده های جدید و لاکچری برای تزئین هدایای عروسی، قرار دادن آن ها در باکس های شیشه ای است. باکس های شیشه ای مخصوص هدیه در بازار موجود هستند که طرح ها و اندازه های مختلفی دارند. این باکس ها می توانند مکعبی یا استوانه ای یا شکل های دیگر باشند. شما می توانید متناسب با سلیقه خود یک مدل باکس انتخاب کرده و تزئین هدایای بله برون را به شکلی زیبا و لوکس انجام دهید.

گل آرایی کنید

یکی از زیباترین کارهایی که می توانید برای تزئین هدایای بله برون انجام دهید، گل آرایی است. برای گل آرایی طرح ها و ایده های مختلفی وجود دارد. شما می توانید از گل های کوچک یا بزرگ، طبیعی یا مصنوعی استفاده کنید. برای مثال می توانید روی ظرف ها را با گل تزئین کنید و یا با خود گل ها ظروفی زیبا برای قرار دادن هدایا آماده کنید. همچنین می توانید داخل ظروف به خصوص ظروف شیشه ای را با گل پر کرده و هدایا را داخل آن قرار دهید.

تزئین کله قند را فراموش نکنید

تزئین کله قند بخش مهم دیگری در تزئین هدایای بله برون است که شاید قدمت ان از دیگر هدایای بله برون بیشتر است. استفاده از تور، مروارید، گل و پاپیون ایده هایی است که معمولا در تزئین کله قند استفاده می شود. شما می توانید یکی از کله قندها را به صورت عروس و کله قند دیگر را به شکل داماد تزئین کرده و یک تزئین فانتزی داشته باشید.

استفاده از پارچه های ترمه و گران قیمت

اگر دوست دارید تزئین هدایای بله برون شما شکلی کلاسیک و سنتی اما زیبا داشته باشد، می توانید روی ظرف هایی مسطح پارچه های ترمه و یا سنگ دوزی شده انداخته و هدایا را روی آن ها قرار دهید. این نوع تزئین می تواند زیبا و متفاوت باشد.

از ایده های خاص برای انگشتر حلقه استفاده کنید

به جای آن که حلقه های خود را مانند قدیم در باکس های مخصوص حلقه بگذارید، می توانید از ایده هایی خاص و متفاوت برای تزئین این هدیه بله برون استفاده کنید. به شکل های زیر نگاه کنید. این ایده ها برای تزئین حلقه نشان و حلقه های نامزدی بسیار ساده بوده و هم متفاوت و زیبا هستند.

استفاده از پوشال های رنگی

از دیگر ایده های جذاب و فانتزی برای تزئین هدایای بله برون استفاده از پوشال های رنگی در یک تم رنگی خاص است. شما می توانید درون ظرف ها را با پوشال های رنگارنگ یا یک تک رنگ پر کرده و یا داخل سینی که ظروف را قرار می دهید، پوشال بریزید.

روبان های بلند

می توانید جای هدایا هر چه که باشد را روبان های حریر یا ساتن بلند به شکل های مختلف مثلا پاپیون گرفته و بلندی آن ها را تنظیم کنید. اگر دوست دارید روبان ها می توانند به اندازه ای بلند باشند که اگر ان ها را روی میز قرار دهید تا پایین میز نیز ادامه داشته باشند. اگر روبان بلند دوست ندارید، می توانید اندازه آن را کمی کوتاه تر انتخاب کنید.

از صندوقچه های چوبی استفاده کنید

یکی دیگر از روش های تزئین هدایای بله برون قرار دادن آن ها در صندوقچه های چوبی است. صندوقچه های چوبی ظاهری کلاسیک و بسیار زیبا داشته و در اندازه های مختلف وجود دارند. شما می توانید بخشی از این صندوقچه ها را با گل های رز قرمز پوشانده و در کنار آن ها هدایای خود را قرار دهید.

از پارچه های توری و مروارید دار استفاده کنید

اگر از شما بپرسیم اولین چیزی که از نام عروس به ذهنتان می آید چیست؟ احتمالا یک دختر خانم با لباس توری عروسی خواهد بود. پارچه های توری یکی از نوستالژیک های عروسی است که شما می توانید از آن برای تزئین هدایای بله برون نیز استفاده کنید. می توانید یک ظرف هایی ساده برای قرار دادن هدایای بله برون انتخاب کرده اما روی آن را با طرح های مختلف پارچه های توردار و مروارید دار بگیرید. اگر کمی در انجام این کار خلاقیت به خرج دهید، نتیجه کار زیبا و شیک خواهد شد.

از لامپ های ریسه ای کوچک استفاده کنید

اگر دوست دارید تزئین هدایای بله برون شما متفاوت و زیبا باشد و بدرخشد! می توانید در ظروف و یا اطراف آن لامپ های ریسه ای با رنگ های مختلف قرار دهید. لامپ های ریسه ای در اندازه های بسیار ریز موجود هستند که شما می توانید با کمی سلیقه تزئین هدایای خود را با آن ها زیباتر کنید.

روی ظروف شیشه ای مروارید بچسبانید

در بالا نیز گفتیم که استفاده از باکس های شیشه ای یکی از انتخاب های پرطرفدار در تزئین هدایای بله برون است. اما اگر دوست دارید دیزاین شما متفاوت تر و زیبا تر شود، می توانید روی ظرف را مروارید چسبانده و تراکم آن را از پایین به بالا بیشتر کنید.

روسری و چادر را به شکل گل بپیچید

به جای آن که روسری و چادر را به شکل ساده تا بزنید، برای کادو دادن آن کمی خلاقیت به خرج دهید. پیچیدن روسری و چادر به شکل گل کاری ساده است اما نتیجه آن بسیار زیبا درخواهد آمد. حتما آن را امتحان کنید.

از باکس های آماده هدیه استفاده کنید

کافی است سری به فروشگاه های کادو فروشی بروید تا مدل ها و طرح های مختلف جعبه ها و باکس های کادو را ببینید. اگر زمان شما برای تزئین هدایای بله برون کم است، می توانید هدایا را داخل باکس های مخصوص کادو قرار داده و داخل آن ها نیز پوشال های رنگی و یا سنگ ریزه های رنگی بریزید.

باکس ها را به شکل لباس عروس تزئین کنید

اگر دوست دارید تزئین هدایای بله برون شما متفاوت و زیبا باشد، می توانید با استفاده از پارچه های مخصوص لباس عروس باکس ها را نیز شبیه به یک عروس کوچک تزئین کنید. این تزئین هم زیبا بوده و هم بسیار متفاوت و منحصر به فرد خواهد بود.

از استندهای مخصوص استفاده کنید

یکی دیگر از ایده های لوکس و جدید برای تزئین هدایای بله برون استفاده از استندهای مخصوص است. این استندها ممکن است چوبی یا فلزی باشند و روی هر بازو و قسمت آن می توانید یکی از هدایای خود را قرار دهید. مزیت این سبک از دیزاین آن است که کار شما راحت تر بوده و خود استندها شیک و لوکس هستند.

از باکس هایی شبیه قفس استفاده کنید

باکس های شبیه قفس بسیاری در کادویی فروشی ها وجود دارد که می توانید هدایای بله برون را داخل آن ها قرار دهید. این باکس ها نیز زیبا بوده و کار تزئین هدایای بله برون توسط شما را ساده تر می کنند.
سایر ایده ها را در ادامه ببینید و با خلاقیت خود بهترین را اجرا کنید:
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت