شرایط، مدارک، مجوزها و امکانات مورد نیاز برای راه اندازی آتلیه

شرایط، مدارک، مجوزها و امکانات مورد نیاز برای راه اندازی آتلیه

فهرست عناوین

اگر قصد راه اندازی آتلیه را دارید، ابتدا باید با علوم مربوط به عکاسی آشنایی کامل داشته باشید. برای کسب مهارت در عکاسی می توانید از تحصیلات دانشگاهی یا دوره های معتبر آموزشی کمک بگیرید. داشتن ایده های خلاقانه و برنامه دقیق، مسیر موفقیت شما را هموارتر می کند. ما در این مراحل سعی کرده ایم، شما را با مراحل مختلف راه اندازی آتلیه آشنا کنیم.

گرفتن مجوز راه اندازی آتلیه

اولین قدم برای راه اندازی آتلیه، گرفتن مجوز از اتحادیه عکاسان است و لزوم آن داشتن مدرک معتبر عکاسی و مهارت های لازم است. شما باید پیرو اتحادیه عکاسان شهرستان خود، مدارک لازم برای اخذ مجوز را تهیه کنید. ما در ادامه، به طور مختصر به این مدارک و مراحل اشاره می کنیم.
• پرداخت هزینه عضویت در انجمن صنف عکاسان
• مراجعه به صنف عکاسان و ارائه تقاضا نامه برای پروانه کسب کار
• ارائه گواهی نامه های معتبر مهارت در زمینه عکاسی و فیلم برداری
• یافتن مکان مناسب براساس کاربری آتلیه و متراژ مناسب آن
• ارائه مدرک کاربری تجاری یا ادرای محل مورد نظر از شهرداری منطقه
• اگر مالک محل مورد نظر هستید، ارائه سند مالکیت و احراز هویت مالک
• اگر محل آتلیه را اجاره گرفته اید باید اجاره نامه را به نام صاحب مجوز ارائه دهید و در آن کاربری آتلیه عکاسی را حتما ذکر کنید
• فتوکپی از شناسنامه و کارت ملی
• دوازده قطعه عکس پرسنلی
• تحویل اصل و کپی کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان
• ارائه گواهی عدم اعتیاد و سوء پیشینه
• تحویل فیش ابطال تمبر
بعد از تحویل مدراک گفته شده، مکان راه اندازی آتلیه شما توسط نماینده اتحادیه بازرسی می شود. پس از تأیید مدارک و پرداخت مبلغ تعیین شده توسط صنف، مجوز کار شما صادر می شود. با در دست داشتن مجوز، شما می توانید فعالیت حرفه ای خود را به طور رسمی آغاز کنید.

دکوراسیون مناسب برای راه اندازی آتلیه

دکوراسیون آتلیه برای جذب مشتری بسیار مهم است. اولین گام در طراحی داخلی یک آتلیه عکاسی تعیین زمینه کاری شماست. به طور مثال اگر شما قصد راه اندازی آتلیه کودک را دارید، می توانید با استفاده از عروسک، دکور پرنسسی، دکور بتمن، دکور فوتبالی، اکسسوری و لباس های شب یلدا و کریسمس، فضای آن را شاد کنید.
اگر قصد دارید دیزاین آتلیه را برای عروس و دامادها آماده کنید، استفاده از دکورهای کریستالی و پس زمینه های لوکس را مدنظر قرار دهید. در هنگام دیزاین آتلیه عکاسی باید به رنگ بندی محیط و نورپردازی فضای داخلی آتلیه دقت کنید. رنگ بندی فضا ها باید براساس ابعاد آنها تعیین و انتخاب شود. مثلا اگر محیط آتلیه شما کوچک باشد با انتخاب رنگ های روشن، می توانید فضا را دلبازتر کنید.

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی آتلیه

تهیه تجهیزات عکاسی، حساس ترین و پر هزینه ترین مرحله راه اندازی آتلیه است. در عکاسی داشتن تجربه و ذوق هنری کافی نیست. برای موفقیت در این حرفه، شما نیاز به تجهیزات مناسب دارید. این تجهیزات در مقایسه با سایر فعالیت های هنری بسیار هزینه بر هستند. تجهیزات اصلی عکاسی، در ادامه به طور مختصر آورده شده است:
• دوربین عکاسی
دوربین عکاسی خوب و با کیفیت، از ضروری ترین ابزار کار عکس برداری محسوب می شود. بر اساس تجربه عکاس‌های حرفه‌ای به شما پیشنهاد می کنیم، برای راه اندازی آتلیه خود، دو دوربین تهیه کنید. چون بسیاری از حوادث در عکاسی فقط یک بار اتفاق می افتند. این به شما کمک می کند، درصورت خراب شدن دوربین اصلی بتوانید از دوربین پشتیبان استفاده کنید.
• لنز دوربین
لنز با کیفیت یکی از تجهیزات ضروری عکاسی است. لنز خوب در عکاسی از خود دوربین هم با اهمیت تر است. فاصله کانونی لنز انتخابی شما به سنسور دوربین عکاسی تان بستگی دارد. در انتخاب نوع لنزتان باید به زمینه کاری آتلیه تان توجه کنید وسپس گزینه مناسب را بر اساس نوع دوربین تان انتخاب کنید.
کامپیوتر
امروزه دوربین های دیجیتالی جای دوربین های نگاتیوی را گرفته اند. به همین دلیل، عکاسان از کامپیوتر برای ادیت و پردازش عکس های این دوربین ها استفاده می کنند. در راه اندازی آتلیه کامپیوترها به اندازه دوربین ها با اهمیت هستند.
• فلش ها
فلش نورهای لحظه ای هستند که در راه اندازی آتلیه از تجهیزات اصلی نورپردازی محسوب می شود. فلاش به دو گروه اصلی تقسیم می شوند. فلاش‌های چتری یا استودیویی که روی سه پایه نصب می شوند و بزرگ هستند. این فلش ها در آتلیه استفاده می شوند. نوع دوم فلش های اسپیدلایت یا اکسترنال هستند. فلش های اکسترنال قابل حمل هستند و قیمت مناسب تری دارند. این فلش ها در مقایسه با فلش های چتری قدرت نور کمتری دارند.
• چتر و سافت باکس
چترها و سافت باکس ها از اصلاح کننده های نور هستند. چترها نور را در مرکز متمرکز می کنند و از مزایای آنها قیمت مناسب شان است که برای راه اندازی آتلیه بسیار استفاده می شوند. سافت باکس ها بر خلاف چترها نوری مانند خورشید تولید می کنند. سافت باکس ها، جعبه های سفید و نقره ای هستند که نور را روی سوژه انعکاس می دهند.
• فون عکاسی
فون های عکاسی مانند پرده هایی هستند که در پشت سوژه قرار می گیرند و باعث وضوح بیشتر عکس می شوند.
• رادیو فلاش
از رادیو فلش ها برای فعال سازی هم زمان فلش ها استفاده می شود. رادیو فلاش از ابزارهای ضروری برای راه اندازی آتلیه محسوب می شود. رادیو فلاش ها برای فعال سازی فلاش ها به صورت همزمان مورد استفاده قرار می گیرند. عکاس به کمک آنها، نور مورد نیاز سوژه را از چند فلاش مختلف تأمین می کند.
اسنوت
این وسیله خرطومی شکل است و نور را به شکل نقطه ای بر بخش خاصی از سوژه می تاباند.
• زنبوری
زنبوری ها با شکست نور باعث تشخیص بهتر بافت سوژه می شوند.
• منبع نور مصنوعی
منابع نور تنگستن از متداول ترین منابع نوری هستند که در راه اندازی آتلیه استفاده می شوند. منابع نور در نبود نور طبیعی، نور مورد نیاز سوژه را تأمین می کنند. صرف انرژی بالا و قدرت ناکافی از معایب آنها محسوب می شود.
• کیت نور آتلیه ای
این کیت ها دارای اکثر تجهیزات نورپردازی گفته شده در بالا هستند و کمک زیادی به راه اندازی آتلیه می کنند.

استخدام تدوینگر حرفه ای برای راه اندازی آتلیه

تدوین عکس ها کار با اهمیتی در آتلیه عکاسی است. برای جذب مشتری بیشتر و گسترش کارتان باید به دنبال استخدام یک تدوینگر حرفه ای باشید. برای راه اندازی آتلیه همیشه به یک اکیپ فعال و آشنا با جدیدترین نرم افزارهای ویرایش عکس، نیاز دارید تا بتواند رضایت مشتریان خود را جلب کنید و در کارتان پیشتاز باشید.

اهمیت تبلیغات در راه اندازی آتلیه

در دنیای امروز، حرفه عکاسی به یک بازار رقابتی تبدیل شده اشت. پیشرفت شما و همچنین جذب مشتری های بیشتر به داشتن تبلیغات مؤثر و بازاریابی بستگی دارد. شما هر چقدر در عکاسی با تجربه و حرفه ای باشید برای راه اندازی آتلیه به تبلیغات نیاز دارید و می توانید برای برای این کار از مشاوران بزمینه کمک بگیرید.

اهمیت رفتار حرفه ای در راه اندازی آتلیه

راه اندازی آتلیه عکاسی زمانی توجیه اقتصادی دارد که شما دانش و تجربه کافی در عکاسی کسب کرده باشید. درآمد آتلیه عکاسی شما به رضایت مشتری هایتان بستگی دارد. رعایت نظم و حقوق مشتری باعث رونق کار شما می شود. رفتار صادقانه و ارائه با کیفیت خدمات شما بهترین تبلیغ کارتان خواهند بود. وقت شناسی از رفتار حرفه ای عکاسان محسوب می شود. با رعایت تمامی موارد بالا می توانید در این شغل به صورت حرفه ای کار کرده و در آمد خود را بهبود بخشید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت