تفاوت بوتاکس مو و کراتین مو در چیست؟

تفاوت بوتاکس مو و کراتین مو در چیست؟

فهرست عناوین

بوتاکس مو و کراتین مو دو اقدام زیبایی بسیار رایج در میان خانم ها است که باعث می شود موهای آن ها به طور موقت و در یک بازه زمانی صاف شده و تقویت شوند. اما این کارهای زیبایی چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟ کراتین و بوتاکس مو مناسب چه کسانی است؟ چه عوارضی دارند؟ اگر شما نیز به دنبال پاسخ این پرسش ها هستید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید. 

  بوتاکس و کراتین مو چیست؟ 

قبل از آن که به دنبال تفاوت بوتاکس مو و کراتینه مو باشیم باید بدانیم هر کدام از این عمل های زیبایی چیستند و چه ویژگی هایی دارند؟
کراتین یک پروتئین ضروری برای حفظ سلامت و زیبایی موها است. اگر این پروتئین در ساختار مو کم باشد، موهای آسیب دیده و وز می شوند. در کراتینه مو آرایشگر از مواد شیمیایی روی موهای شما استفاده کرده تا کوتیکول موها ترمیم شده و کراتین مواد شیمیای منافذ پیاز مو را پر کند.
کراتینه مو به روش های مختلفی انجام می شود که آرایشگر شما با توجه به جنس موهای شما و چیزی که می خواهید آن را انتخاب می کند. در بعضی از روش های کراتینه مو هنگام حرارت دادن، فرمالدهید آزاد می شود که برای بدن مضر است. کراتین مو معمولا ماندگاری تا 6 ماه داشته و مجددا باید آن را شارژ کنید.
در بوتاکس مو از محلولی شامل آمینو اسیدها، پروتئین ها، لیپیدها و انواع ویتامین ها استفاده شده تا موهای آسیب دیده تغذیه و ترمیم شوند. موها را به این مواد آغشته کرده و آن ها را به خوبی ماساژ می دهند. بعد از حدود 45 دقیقه موها را شسته و با سشوار خشک می کنند. موها در این روش کم تر از کراتین لخت و صاف شده اما به خوبی تغذیه خواهند شد.
بعضی از آرایشگران بعد از شست و شوی مو، آن ها را با اتوی داغ صاف کرده تا نتیجه کار بهتر شود. شما بلافاصله بعد از شست و شوی مو متوجه تغییرات آن خواهید شد. بوتاکس نیز معمولا ماندگاری بین 2 تا 5 ماه داشته و اگر می خواهید سلامت و زیبایی موهایتان حذف شود، باید دوباره آن را تکرار کنید.

  تفاوت بوتاکس مو و کراتینه مو چیست؟ 

بعد از آن که با کلیت هر کدام از عمل های زیبایی بالا آشنا شدیم، بهتر است بدانیم که تفاوت بوتاکس مو و کراتین مو دقیقا در چیست؟
همان طور که در بالا اشاره شد، در کراتین مو از مواد شیمیای استفاده شده که می تواند برای بدن و حتی موها مضر باشد اما در مواد به کار رفته در بوتاکس مو ماده شیمیایی وجود ندارد.
بوتاکس مو تا حد بیشتری جنبه درمانی داشته و موهای شما را به شکل عمیق تری آب رسانی می کند، اما کراتین مو بیشتر جنبه زیبایی داشته و برای یک مدت چند ماهه آن را لخت و صاف می کند.
بوتاکس، موها را باز سازی و مرطوب می کند و باعث می شود مو ترمیم شده و کم حجیم تر شود. در حالی که کراتین موها را لخت کرده و باعث می شود موهای شما کم پشت تر به چشم بیاید.
قیمت بوتاکس مو در مقایسه با کراتین مو معمولا بیشتر است و تغییرات بیشتر جنبه داخلی دارد. یعنی موها از نظر ساختار تقویت می شوند. در حالی که تغییرات بوتاکس بیشتر جنبه ظاهری داشته و موها از بیرون تغییر محسوسی خواهند کرد.
بوتاکس همچنین می تواند مشکلات مو مانند مو خوره و گره خوردگی را نیز از بین برده و موهای شما را سالم تر کند.

  بوتاکس مو و کراتین مو برای چه کسانی مفید است؟ 

در اینجای کار می خواهیم بدانیم که بوتاکس و یا کراتین برای شما و موهایتان انتخاب بهتری است؟
در صورتی که موهای شما فر و وز است و دوست دارید برای مدتی داشتن موهای صاف و لخت را نیز تجربه کنید، می توانید از کراتین مو استفاده کنید. کراتین می تواند شکل ظاهری موهای شما را تغییر داده و آن ها را صاف و لخت کند.
بوتاکس مو برای افرادی که موهای آسیب دیده دارند انتخاب بهتری است. این عمل زیبایی همان طور که در بالا نیز اشاره شد روی ساختار موها تاثیر گذاشته و آن را آب رسانی و ترمیم می کند.

  عوارض بوتاکس مو و کراتینه مو 

همان طور که در بالا نیز اشاره شد در کراتینه مو از مواد شیمیایی استفاده می شود. در صورتی که کیفیت مواد به کار رفته خوب نباشد و یا آرایشگر شما در کار خود حرفه ای نباشد، یا موهای شما تنها بعد از چند روز به حالت اولیه خود در امده یا بعد از مدتی متوجه سوختگی موهایتان می شوید. همچنین ممکن است بعد از اتمام دوره زمانی چند ماهه موهایتان بیش از قبل وز و آسیب دیده شود. البته در صورت حرفه ای بودن آرایشگر و استفاده از مواد با کیفیت این عوارض کم است.
در بوتاکس مو از آن جا که از مواد طبیعی و روغن های مختلف استفاده می شود، عوارض جانبی آن کم تر بوده و ممکن است شما کمی دچار خارش و یا واکنش آلرژیک شوید.

انتخاب کلینیک و یا سالن زیبایی معتبر و مطمئن 

مراقب باشید که هیچ گاه کیفیت را فدای هزینه نکنید! اگر یک سالن زیبایی کراتین و یا بوتاکس مو را با قیمت بسیار کم تر از حد معمول به شما پیشنهاد داد، از هول حلیم در دیگ نیفتید! در هر کدام از این عمل های زیبایی به خصوص بوتاکس اگر از مواد مناسب استفاده شود، شما به طور کامل زیبایی و سلامت موهای خود را از دست داده و مجبور می شوید آن را کاملا کوتاه کنید. بنابراین قبل از انتخاب سالن زیبایی حتما از کیفیت کار آن ها اطمینان حاصل کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت