9 ترفند ساده آرایش که شما را زیباتر می کند

9 ترفند ساده آرایش که شما را زیباتر می کند

فهرست عناوین

اگر از سبک های آرایش روزانه خود خسته شده اید و دوست دارید تغییری ساده و البته ملموس در ظاهر خود بدهید، ترفندهای آرایشی زیادی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. تنها یک تغییر ساده و کوچک در ظاهر می تواند شما را بسیار زیباتر و متفاوت تر نشان دهد. با ما همراه شوید تا 9 ترفند ساده آرایشی را با شما به اشتراک بگذاریم. 

  از فویل های آلمینیومی بعد از ماسک استفاده کنید 

شاید برایتان کمی عجیب به نظر برسد اما اگر بعد از استفاده از ماسک های طبیعی یا شیمیایی برای چند ساعت پوست صورتتان را با فویل های آلمینیومی بپوشانید، اثربخشی ماسک خود را چند برابر خواهید کرد. استفاده از فویل همچنین می تواند باعث از بین رفتن پف صورت در صبحگاه شود. برای استفاده از آن کافی است صورت خود را تونر پاک کرده و مدتی اجازه دهید فویل روی صورتتان بماند.

از شیوه های درست کانتور استفاده کنید 

فرم صورت شما هر طور که باشد با استفاده صحیح از کانتورها می توانید آن را تغییر دهید. می توانید با استفاده از کانتورهای تیره تا روشن در قسمت های مختلف صورت، بخشی از آن را برجسته کرده و یا زاویه دهید. بهتر است ابتدا فرم صورت خود را شتخیص داده و مناسب ترین شیوه کانتورینگ را برای آن انتخاب کنید. توصیه می کنیم برای داشتن ظاهری متناسب، مقاله چه شینیونی برای فرم صورت شما مناسب است؟ را هم ببینید.

  از رژ گونه متناسب با فرم صورتتان استفاده کنید 

استفاده مناسب از رژ گونه همانند کانتور می تواند فرم صورت شما را زیباتر کند. در شکل زیر نشان داده شده که برای هر صورت بهترین شیوه رژگونه زدن چیست.

  از کانسیلر برای زیر چشم استفاده کنید 

گودی زیر چشم باعث می شود که صورت شما بیش از مقدار واقعی خسته نشان دهد. اگر دور چشم شما گود است، سن شما نیز بیشتر نشان داده می شود. استفاده از یک کانسیلر با رنگ مناسب (معمولا یک پایه روشن تر از رنگ پوست) باعث می شود که چهره شما جوان و شاداب تر و البته زیباتر دیده شود. شیوه استفاده از کانسیلر به صورت یک مثلث پایین چشم است که در تصویر پایین نمایش داده شده است. برای بهبود گودی زیر چشم حتما مقاله گودی زیر چشم، علل و راه های رفع آن را بخوانید.

  از سایه براق استفاده کنید 

سایه های مات ظاهری طبیعی و زیبا به شما می دهد اما اگر تا کنون از سایه های براق استفاده نکرده اید، استفاده از آن باعث می شود شما تغییری محسوس کنید.

  با استفاده از قاشق خط چشم بالدار بکشید 

اگر کشیدن خط چشم همیشه برای شما سخت بوده است، با استفاده از یک قاشق می توانید مانند یک حرفه ای چشمان خود را آرایش کنید. کافی است مانند تصویر زیر قاشق را روی پلک بالایی چشمانتان قرار دهید.
از انتهای چشم تا جایی که انحنای قاشق به تغییر می کند خط چشم را متناسب با قاشق بکشید. در قسمت ابتدایی چشم که انحنای قاشق به سمت بالا است، شما خط چشم را به سمت گوشه چشم بکشید. بین پلک و خط کشیده شده را می توانید با استفاده از یک مداد مشکی یا همان خط چشم پر کنید. هر چه قاشق را از فاصله بیشتری روی پلک قرار دهید، خط چشم شما پهن تر خواهد شد. برای مطالعه بیشتر مقاله آموزش گریم 4 فرم چشم را هم بخوانید.

گوشه داخلی چشم را طلایی یا نقره ای کنید 

اگر دوست دارید چهره تان شیک و با کلاس شود، کافی است در گوشه داخلی چشمتان کمی سایه طلایی براق بکشید. برای انجام این کار می توانید کانسیلر را با سایه براق خود روی دست ترکیب کرده و از آن به عنوان سایه استفاده کنید. اگر از کانسیلر نیز استفاده نمی کنید، می توانید خود سایه را با فرچه مخصوص به گوشه چشم بزنید. البته مراقبت باشید در استفاده از اندازه و شدت رنگ زیاده روی نکنید. این ترفند چشمان شما را زیباتر و گیرا تر خواهد کرد. توصیه می کنیم مقاله 16 ترفند آرایشی برای اینکه جوانتر به نظر برسیم را حتما بخوانید.

  لب های خود را با روش X برجسته تر کنید 

لب های زیبا و برجسته یکی از فاکتورهای زیبایی در صورت است که افراد زیادی برای داشتن آن دست به عمل های زیبایی مانند پروتز می زنند. بدون این عمل های جراحی و تنها با یک ترفند ساده می توانید لب های خود را زیباتر و برجسته کنید. همانند شکل زیر در قسمت میانی لب بالایی یک X با رنگ تیره بکشید، اطراف لب پایین و میانه آن را نیز با همان مداد رنگ تیره بزنید.
با استفاده از رژ لبی که یک درجه از رنگ X روشن تر است، قسمت های باقی مانده را رژ بزنید. در انتها از یک برق لب یا رژ لب براق کم رنگ روی هر دو لب خود بکشید. این ترفند به شکل چشم گیری لب های شما را برجسته تر نشان می دهد.

  رژ لبی ماندگار داشته باشد 

رژ لب ها معمولا تنها چند ساعت بعد از زدن از روی لب پاک می شوند. برای آن که رژ لب تا مدت ها ماندگاری داشته باشد، بعد از زدن آن یک دستمال کاغذی روی لب هایتان بگذارید. وقتی لایه اولیه رنگ جذب دستمال کاغذی شد، مجددا روی لب های خود رژ بزنید. این کار باعث می شود که رژ روی لب های شما ساعت ها ماندگاری داشته باشد.
  کلام آخر 
برای آن که زیبا تر دیده شوید؛ لازم نیست دنبال روش های آرایش غلیظ یا عجیب و غریب بروید! الزامی به عمل های جراحی ندارید، انجام تنها ترفند آرایشی ساده می تواند چهره شما را بسیار زیبا و جذاب کند.  
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت