ماه عسل در کوش‌آداسی

ماه عسل در کوش‌آداسی

فهرست عناوین

ترکیه را می‌توان پرطرفدارترین کشور دنیا برای ایرانیان جهت گردشگری و توریسم دانست. یکی از شهر‌‌های این کشور که سالانه تعداد زیادی از گردشگرها را به خود جذب می‌کند کوش‌آداسی است. تیم بزمینه در این مقاله به بررسی تاریخ، مکان‌‌های دیدنی، مراکز خرید، بهترین فصل سفر و سایر ویژگی‌‌های کوش‌آداسی پرداخته است.

کوش‌آداسی کجا قرار دارد؟

کوش‌آداسی به معنای جزیره پرنده در استان آیدین در نوار ساحلی اژه و غرب کشور ترکیه واقع شده است.

تاریخچه کوش‌آداسی

کوش‌آداسی یکی از شهرهای تاریخی کشور ترکیه است و تاریخ آین به 3000 سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. شهر افسوس در سال 3000 قبل از میلاد تاسیس شد و در 546 سال قبل از میلاد به تصرف ایرانیان در آمد و در 200 سال پیش از میلاد امپراتوری روم آن را تصرف کرد. بعد از آن زلزه ای رخ داد و باعث شد تا تغییر مسیر رودخانه شهر افسوس را نابود کند. نابودی شهر افسوس سبب شد تا بندر جدیدی با نام یونانی اسکالانوا به معنی اسکله نو در این منطقه تاسیس شود.
در سال 1919 بعد از جنگ جهانی اول در جنگ بین یونانیان و ترکیه و پیروزی ترک‌‌ها، آتاترک نام یونانی این بندر را به نام ترکی کوش‌آداسی به معنی جزیره پرنده تغییر داد.

چگونه به کوش‌آداسی برویم؟

برای این که از تهران به کوش‌آداسی بروید تفاوتی بین ایرلاین‌‌های خارجی و داخلی وجود ندارد و تمام این پروازها شما را به فرودگاه ازمیر می‌روند. از آن جا به بعد با اتوبوس‌‌هایی که ازمیر را به مقصد کوش‌آداسی ترک می‌کنند می‌توانید با طی حدود یک ساعت به کوش‌آداسی برسید.

بهترین زمان سفر به کوش‌آداسی چه زمانی است؟

کوش‌آداسی آب و هوای مدیترانه ای دارد و بهترین زمان سفر به این بندر از ماه خرداد تا شهریور می‌باشد تا بتوانید از ورزش‌‌های آبی لذت کافی را ببرید.

هتل‌‌های کوش‌آداسی به چه شکل هستند؟

کوش‌آداسی مانند بسیاری از شهر‌‌های دیگر دارای هتل‌‌های متنوعی است. از هتل آپارتمان‌‌های بدون خدمات و وعده غذایی تا هتل‌‌های لوکس. اکثر مسافران برای سفر به کوش‌آداسی مانند آنتالیا هتل‌‌های ALL و UALL را انتخاب می‌کنند. هتل‌‌های ALL شامل وعده‌‌های صبحانه، ناهار و شام و میان وعده‌‌هاست. تفاوت هتل‌‌های ALL و UALL در این است که هتل‌‌های UALL وعده‌‌های غذایی مفصل‌تری دارند و در هر زمان از روز همیشه چیزی برای خوردن وجود دارد و اگر به تایم مقرر شام یا ناهار نرسید پس از آن نیز می‌توانید ناهار یا شام میل کنید. بخش انیماسیون، استخرهای هتل، پارک آبی و ... همگی در قیمت هتل‌‌ها تفاوت ایجاد می‌کند.

جاذبه‌‌های گردشگری کوش‌آداسی

کاروانسرای اوکوز محمدپاشا: این کاروانسرا در سال 1618 توسط محمد اوکوز پاشا سردار عثمانی ساخته شده است. در سال 1968 این کاروانسرا را به عنوان هتل استفاده می‌کردند. امروزه بازدید از این کاروانسرا به عنوان یکی از آثار تاریخی مهم که جلوه‌‌های معماری دوزه عثمانی را در خود دارد برای عموم آزاد است.
غار کاراجا: غار کاراجا یکی از جاذبه‌‌های جالب ترکیه محسوب می‌شود که توریست‌‌های کوش‌آداسی را مجاب می‌کند تا ساعاتی را به بازدید آن صرف کنند. غار کاراجا به عهد باستان و انسان‌‌های اولیه بر می‌گردد. بازدید از این غار از ابتدای آپریل تا اواخر نوامبر امکان پذیر است.
جزیره کبوتر: جزیره کبوتر نماد اصلی کوش‌آداسی است که علت نام گذاری کوش‌آداسی نیز همین جزیره است. بازدید از این جزیره و تماشای نمای زیبای آن هر گردشگری را به خود جذب می‌کند.
پارک ملی دلتای آیدین: این پارک در 28 کیلومتری کوش‌آداسی و در شبه جزیره دیلک واقع شده است. با مراجعه به این پارک انواع گیاهان مدیترانه ای را شاهد خواهید بود.
پریه نه: پریه نه بندری واقع در 40 کیلومتری جنوب کوش‌آداسی مربوط به دوران هلنیستی می‌باشد. این بندر مربوط به سیصد سال پیش از میلاد است و در منطقه ای کوهستانی قرار گرفته است. این شهر توسط کورش، پادشاه ایران، فتح شده بود.
پلاژهای کوش‌آداسی: کوش‌آداسی مانند تمام شهرهای ساحلی تعداد زیاد توریست‌‌های خود را مدیون واقع شدن در کنار دریاست. در کنار سواحل و پلاژ‌‌های این شهر می‌توانید به ورزش‌‌های آبی مثل جت اسکی، قایق سواری و... بپردازید.

مراکز خرید در کوش‌آداسی

بسیاری از افراد خصوصا خانم‌‌ها دوست دارند در کنار تفریح به خرید نیز بپردازند. برای خرید در کوش‌آداسی می‌توانید به مراکز خریدی چون، بازار حجیوا، بازار بزرگ کوش‌آداسی، نوادا اوتلت، کوش‌آداسی ای وی ام، فروشگاه چرم کوش‌آداسی، مرکز خرید کیپا، مرکز خرید سوکه، مرکز خرید اسکالا نوا، مرکز خرید آکدوگان و .. سر بزنید.
اگر هنوز درباره ماه عسل یا فرمالیته در ترکیه سوال دارید بهتر است این مقالات را هم بخوانید:

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت