ماه عسل در آنتالیا

ماه عسل در آنتالیا

فهرست عناوین

دومین شهر پر طرفدار کشور ترکیه برای ایرانیان، پس از استانبول شهر آنتالیاست. سواحل مدیترانه، طبیعت زیبا و هتل‌های لوکس آنتالیا آن را به مقصد محبوب عروس و دامادها برای ماه عسل تبدیل کرده است. کارشناسان بزمینه در این مقاله به بررسی شهر زیبای آنتالیا به عنوان مقصد ماه عسل پرداخته‌اند.

موقعیت جغرافیایی و آب و هوای آنتالیا

آنتالیا در جنوب غربی ترکیه و در جوار دریای مدیترانه واقع شده است. این شهر با کوه‌های تاروس محاصره شده و در واقع یک دره ساحلی می‌باشد. رودخانه آکسو در آنتالیا، به آبشار دودن می رسد. آب و هوای آنتالیا در تابستان گرم و خشک با میانگین دمای 30 تا 35 درجه و در زمستان معتدل و بارانی با میانگین دمای 9 تا 15 درجه است. در واقع آب و هوای حاکم بر این شهر مدیترانه ای است.

راه‌های سفر به آنتالیا

برای سفر به شهر آنتالیا اولین راه، راه هوایی است. ایرلاین‌های ایرانی چند سالی است که سفر مستقیم به شهر آنتالیا ندارند. بلکه با هواپیماهای شرکت‌های ایرانی باید به دنیزلی یا اسپارتا بروید و از آن جا با اتوبوس به آنتالیا سفر کنید. چهار تا پنج ساعت طول می‌کشد تا از دنیزلی و اسپارتا به آنتالیا برسید. گفتنی است فرودگاه شهر اسپارتا دارای صندلی انتظار و امکانات خاصی نیست و مسافران در آن غالبا اذیت می شوند. اگرچه فرودگاه دنیزلی نیز فرودگاه کوچکی است، اما مسافران می‌توانند تا زمان ورود به هواپیما بر روی صندلی‌های موجود در فرودگاه منتظر بنشینند. در صورتی که‌ ترجیح می‌دهید مستقیم به آنتالیا برسید با پرداخت هزینه بیشتر، بلیط ایرلاین‌های ترکیه ای را بخرید و با پروازی مستقیم به مقصد برسید.
راه بعدی سفر زمینی است. اگر قصد سفر با اتومبیل شخصی ندارید با اتوبوس‌های تهران-آنکارا ابتدا به آنکارا بروید و پس از آن با اتوبوس‌های آنکارا-آنتالیا به آنتالیا برسید.

هتل‌های آنتالیا

آنتالیا یکی از شهرهای توریستی است که دارای تعداد زیادی هتل است که در بین آن‌ها از هتل آپارتمان تا لوکس‌ترین هتل‌ها دیده می‌شود. انتخاب نوع هتل بستگی به بودجه شما برای ماه عسل دارد. اگر بودجه محدودی دارید می‌توانید یک هتل معمولی انتخاب کنید و خارج از هتل به تفریح بپردازید یا به یک هتل خوب بروید و از امکانات هتل استفاده کنید. هتل‌های آنتالیا در انواع ALL و UALL هستند. هتل‌های UALL بهتر و گران‌تر از هتل‌های ALL هستند. هتل‌های UALL پذیرایی مفصل‌تری دارند و در همه ساعت‌های شبانه‌روز به صورت مفصل از مهمانان هتل پذیرایی می‌کنند و اغلب انیماسیون و برنامه‌های مفصل‌تری دارند و البته قیمت بالاتری نیز دارند. هتل‌های محبوب آنتالیا در دو منطقه کمر و لارا واقع است. بافت شهر کمر روستایی‌تر است و ساحل آن ماسه ای است در حالی که هتل‌های واقع در لارا به مراکز شهر و فرودگاه آنتالیا نزدیک‌ترند و دارای ساحل شنی هستند. منطقه لارا دارای هتل‌های بیشتری نسبت به منطقه کمر می‌باشد. در ضمن هتل‌های آنتالیا این آپشن را دارند که اگر قبل از سفر از طریق آژانس هواپیمایی شما باخبر شوند که برای ماه عسل تشریف می‌برید هتل شما را تزئین کنند.

تفریحات محبوب آنتالیا

اگر برای ماه عسل به آنتالیا می‌روید بدون شک دوست دارید تفریحات بیشتری را در مدت ماه عسل خود تجربه کنید. ابتدا بررسی کنید هتلی که برای ماه عسل انتخاب کرده اید دارای چه تفریحاتی است. اگر از هتل‌های زنجیره ای رکسوز اتتخاب کرده باشید، می‌توانید از پارک آبی مشهور آنتالیا واقع در هتلThe land of legend به رایگان استفاده کنید. سایر تفریحات آنتالیا که به صورت تورهای گردشگری لیدرها در اختیار قرار می‌دهند شامل تورهای رافتینگ، تور خرید (بازدید از مراکز خرید آنتالیا)، کشتی تفریحی (شامل شام و موسیقی) می‌باشد.
هتل‌های آنتالیا در فصول سرد سال خدمات کمتری ارائه می‌دهند. تعداد کمی‌ از هتل‌ها دارای استخر آب گرم هستند، از این رو در ماه‌های سرد غالبا استخر‌های روباز بلا استفاده می‌شوند و سرسره‌های آبی آن‌ها بسته می‌باشد. گفتنی است در ماه‌های سرد سال هتل‌ها قیمت پایین‌تری دارند و اگر تفریحات آبی برای شما دارای اهمیت نیست و سرما را می‌توانید تا حدودی تحمل کنید، می‌توانید پاییز و زمستان را زمان ماه عسل خود قرار دهید.
دو منطقه تاریخی و باستانی آسپندوس، که قدیمی‌ترین آمفی تئاتر روم باستان در دنیا را دارد و‌ ترمسوس بر فراز تپه ای واقع در پارک ملی گالاک، متشکل از یک بازار قدیمی‌روم باستان، آب انبار و آمفی تئاتر باستانی، مکانهایی هستند که در سفر به آنتالیا باید از آنها دیدن کنید و عکس‌های خاطره انگیزی از سفر ماه عسل خود ثبت نمایید. آبشارهای زیبای دودن و ماناوگات واقع در 12 کیلومتری شمال شرقی استان آنتالیا، کوه ناتالی و سیرالی و الیمپوس (دو مکان دیدنی تاریخی آنتالیا) از جمله جاهایی است که با مراجعه به آن‌ها در طول سفر ماه عسل خود می‌توانید سری به تاریخ آنتالیا بزنید و زیبایی‌های طبیعت آنتالیا را در عکس‌های خود ثبت کنید. موزه آنتالیا یکی از با ارزش‌ترین موزه‌های ترکیه، دارای چند اتاق مختلف است که یکی از آن‌ها دارای مجسمه 16 الهه روم باستان و دیگری دارای تابوت کشف شده در گورستانی در چرگه می‌باشد.
امیدواریم با این اطلاعات سفری شاد و خاطره انگیز را تجربه کنید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت