آرایش شاینی (براق) بهتر است یا میکاپ مات؟

آرایش شاینی (براق) بهتر است یا میکاپ مات؟

فهرست عناوین

در انتخاب مدل لباس، مدل مو، مدل برگزاری مراسم عروسی همیشه به یاد داشته باشید بیش از آنکه نظر دیگران مهم باشد و اینکه دیگران چه قضاوتی در مورد آن انجام می دهند نظر و سلیقه خودتان مهم است. آنچه که دوست دارید و آنچه که از آن لذت می برید اولین مساله ای است که باید به آن توجه داشته باشید، اما گاهی بد نیست برای این انتخاب ها به ترند سال مراجعه کنید یا نمونه های مد روز یا رنگ های در حال گسترش در دنیای مد را بررسی کنید. این به این معنا نیست که حتما آنها را انتخاب کنید، بلکه با بررسی آنها در صورتی که به سلیقه شما هم نزدیک بودند می توانید انتخاب بهتر و جذاب تری داشته باشید. آرایش شاین یا آرایش مات یکی از این انتخاب هاست.
میکاپ ها به دو دسته تقسیم می شوند آنهایی که از لوازم آرایشی براق یا در اصطلاح شاینی بهره می برند و باعث درخشان شدن پوست صورت و آرایش چشم ها و لبها می شوند و آرایش مات که با استفاده از لوازم آرایشی دودی و مات حالت جمود و ماتی به چهره و لبها و چشمهای شما می بخشند. انتخاب این لوازم آرایشی نیازمند این است که سلیقه خود در میکاپ را مشخص کنید. گاهی برای بعضی از محافل و مراسمی که در آنها حضور می یابید، آرایش شاین بهتر است و برای بعضی میهمانی ها و محل هایی که حضور می یابید (مثل دانشگاه یا محل کار) آرایش مات مناسب تر است. در ادامه با بزمینه همراه باشید تا نکاتی را در مورد آرایش شاین یا مات بررسی نماییم.

ارایش مات

امروزه برخلاف گذشته آرایش مات کمتر از آرایش های شاین و براق مورد توجه طراحان میکاپ قرار می گیرد. در اواسط دهه هفتاد و هشتاد میکاپ های مات بسیار مورد توجه قرار گرفتند و میکاپ آرتیست ها بیشتر از پودرهای بیک و پن کیک های مات برای آرایش صورت استفاده می کردند. خط چشم های دودی با سایه چشم های مات مشکی و خاکستری ترند شده بودند و بسیاری از سلبریتی ها از این نوع ارایش استفاده می کردند. استفاده از کانتورهای پودری، رژ لب های مات با رنگ های تیره، رژگونه های مسی و نارنجی آرایش شما را به یک آرایش مات زیبا تبدیل می کند. البته ناگفته نماند که معمولا عروس خانم های ایرانی آرایش های مات را برای مراسم عروسی خود بیشتر می پسندند به چند دلیل که یکی از آنها ماندگاری طولانی تر آرایش های مات روی پوست است. در مراسم عروسی به دلیل حجم بالای فعالیت ها و تعریق زیاد فیکس بودن آرایش روی صورت عروس خانم ها مساله بسیار مهمی است که باعث می شود که عروس های ایرانی آرایش مات را به آرایش براق ترجیح دهند.
میکاپ آرتیست ها معمولا ارایش های مات را برای آرایش های روز بیشتر توصیه می کنند و هم چنین به نظر می رسد که آرایش های مات برای پوست های گندمی و سبزه نسبت به پوست های سفید و روشن دلنشین تر است اما این مساله دلیلی برای استفاده نکردن افراد سفیدپوست از آرایش های مات نیست.
در ادامه چند نمونه آرایش مات را مشاهده می کنید.

آرایش شاین (براق)

اگر نگاهی به عکس عروس های قدیمی در دهه های شصت و هفتاد بیندازید آرایش های براق را به وفور مشاهده می کنید که این مدل از میکاپ ها به مرور منسوخ شدند و جای خود را به آرایش های مات دادند اما در سال های اخیر آرایش های شاین دوباره به عرصه طراحی های میکاپ بازگشته اند به طوری که در میان سلبریتی های هالیوودی بیش از آرایش مات مورد استفاده قرار می گیرند. البته آرایش های شاین امروزی با آرایش های شاین دهه های گذشته بسیار متفاوت هستند و مسیر مدرن تری را در پیش گرفته اند. استفاده از هایلایترهای گونه، رژگونه های صورتی و گلبهی طبیعی، سایه چشم های اکلیلی و براق، رژهای مایع با تناژ رنگی روشن و براق در کنار کرم پودرهای با اثر نهایی براق و طبیعی و حتی اسپری های فیکس براق کننده، آرایش های امروزی را به سمت شاین بودن و براق بودن سوق داده است.
کارشناسان طراحی میکاپ معتقد هستند که با توجه به اینکه میکاپ های مات مخصوصا برای پوست های چرب بیش از چند ساعت مات باقی نمی مانند و حالت طبیعی خود را از دست می دهند میکاپ های براق و شاینی به طبیعت چهره و پوست نزدیک تر هستند هم چنین میکاپ های شاینی حالت صورت شما را شاداب تر و جوان تر نشان می دهند.
در ادامه چند نمونه میکاپ شاینی و براق را مشاهده می کنید.

ترکیب ارایش شاین و مات

یکی از معمول ترین ارایش های استفاده شده برای عروس های ایرانی ترکیب آرایش شاین و مات است که یکی از ترفندهای میکاپ آرتیست ها برای بکار بردن ترند ارایش شاین در طراحی های میکاپ محسوب می شود که در کنار آن از مواد مات آرایشی نیز استفاده می کنند تا آرایش طبیعی تر جلوه کند و به سلیقه عروس خانم های ایرانی هم نزدیک تر باشد.
در ترکیب آرایش شاین و مات برای چشم ها و گونه ها از سایه چشم های اکلیلی و هایلایترهای براق استفاده می شود، اما در زیرسازی پوست، کانتورهای تیره و پودری نیز به کار برده می شوند. هم چنین معمولا رژهای مات بیشتر مورد پسند عروس خانم ها قرار می گیرند تا رژهای براق. البته تمام این موارد به سلیقه شما بستگی دارد و می توانید در مورد همه این ها با میکاپ آرتیست خود مشورت نمایید.

میکاپ آرتیستهای برتر را بشناسید

میکاپ آرتیست فارا داودی مشاهده این کسب و کار
سالن زیبایی آتنا کبیری مشاهده این کسب و کار
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت