14 نکته برای داشتن زندگی شادتر

14 نکته برای داشتن زندگی شادتر

فهرست عناوین

داشتن رضایت درونی از زندگی و شاد بودن چیزی است که افراد برای دست‌یابی به آن شبانه‌روز در تلاش هستند. برای این که نشاط و شادی را در زندگی خود بیشتر کنید لازم نیست دست‌آوردهای خودتان را افزایش دهید، کافی است سعی کنید حال بهتری داشته باشید. کارشناسان بزمینه در این مقاله نکاتی را که رعایت آن‌ها منجر به زندگی شادتری برای شما می‌شود گردآوری کرده‌اند.

1-    روی فعالیت‌های لذت‌بخش تمرکز کنید.

افراد گوناگون با روحیات مختلف دارای فعالیت‌های لذت‌بخش متفاوتی هستند. کافی است هنر، ورزش یا هر فعالیت دیگری که حال شما را خوب می‌کند پیدا کنید و آن را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

2-    از معاشرت با افراد منفی بین و ناراحت پرهیز می‌کنند.

افراد افسرده و کسانی که روحیه خوبی ندارند ناخودآگاه این حس بد را به شما منتقل می‌کنند. افسردگی مسری است و برای جلوگیری از این سرایت با افرادی که در زندگی خوشحال‌تر و راضی‌تر هستند معاشرت کنید.

3-    صبورتر باشید.

افراد عجول معمولا نسبت به زمان حساس هستند و باید به هر هدفی زودتر از تصورشان برسند. علاوه بر این افرادی که صبور نیستند مشکلات زندگی به راحتی آن‌ها را از پا درمی‌آورد. تحمل خود را در ناملایمات بالا ببرید و صبور باشید.

4-    شوخ‌طبع باشید.

شوخی کنید و جنبه شوخی دیگران را داشته باشید. سخت نگیرید و سعی کنید سختی‌ها را با طنز و شوخی سپری کنید تا حال بهتری داشته باشید.

5-    خوش‌بین باشید.

خوش‌بین بودن به معنی ساده‌لوح بودن نیست. حواستان را در تصمیم‌گیری‌ها جمع کنید اما در مواردی که دیگر ربطی به تصمیم‌های شما ندارد خوش‌بین باشید و نگاه مثبت به آینده و حال داشته باشید. منفی‌گرایی به تدریج روی روحیه شما اثر منفی می‌گذارد.

6-    اعتماد بنفس خود را بالا ببرید.

افرادی که اعتماد بنفس دارند و خودشان را دوست دارند زندگی شادتری خواهند داشت. یکی از علت‌های رضایت از زندگی رضایت درونی از خود می‌باشد. اعتمادبنفس داشته باشید و به خود عشق بورزید تا بتوانید زندگی را نیز دوست داشته باشید.

7-    انتظارات خود را از دیگران پایین بیاورید.

متوقع بودن از دیگران شما را در زندگی حساس‌تر خواهد کرد. زمانی که از کسی انتظار دارید منتظرید ببینید که او توقع شما را برآورده می‌کند یا خیر. در آخر اگر این انتظار از سمت او برآورده نشود بدون شک باعث ناراحتی شما می‌شود و این ناراحتی تا مدت‌ها ادامه خواهد داشت.

8-    سعی کنید خشم و کینه نداشته باشید.

احساس خشم، انتقام و کینه سبب می‌شود تا احساسات بد شما تحریک شود و جایگزین احساسات مثبت شود. اگر از کسی ناراحت شدید فراموش کنید و اجازه ندهید که کینه و انتقام‌جویی وارد روح شما شود. حال خوب خود را خراب نکنید. توصیه می کنیم برای کنترل خشم خود، این مقاله را مطالعه کنید.

9-    از شادی دیگران شاد باشید.

حسادت باعث می‌شود که از موفقیت و شاد بودن دیگران غصه بخورید. در مقابل از شاد بودن دیگران انرژی بگیرید و شادی و نشاط را وارد زندگی خود کنید تا به وسیله موفقیت‌های دیگران شادی شما نیز در زندگی بیشتر شود.

10-    لبخند داشته باشید.

ذهن انسان با لبخندی که به لب داشته باشد هورمون شادی ‌ترشح می‌کند. از این رو لبخند داشته باشید تا شاد شوید. زمانی که لبخند می‌زنید ناخودآگاه دیگران نیز به شما لبخند می‌زند و این احساس خوب بین شما و طرف مقابل به صورت دو طرفه رد و بدل می‌شود.

11-    با خودتان خلوت کنید.

سعی کنید فعالیت‌هایی را برگزینید که در تنهایی بتوانید از انجام آن‌ها لذت ببرید. افرادی که هیچ خلوتی برای خود قائل نمی‌شوند مظطرب و پریشان هستند. حتی پس از ازدواج، داشتن چنین خلوتی باعث می‌شود تا در کنار همسرتان نیز زندگی زناشویی بهتر و شادتری داشته باشید.

12-    خودتان و زندگی‌تان را با دیگران مقایسه نکنید.

مقایسه در هر نوع می‌تواند شما را از پای درآورد. حتی مقایسه مثبت و گرفتن این نتیجه که شما بهتر از دیگری هستید باعث خوشحالی واقعی شما نمی‌شود چرا که اگر دیگری پیشرفت کند تمام خوشحالی شما در هم خواهد پاشید. بنابراین به داشته‌های خود تمرکز کنید و از زندگی خودتان لذت ببرید. شما تنها حق دارید خودتان را در گذشته و حال مقایسه کنید تا به نشاط زندگی‌تان لطمه نزده باشید.

13-    در گذشته نمانید و بیش از حد به آینده فکر نکنید.

گذشته دیگر برنمی‌گردد، بنابراین حسرت گذشته را نخورید که جز افسردگی و ناراحتی برای شما چیزی نخواهد داشت. شما تنها می‌توانید از گذشته درس بگیرید و تجارب به وجود آمده را به کار بگیرید. نگرانی بیش از اندازه برای آینده نیز با آینده‌نگری متفاوت است. شما نباید امروز خود را فدای آینده کنید و برای مشکلات آینده یک بار اکنون و بار دیگر وقتی که اتفاق افتاد سوگواری کنید!

از درس‌های گذشته برای ساختن آینده استفاده کنید ولی در اکنون زندگی کنید تا شادتر باشید.

14-    لازم نیست همه را از خود راضی نگه دارید.

لزومی ‌ندارد در زندگی همه از انسان راضی باشند. شما مسئول خوشحال نگه داشتن دیگران  نیستید. کسی که سعی کند دیگران را از خود راضی نگه دارد در بسیاری از موارد باعث ناراحتی خودش می‌شود. چرا که دیگران را اولویت زندگی خود قرار می‌دهد. شما باید کار درست را انجام دهید هرچند که دیگران از شما دلخور شوند. دلخوری غیر منطقی دیگران نباید باعث ناراحتی شما شود.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت