9 نوع دکوراسیون داخلی پرطرفدار برای منزل نوعروس (قسمت دوم)

9 نوع دکوراسیون داخلی پرطرفدار برای منزل نوعروس (قسمت دوم)

فهرست عناوین

در قسمت اول مقاله 9 نوع دکوراسیون داخلی پرطرفدار برای منزل نوعروس برای پاسخ به سوال اینکه جهیزیه خود را برچه اساسی باید بخریم، دکوراسیون های مدرن، مینیمال، فرانسوی، خاورمیانه و صنعتی را بررسی نمودیم. با بزمینه در قسمت دوم مقاله همراه باشید تا انواع دیگری از دکوراسیون داخلی که برای منازل نوعروسان مناسب هستند را معرفی کنیم. اشنایی با انواع دکوراسیون داخلی به شما کمک می کند تا با دید بازتری به تهیه جهیزیه خود بپردازید و در انتها از نتیجه آن احساس رضایت بیشتری داشته باشید.

دیزاین روستیک

در سبک روستیک از عناصر طبیعت به میزان بیشتری نسبت به بقیه دیزاین ها استفاده میشود. شومینه با هیزم های طبیعی یکی از عناصر جدایی ناپذیر دکوراسیون روستیک به شمار می رود علاوه بر شومینه، الوارهای خام، دیوارهای پنلی، درختان، تنه بریده شده درختان و شاخه های خشک شده آنها، انواع گل های وحشی و آپارتمانی در سایزهای بزرگ و کوچک، تابلوهای ناتورالیست با موضوع طبیعت، سبدهای بافته شده، فلزات جلا نخورده و غیر براق و وسایل تزئینی سنگی در این سبک استفاده می شود.
به طور کلی در سبک روستیک سعی بر این است که دکوراسیون خانه شلوغ اما نزدیک به حال و هوای روستایی باشد به همین دلیل طراحی داخلی با سبک روستیک، فضایی صادقانه و بی‌تکلف را بوجود آورده و آرامش بیننده را تضمین میکند.

دیزاین شبی شیک

شبی شیک در لغت به معنای ژنده پوش شیک است و در علم دکوراسیون داخلی به چیدمانی در ظاهر قدیمی و فقیرانه اما با وسایل عتیقه و آنتیک گفته می شود. اگر به رومیزی های قلاب بافی شده، وسایل تزئینی عتیقه ، پارچه‌های گلدار ظریف و لوسترهای بزرگ علاقمند هستید سبک شبی شیک را به شما پیشنهاد می کنیم. طیف رنگی در سبک شبی شیک در انحصار رنگهای خاصی نیست و از تمام رنگها می توان استفاده نمود به شرطی که استایل اصلی شبی شیک در آن رعایت شود مثل پارچه های آبرنگی برای مبل یا پارچه هایی با زری دوزی برای مبلمان، شما را به داشتن استایل شبی شیک برای منزلتان نزدیک می نماید. صندلی های آهنی، پارتیشن های آبرنگی، آینه های قدیمی و اکسسوری های قدیمی جزو عناصر دکوراسیون شبی شیک محسوب می شوند.

دیزاین ساحلی یا همپتون

در سبک چیدمان ساحلی یا همپتون از پالت‌های رنگی خنثی ترکیب شده با آبی و سبز، مبلمان بژ و یا سفید، اتاق‌هایی پر از وسایل چوبی و یا الهام گرفته از دریا، الگوهای آبی و سفید برای بالش‌ها و پنجره‌های بزرگ ، صندلی ها و مبلمان حصیری با کوسن های نرم و راحت، میزهای شیشه ای با پایه چوبی، دیوارها و سقف پوشیده شده با پنل های چوبی و پنکه سقفی به وفور استفاده می شود. مقصود اصلی این نوع طراحی ایجاد حس آرامش برای افراد است به همین دلیل از رنگ آرامش بخش آبی در آن به وفور استفاده میشود.

دیزاین ایران باستان یا روم باستان

استفاده از سنگ مرمر برای دیوارهای داخلی و خارجی، حکاکی‌های هخامنشی، استفاده از تندیس‌های هخامنشی و باستانی، استفاده از پالت رنگ‌های خنثی مثل سفید و کرم در کنار رنگ‌های با شکوهی مانند زرشکی و آبی ارغوانی از ویژگی‌های بارز این نوع سبک دکوراسیون ها محسوب می شوند که در میان نوعروسان بسیار رایج می باشد. مبل های سلطنتی استیل، پرده های والون دار سراسری در پذیرایی، هنرهای تزئیناتی سنگی اعم از مجسمه، آرکهای نیم‎دایره، استفاده از موزاییک بر دیوار و آبنما از شاخصه های منحصر به فرد آن است.
در دکوراسیون روم باستان و ایران باستان از کاغذ دیواری های با خطوط عمودی و با رنگ های بژ و کرمی با مایه های سبز می توانید بهره ببرید. لوسترهای بزرگ برای سقف های بلند و صندلی های تکی بزرگ نیز در این نوع از دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرند . البته توجه داشته باشید که دکوراسیون ایران باستان یا روم باستان برای فضاهای بزرگ و خانه هایی با متراژ بالا مورد استفاده قرار می گیرد.
سخن آخر:
به یاد داشته باشید که مجبور نیستید برای تمام قسمت های خانه از جمله آشپزخانه و اتاق خواب و پذیرایی از یک سبک دکوراسیون استفاده نمایید و برای هر قسمت می توانید سبک متفاوتی از دکوراسیون را داشته باشید. به عنوان مثال سبک ایران باستان را در پذیرایی داشته باشید و حتی گوشه ای از پذیرایی را به دیزاین سنتی خاورمیانه اختصاص دهید، برای اتاق خوابها سبک ساحلی، برای اتاق کار سبک صنعتی را انتخاب کنید و آشپزخانه را البته به شرطی که در فضایی جدا از پذیرایی باشد، به سبک مینیمال یا مدرن طراحی کنید تا تنوع و تفاوت را به فضای منزل خود اضافه کنید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت