6 نکته که برای حکاکی روی حلقه عروسی باید بدانید!

6 نکته که برای حکاکی روی حلقه عروسی باید بدانید!

فهرست عناوین

یکی از کارهایی که عروس و دامادهای خوش ذوق برای ثبت پیوندی جاودانه انجام می دهند، حکاکی حلقه ازدواج است. با حکاکی حلقه ازدواج می‌توانید علاوه بر این که حلقه خود را برای همیشه مال خود می کنید، عشق و علاقه خود به شریک زندگی تان را به تصویر بکشید. به گونه ای که تا آخر عمر پیام این عشق را هر روز و هر روز در انگشت دستتان نگهداری کنید و هر لحظه که به حلقه دست خود می نگرید اسم عشقتان یا جمله ای محبت آمیز را با خود زمزمه کنید. انرژی مثبت این اتفاق می تواند باعث جلای روحتان گردد.

برای انتخاب حلقه هیچ محدودیتی ندارید!

بعضی از افراد کار حکاکی روی حلقه شان را دوست دارند ولی با تصور اینکه برای این کار در انتخاب مدل حلقه شان دچار محدودیت می شوند و مجبور هستند حلقه هایی ساده تر را انتخاب کنند از کار حکاکی منصرف می شوند. بزمینه به شما این نوید را می دهد که هیچ محدودیتی در کار نیست نه در مدل حلقه های انتخابی و نه در جنس آنها. توصیه می کنیم مقاله انواع حلقه برای نشان، نامزدی و ازدواج را مطالعه کنید.
معمولا روی همه حلقه ها با هر مدلی، کار حکاکی قابل انجام شدن است و اگر داخل حلقه ای به خاطر نگین ها و سنگهای استفاده شده در بدنه یکنواخت نباشد می توان به جواهرفروشی سفارش یکدست نمودن آن را داد که صد البته برای این کار باید هزینه ای بالاتر از قیمت واقعی حلقه را بپردازید.
عروس خانم ها به صورت معمول از حلقه های طلا استفاده می کنند و برخی از آقا دامادها بخاطر عقاید مذهبی پلاتین را جایگزین طلا می کنند. بعضی از افراد هم به دلیل محدودیت در هزینه ها حلقه های نقره یا حتی استیل را انتخاب میکنند اما خیالتان راحت باشد حلقه شما از هر جنسی که باشد باز هم میتوانید روی آن حکاکی انجام دهید. تنها مساله ای که در انتخاب حلقه باید به آن توجه کنید این است که عرض حلقه شما نباید خیلی کم باشد.

در تعداد حروف محدودیت دارید !

کار حکاکی زمانی زیباست که با جملاتی زیبا با فونتی جذاب و قابل تشخیص انجام شود پس برای این کار از سفارش جملات طولانی پرهیز کنید و سعی کنید متن شما حداکثر شامل 20 کاراکتر باشد. دستگاه های حکاکی معمولا متن شما را با حروف انگلیسی حک میکنند، پس در هنگام سفارش کار حکاکی از درست بودن متن خود از لحاظ املایی اطمینان پیدا کنید چون در صورت بروز هر گونه مشکلی باید حلقه خود را به کل تعویض نمایید.

در ایده های حکاکی خلاق باشید!

اینکه چه چیزی را روی حلقه خود حکاکی کنید کاملا به سلیقه و خلاقیت خود شما بستگی دارد اما بزمینه در ادامه چند ایده برای این کار را به شما معرفی می نماید.
1- حروف اول اسم خود و همسرتان را روی هر دو حلقه حکاکی کنید.
2- اسم خود را روی حلقه همسرتان و اسم همسرتان را روی حلقه خود حکاکی نمایید.
3- اثر انگشت خودتان را روی حلقه همسرتان و اثر انگشت او را روی حلقه خودتان حکاکی کنید . این کار را میتوانید داخل حلقه در قسمت زیرین انجام دهید و در صورتی که حلقه ساده و بدون سنگی را انتخاب نموده اید روی حلقه هم جای مناسبی برای حک کردن اثر انگشت عشقتان است. برای این کار نیاز به صرف هزینه بیشتری دارید چون هر جایی دستگاه های مربوط به این کار را ندارند.
4- تاریخ ازدواج یا تاریخ آشنایی هم سوژه مناسبی برای حکاکی روی حلقه است. این تاریخ تا ابد برای شما خاص و به یاد ماندنی است پس با حکاکی میتوان آن را خاطره انگیزتر هم نمود.
5- امواج الکتروکاردیوگرافی قلب شما هم می تواند روی حلقه دست همسرتان حک شود و بلعکس. با این کار این پیام را به همسر خود می رسانید " تا وقتی که قلبم در تپش است دوستت دارم"
6- امواج صوتی شما در زمان بله گفتن. این بله، متفاوت ترین بله ای است که در طول عمر خود می گویید. می توانید با حکاکی امواج صوتی آن، آن را تا ابد زنده نگه دارید. برای این کار نیاز به نرم افزارهای خاصی دارید تا روی گوشی خود نصب کنید و در هنگام بله گفتن صدای خود و همسرتان را ضبط کرده و تصویر امواج آن را روی حلقه های خود حک کنید.
7- پیام ها و جملات عاشقانه هم معمولترین سوژه ها برای حکاکی داخل حلقه ها هستند. جملاتی مثل "دوست دارم"، " عشق منی "، " تا ابد با هم میمانیم" و ...
 اگر جملات عاشقانه را برای حکاکی انتخاب کرده اید می توانید روی هر دو حلقه یک جمله یکسان را حک کنید و یا هر کدام از شما جمله زیبایی را برای طرف مقابل خود بنویسد تا روی حلقه او تا ابد باقی بماند.
در ادامه می توانید جمله دوستت دارم رو به 10 زبان متفاوت ببینید و برای حکاکی از آنها استفاده کنید.
1- انگلیسی I Love You
2- ایتالیایی Ti amo
3- اسپانیایی Te amo a ti
4- آلمانی Ich liebe dich
5- آلبانی Te dua
6- ترکی Seni seviyurom
7- پرتغالی Eu te amo
8- فرانسوی Je t'aime
9- سوئدی Jag älskar dig
10- نروژی Jeg elsker deg

چه کسانی کار حکاکی روی حلقه را انجام میدهند ؟

 فروشنده های حلقه های ازدواج معمولا خودشان دستگاه های حکاکی روی حلقه را دارند و این کار را برای شما انجام می دهند و انجام این کار معمولا زمان زیادی لازم ندارد، اما اگر خود فروشنده این کار را انجام نمی داد قطعا می تواند جای معتبری را به شما معرفی کند تا برای کار حکاکی به آنجا مراجعه نمایید در غیر این صورت خودتان به راسته طلافروشان بازار بزرگ سر بزنید در آنجا کار حکاکی شما با هزینه ای کم و زمانی کوتاه انجام می پذیرد.

عکس را فراموش نکنید!

بعضی از عروس و دامادها دو جفت حلقه تهیه می کنند. یک حلقه اصلی و یک حلقه اصطلاحا دم دستی که بتوانند همیشه و همه جا در دست داشته باشند. کار حکاکی هم معمولا برای حلقه های دم دستی انجام می شود. پس اگر جزو این افراد هستید یادتان باشد برای عکاسی در آتلیه علاوه بر حلقه های اصلی حلقه های دم دستی را نیز با خودتان ببرید تا حکاکی های انجام شده هم در عکس های عروسی شما حضور داشته باشند.

پا را از حکاکی فراتر بگذارید!

تا اینجا در مورد حکاکی اسم، تاریخ ازدواج، متن عاشقانه و ... صحبت کردیم اما علاوه بر حکاکی برای شخصی سازی حلقه ازدواجتان راه دیگری هم وجود دارد. سفارش و ساخت حلقه متناسب با میل شما! برای این کار میتوانید به جای اینکه اسم همسرتان را روی حلقه خود حکاکی کنید مدل حلقه را با اسم او دیزاین نمایید.
در پایان این را به یاد داشته باشید که جایگاه واقعی همسر شما در قلبتان است و کارهایی نظیر حکاکی روی حلقه ازدواج صرفا یادآوری این احساس در قالب کلمات و نمادها است. نهال عشق خود را همیشه در قلبتان نگه دارید و با این کارها آن را پرورش دهید.
این مقالات را هم مطالعه کنید:
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

افسانه | 1402 شهريور 18


سلام. ممنون از مقاله ی زیبا و جامعتون. استفاده کردم.